Grid 2 — test nároků nejkrásnějších závodů současnosti | Kapitola 6
Seznam kapitol
Po několika hrách F1 a DiRT vychází pokračování Race Driveru: Grid. Jak je u Codemasters zvykem, běží hra na technologii EGO. Grafika hry je velmi podobná předchozím hrám, přesto je opět o kousek lepší. A hardwarové nároky jsou příjemné – na nejvyšší detaily včetně vyhlazování si Grid 2 zahrají i majitelé průměrných strojů.
Ačkoliv není Grid 2 ani při nejvyšším nastavení detailů nijak přehnaně náročnou hrou, přesto bude muset řada hráčů se slabšími sestavami či notebooky snižovat detaily. Naštěstí pro ně je v nastavení grafiky hry k dispozici dvacítka různých položek. Vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem měřil s grafickou kartou AMD Radeon HD 6670 v rozlišení 1920 × 1080 px při vypnutém vyhlazování hran.
Multisampling
Multisampling 4× MSAA (po najetí myší se zobrazí Off)
Grid je (bohužel) jednou z mála her, které i dnes podporují technologii plnohodnotného vyhlazování hran a ne pouze moderní post processing efekty vyhlazování jako je FXAA nebo MLAA. Zubatými hranami Grid 2 velmi trpí, zuby jsou patrné téměř všude a silně celkový dojem ze hry kazí. Nároky po zapnutí vyhlazování přitom o mnoho nevzrostou, naměřil jsem pokles framerate z 22 na 20 fps.
Night Lighting
Night Lighting High (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdílů v úrovni nastavení nočního osvětlení jsem si nevšimnul, po snížení se nezměnil ani výkon.
Shadows
Shadows Ultra (po najetí myší se zobrazí Ultra Low)
Po snížení kvality stínů na minimum se část stínů úplně přestane vykreslovat, u zbylé se pak sníží jejich kvalita a stanou se z nich nezhledné šmouhy. Kompenzací je nárůst framerate z 19 na 23 fps.
Advanced Fog
Advanced Fog On (po najetí myší se zobrazí Off)
Rozdílů v nastavení mlhy a kouře jsem si nevšimnul, nezměnil se ani výkon.
Particles
Particles Ultra (po najetí myší se zobrazí Low)
Podobně tomu bylo u nastavení částicových efektů (např. jiskry). Ani po změně tohoto nastavení jsem si nevšimnul změny ve vizuální kvalitě hry, nepohnul se též ani framerate.