Přehled nejhezčích počítačových her současnosti | Kapitola 9
Seznam kapitol
Ačkoliv se dnes grafika počítačových her posunuje kupředu relativně pomalu, objevují se stále hezčí a hezčí hry. Protože v letním období nové hry téměř nevycházejí, připravili jsme pro vás přehled těch stávajících, které v redakci považujeme za nejkrásnější. Desítku plnohodnotných AAA her doplňuje jedna freewarová hra a hra s grafickými mody.
Už původní Metro 2033 bylo před třemi lety doslova nabyté nejnovějšími technologiemi. V roce 2010 šlo o jednu z prvních her, která používala rozhraní DirectX 11, přičemž na rozdíl od řady jiných her nebyla podpora jen čistě papírová. Ve hře byly implementované efekty jako globální iluminace, parallax occlusion mapping, teselace, depth of field, měkké dynamické stíny z několika desítek dynamických zdrojů světla a podobně. Metro: Last Light jde přesně ve šlépějích prvního dílu a grafiku posunuje ještě o drobný kus dále. Teselace by tentokrát měla být implementována na drtivé většina povrchů, o něco se zvýšilo rozlišení textur i detailnost modelů atd.
Velmi výraznou technologií je v Metru fyzikální engine nVidia PhysX. Ve hře je pomocí něj realizovaná řada efektů, kouř a mlha vypadají především při průchodu postav fantasticky. Líbily se mi i částicové efekty. Naopak model poškození není nijak zvlášť propracovaný.
Hardwarové nároky jsou při maximálním nastavení detailů podobně vysoké jako u Crysis 3 nebo Hitmana a hru plynule rozběhají pouze majitelé highendových počítačů. Podobně jako u těchto všech však platí, že po mírném snížení nastavení (především vypnutí vyhlazování) nároky hry výrazně klesnou, zatímco grafika utrpí jen minimálně. Po vypnutí vyhlazování tak Metro: Last Light plynule rozběhají i majitelé karet vyšší střední třídy, na vysoké nastavení detailů pak i běžné střední třídy. Vůbec se naopak není třeba obávat nároků na výkon procesoru, s výjimkou velmi slabých modelů, jako je dvoujádrový procesor Intel Pentium, běží hra téměř na čemkoliv.
Galerie screenshotů