Nové SimCity – luxusní město... plné chyb.
Seznam kapitol
Budovatelská strategie SimCity nás baví už od roku 1989. Za tu dobu jsme se dočkali již pěti pokračování, mezi něž počítám i dnes recenzované SimCity z 5.března 2013. Poslední verze slibovala spoustu změn v čele s neskutečně vykoumaným enginem GlassBox, který měl hře poskytovat zcela skutečný náboj. Jenže...
Jenže jak už to tak bývá, není všechno zlato, co se třpytí.
Vezměme to ale pěkně popořadě. Na první pohled nás v této hře uchvátí překrásná grafika, která je však u hry vydané v roce 2013 už téměř samozřejmostí. Každý baráček ve vašem městě skutečně žije svým vlastním příběhem – jakmile vytyčíte stavební zónu, začne se na ní budovat, poté přijedou stěhováci a nakonec i samotní nájemníci.
V případě např. obytných zón jsou tito nájemníci vidět u svých baráků, nebo na cestě do práce, či za nákupy. Každičký baráček má také vlastní názory k dění ve městě a náladu, kterou toto dění ovlivňuje. Pokud v okolí postavíte parky, nebo důležité budovy, jako je radnice, škola, fotbalový stadion atp., Simíci – jak se těmto malým obyvatelům města říká – jsou spokojeni, hodnota pozemků stoupá a tím se dočkáte proměny baráčku z malé chatičky či karavanu až na velkou luxusní vilu.
Tato souvztažnost však funguje také naopak – jakmile v okolí budete mít čističku odpadu, nebo spalovnu odpadků, Simíci budou nespokojeni a na luxusní vily v takové čtvrti rovnou můžete zapomenout. Vylepšení stavebních zón se zkrátka nedočkáte a namísto toho se můžete těšit na znečištěné okolí.