Přehled nejhezčích počítačových her současnosti | Kapitola 10
Seznam kapitol
Ačkoliv se dnes grafika počítačových her posunuje kupředu relativně pomalu, objevují se stále hezčí a hezčí hry. Protože v letním období nové hry téměř nevycházejí, připravili jsme pro vás přehled těch stávajících, které v redakci považujeme za nejkrásnější. Desítku plnohodnotných AAA her doplňuje jedna freewarová hra a hra s grafickými mody.
Zatímco po herní stránce není nejnovější díl série SimCity nijak zvláštní a hra patří vlivem chyb do šedého průměru, její vizuální zpracování je výborné. Na ulici můžete pozorovat překvapivě detailní chodce, budovy jsou zpracované do nejmenších detailů a totéž platí i pro přírodu nebo pěkně zpracovaný cyklus dne a noci. Vadí mi jen příliš využívaný efektu hloubky ostrosti, rozmazán je často téměř celý obraz. Naštěstí ale není problém tento efekt v nastavení vypnout (v lokalizované hře položka v nastavení grafiky Perspektiva).
Největší zajímavostí na technickém zpracování SimCity jsou simulace herního světa. Hra totiž na rozdíl od minulých dílů neprovádí globální statistickou analýzu na úrovni celé mapy, kterou by následně graficky interpretovala (dopravní zácpy v místě, kde staticky projede nejvíce aut a podobně), nýbrž je vše počítáno od nejnižší úrovně. Základní jednotkou simulací jsou tzv. agenti. Jde o objekty, které mohou reprezentovat jednotku znečištění vzduchu, jednu pracovní sílu pro továrnu, jednotku elektřiny z elektrárny anebo třeba výstražný signál z budovy, ve které začalo hořet. V případě pracovní síly je agent vizuálně vykreslen jako „simík“ jedoucí autem či autobusem do práce, agent znečištění vzduchu je vykreslen jako smog a podobně. Dopravní zácpa pak přirozeně vznikne v místech s vysokou koncentrací obyvatel jedoucích do práce po silnici s malou propustností. Nutno však dodat, že simulace nejsou zcela doladěné. Například simové jedou do práce vždy po nejkratší možné trase a mohou tak vznikat obrovské zácpy na úzkých ulicích, zatímco o blok vedle je téměř prázdná široká čtyřproudová silnice.
Hardwarové nároky SimCity jsou v rozumných mezích a pro plynulé hraní při nejvyšším nastavení detailů vám postačí grafické karty střední třídy. Rozumným minimem pro Full HD rozlišení jsou karty typu GeForce GTX 660 a Radeon HD 7870. Nároky na výkon procesoru také nejsou nijak vysoké. Naprosto plynule hra běží i na slabých dvoujádrových procesorech Intel Pentium či na starších Phenomech II od AMD.
Galerie screenshotů