MSI Radeon RX 550 Aero ITX vs Asus GeForce GT 1030 | Kapitola 9
Seznam kapitol
V dnešním souboji si představíme dvojici těch téměř nejvýkonnějších moderních herních grafických karet, které dnes můžete běžně koupit – Radeon RX 550 a GeForce GT 1030. Nad nimi už je jen pár modelů a dál už nic. Tedy aspoň na skladech obchodů. Ale teď vážně, nejslabší modely z nové generace jsou už i na to hraní docela dobře použitelné.
Fallout 4 je další hrou, která je zábavná na hraní, ale otravná při testování a hledání vhodné lokace. Na mapě dochází bez zjevných příčin k propadům výkonu – jdete krajinou dopředu a najednou klesá snímková frekvence i o čtvrtinu dolů. Kritický okamžik trvá pár sekund a pak se snímková frekvence vrátí tam, kde byla. Nezdá se, že by to nějak souviselo se zaplněním paměti, přesuny dat z paměti karty do paměti systémové, a je to dobře opakovatelný jev.
Pro test jsem teda vybral jedno z takových kritických míst, kde se pustím rovně a spustím měření dlouhé 30 s, během kterých framerate spadne a zase se vrátí na původní frekvenci.
U Radeonů chybí v nastavení jedna položka – weapon debris. Proto jsem u všech GeForce tento efekt vypnul také.
Fallout 4 – high
Fallout 4 – ultra
GTA V
V GTA využívám integrovaný benchmark, měřím FRAPSem poslední téměř dvouminutovou pasáž počínaje letem letadla až do konce testu.