MSI Radeon RX 550 Aero ITX vs Asus GeForce GT 1030 | Kapitola 18
Seznam kapitol
V dnešním souboji si představíme dvojici těch téměř nejvýkonnějších moderních herních grafických karet, které dnes můžete běžně koupit – Radeon RX 550 a GeForce GT 1030. Nad nimi už je jen pár modelů a dál už nic. Tedy aspoň na skladech obchodů. Ale teď vážně, nejslabší modely z nové generace jsou už i na to hraní docela dobře použitelné.
Boost a provozní vlastnosti v Crysis
Scénu v Crysis jsem vybíral za účelem dosažení co nejvyšší spotřeby. Reprezentuje na GPU extrémně náročné pasáže ve hrách. Grafiku jím zatěžuji obvykle kolem 15–50 minut, při běžném hraní k něčemu podobnému nedochází, podobně náročnou scénou obvykle jen proběhnete – i v tomto případě stačí jen šťouchnout do myši a pootočit se a příkon padá dolů. Na rozdíl od syntetických testů je to ale reálná situace z reálné hry, takže se nedá říct, že jde o nereálný test vytvořený účelově jen pro zavaření karty.
V grafech níže najdete hodnoty z Crysis, v první třetině rozlišení 1920 × 1080, kdy kartu limituje CPU, ve druhé 2560 × 1440 a pokud je v grafu i třetí úsek, jde o rozlišení 3840 × 2160 bodů.
Rozlišení 1920 × 1080
V Crysis už jsou ale takty o poznání nižší, čip běží jen na frekvenci kolem průměrných 1015 MHz. A opět to vypadá na power limit, rozdíl mezi spotřebou v AvP a Crysis není o moc větší, než co připadá na větší zatížení CPU.
Crysis, 2560 × 1440
V následujících grafech je vždy oranžový úsek průměrem hodnot z rozlišení 2560 × 1440 bodů.