Gears of War 4: Znovu vynalezení ozubeného kola? Ne! | Kapitola 4
Seznam kapitol
První díl Gears of War byl jedním z nejdůležitějších titulů pro již mrtvou platformu Games for Windows Live, ale pak se série trvale přestěhovala na Xbox. Čtyřka ji po několikaleté odmlce konečně vrací na PC a zdá se, že Microsoft to s hraním na stolních počítačích myslí smrtelně vážně. Nový díl se nadmíru vydařil
Snad každá druhá hra, která z konzolí putuje na počítače, se potýká s nějakými problémy. Gears of War 4 je po zprasené Mafii III a nepříliš odladěném Deus Ex: Mankind Divided konečně poctivou PC verzí. Netvrdím, že jde o nejhezčí hru roku – některé textury jsou i na maximální nastavení poměrně ošklivé a Unreal Engine se už tradičně potýká s doskakováním textur – ale díky neuvěřitelně širokým možnostem nastavení grafiky si ji můžete vyladit tak, jak sami uznáte za vhodné.
Někdy jde až o absurdní detaily, které byste za normálních okolností museli lovit v .ini souboru. Třeba „kvalita jemných stínů vržených postavami v nepřímo osvětlených prostorách“. Snímkovací frekvenci si můžete zamknout na 30, 60, 90, 120 nebo 144, zorné pole lze nastavit mezi 60 až 100 stupni. Pro postavy, prostředí, efekty i nasvícení můžete odděleně zvolit jinou úroveň detailů. To samé platí vlastně pro všechno, co vás napadne, ale jestliže se vám nechce lopotit se s desítkami položek, vyberte předvolbu „recommended“ a hra se sama nakonfiguruje tak, aby nezakopávala. A světě div se, ona skutečně nepadá, neseká se, netrpí memleaky a přitom vypadá o třídu líp než leckterý mnohem náročnější titul.
Za zmínku stojí ještě jedna dnes už velmi výjimečně viděná věc. Gears of War 4 mají svůj vlastní benchmark! Velmi svižný, funkční a intuitivní benchmark, který vám opravdu pomůže hru upravit na míru vašemu hardwaru. Simuluje dvě scény – jednu méně náročnou a druhou co nejnáročnější, napěchovanou nejrůznějšími grafickými efekty.