Gears of War 4: Znovu vynalezení ozubeného kola? Ne! | Kapitola 3
Seznam kapitol
První díl Gears of War byl jedním z nejdůležitějších titulů pro již mrtvou platformu Games for Windows Live, ale pak se série trvale přestěhovala na Xbox. Čtyřka ji po několikaleté odmlce konečně vrací na PC a zdá se, že Microsoft to s hraním na stolních počítačích myslí smrtelně vážně. Nový díl se nadmíru vydařil
Celý příběh po nějakých 7 až 8 hodinách celkem zajímavě skončí, přiměje vás těšit se na pokračování, ale hra jako taková teprve začíná. Vůbec poprvé mám u Gears of War pocit, že jsou multiplayerové režimy důležitější a zábavnější než kampaň. A je z čeho vybírat. Většina režimů má deathmatchový charakter a navzájem se liší jen v drobnostech. Příjemným zpestřením je variace na gun game, stejně tak mód Guardian, kde musíte chránit náhodně určeného vůdce týmu.
Vývojaři ze mnou zatím nepochopeného důvodu dělí multplayer na dvě „obtížnosti“ – Core a Competitive. Core je jakási klasika pro méně zdatné hráče, kteří Gears of War hrají hlavně pro zábavu, naopak Competitive cílí na ty, kdo mají vyšší ambice. Rozdíl je v tom, že v Competitive režimech jsou zbraně výrazně oslabené, což především na PC dělá z Gears mnohem lepší a vyrovnanější hru. Core je totiž plný hrdinů s Gnasherem, extrémně silnou brokovnicí, která i na delší vzdálenost umí být pěkně otravná.
Competitive takový styl hraní neumožňuje, ale mám obvykle problém najít dostatek spoluhráčů. Obávám se, že to by pro PC verzi mohla být velká nepříjemnost – nejsem si jistý tím, že může série Gears of War oslovit tolik PC hráčů, aby čtyřku bylo dlouhodobě s kým hrát. Tvůrci si ale věří a už chystají první velký turnaj.
Z pochopitelných důvodů mohou ve versus režimech poměřovat síly pouze hráči na PC. Xboxáři s gamepadem by jim prostě nestačili. To se ale netýká již probrané kampaně a Hordy. Ta je možná vůbec tím nejlepším, co v Gears of War 4 najdete. Jde o survival režim, kde čelíte až 50 pořád náročnějším vlnám nepřátel, a to až v pětičlenném týmu. Že to nezní moc lákavě? Nezní, ale jen do chvíle, než odehrajete pár kol. Horda 3.0 je větší a komplexnější než kdy dřív.
Poprvé si můžete vybírat mezi různými třídami. Poprvé můžete vylepšovat různé schopnosti. Poprvé je možné stavět barikády a kulomety. Nejenže více možností znamená menší pravděpodobnost, že nastoupí pocit stereotypu, ale hlavně ke hře přistupujete trochu jinak. Taktičtěji a týmověji. Ale musí vás bavit samotná hra. Pokud hrajete, abyste získali nové předměty nebo herní měnu, pak budete zklamaní. Kosmetických úprav a různých boostů je ve hře požehnaně, jenže odměny za odehraná utkání jsou proklatě nízké a balíčky, které si za mince můžete koupit, zatraceně drahé. Proč asi? Protože mikrotranskace. V principu proti nim nic nemám, ale pokud je skoro nemožné si na extra obsah vydělat hraním, pak tu něco smrdí.