Kutil si vyrobil simulátor větru pro závodní hry za pomoci metrového ventilátoru
Když už něco hrajeme, krmíme jen své oči a uši. Necítíme vítr v kštici, pach mrtvol, mořské vlnobití, zpětný ráz zbraní a podobně. Ale všechno se dá vyřešit!
Jakkoli nás může bavit svištět ve Forze přes 300km/h, naše tělo z toho nemá vůbec nic. Žádné zrychlení, přetížení, drtivé brzdy s očima až na kapotě a nebo instantní stopka o zeď. Kdybychom aspoň cítili ten vítr ve vlasech při jízdě! A hle, je tu řešení. Tento indický kutil už ostatně vyrobil šílenosti jako realistický zpětný ráz zbraně či dusot koňských kopyt, které vám převrátí stůl. Nyní si vyrobil další zlepšovák a to simulátor větru pro závodní pařby.
Stačil mu k tomu obří ventilátor s průměrem jednoho metru s průtokem 13500 CFM. Za pomoci Arduina pak kontroloval otáčky ventilátoru v závislosti na rychlosti vozu ve hře. Musel jsem se smát, když mu větrák nejprve odfoukl reproduktory a poté při vyšší rychlosti i monitor. Ale to spravila klasická a osvědčená lepící páska (duct tape), kterou nedokáže vylepšit ani NASA. Celý ten cirkusový vynález slouží samozřejmě jen k pobavení, ale když už máme komerční vibrační sesle (Synk X), proč ne i simulátory větru, vody nebo smradu? Ha?