Nové SimCity – luxusní město... plné chyb. | Kapitola 3
Seznam kapitol
Budovatelská strategie SimCity nás baví už od roku 1989. Za tu dobu jsme se dočkali již pěti pokračování, mezi něž počítám i dnes recenzované SimCity z 5.března 2013. Poslední verze slibovala spoustu změn v čele s neskutečně vykoumaným enginem GlassBox, který měl hře poskytovat zcela skutečný náboj. Jenže...
Vaše město může mít nově specifické zaměření – obchod, kultura, hazard, elektronika atd. Některá zaměření jsou poměrně povedená – mezi ně řadím třeba stavbu kasin a potažmo tedy i hazard, zatímco jiná mi přijdou naprosto nezajímavá – mezi ně počítám v první řadě obchod. Ať tak či onak, abyste se vyhnuli jednotvárnosti a nudě, tato zaměření budete pravděpodobně kombinovat. Jen stěží vám tedy z města vznikne čisté Las Vegas tak, jak autoři slibovali.
Jelikož je hra čistě on-linovou záležitostí a vyžaduje neustálé připojení k internetu, dočkali jsme se nejen kooperace hráčů, kteří si v regionu mohou vyměňovat nadbytečné služby a suroviny – zdarma, nebo za poplatek, ale také častých problémů s nemožnými hráči a ještě nemožnějšími kiksy při nalogování do hry.
Ještě i více jak 14 dní po uvedení hry na trh mi na obrazovce často vyskakuje chybové hlášení: „Přihlášení k SimCity se nezdařilo kvůli síťové chybě“, které se navíc dokáže pravidelně vracet i po desítky dlouhých minut!
A vedle toho mě značně omezuje i dlouhé načítání cizích měst ve chvíli, kdy si chci prohlédnout region, do kterého bych chtěla nastěhovat své město. Přitom by to šlo řešit nějakou šikovnou tabulkou, díky níž bychom nemuseli nic načítat, ale o svých sousedech a ekonomické situaci a zaměření jejich měst bychom se informovali rychle.