Remember Me — futuristická Paříž s nízkými nároky
Seznam kapitol
Akční adventura Remember Me hráče dělí na dvě poloviny. Zatímco jedněm se líbí, druzí ukazují spíše na její nedostatky. Technicky je hra postavená na osvědčeném Unreal enginu třetí generace. Grafika je na dnešní dobu průměrná, výhodou jsou naopak nízké hardwarové nároky. Ovšem pouze do chvíle, než zapnete supersampling.
Technologie Unreal třetí generace je nejrozšířenějším herním enginem posledních let. Vyšlo na ní již několik desítek her (dost možná i více než stovka, viz Wikipedia), a ačkoliv bychom se letos měli dočkat prvních her založených na čtvrté generaci technologie Unreal, do důchodu se „trojka“ alespoň prozatím nechystá. Postaven by na ní měl například být i Thief 4, kterého se dle současných plánů dočkáme až příští rok. Technologie UE 3 přitom debutovala už v roce 2007 ve hře Unreal Tournament 3.
Jednou z nových her postavených na UE 3 je akční adventura Remember Me od neznámých vývojářů z Dontnod Entertainment. Francouzské studio bylo založeno teprve v roce 2008 a není se proto co divit, že Remember Me je jejich prvotinou. Vývojáři licencování komerčního enginu komentují jeho univerzálností a úsporou času, vývoj vlastní technologie by se dle jejich vyjádření nevyplatil.
Unreal engine 3 není nejmladší a vývojáři ji s výjimkou implementace technologie vyhlazování hran nijak výrazně nevylepšovali. Technická vyspělost Remember Me se proto nemůže srovnávat s dnešní špičkou, kterou tvoří hry Crysis 3, Metro: Last Light a podobné. Můj celkový dojem z vizuálního zpracování hry je však díky výtvarnému zpracování futuristické post apokalyptické Paříže dobrý.