Farming Simulator 2015: když to můžete zorat i pohnojit | Kapitola 6
Seznam kapitol
První díl této série vypadal spíše jako úlet. Postupem času ale tento netradiční simulátor zrál a utvořila se kolem něj i silná komunita hráčů a moderů. Po roční odmlce se na naše počítače přiřítil nový díl série Farming Simulator. Časovou prodlevu tvůrci využili ke spoustě změn v čele s implementací nového enginu a možnosti kácení stromů.
Jakýkoliv okrajový simulátor, který cílí na hardcore hráče ať už v jakémkoliv směru, musí mít v repertoáru licencované produkty, jako jsou automobily, letadla a další stroje. V případě Farming Simulatoru 2015 se v tomto směru opravdu zadařilo, najdeme v něm stroje celkem 47 známých značek včetně Man, Liebherr, Lamborghini, Krone, Husquarna, nebo Bergmann.
Bohužel pro Českou a Slovenskou republiku typičtější stroje, jako třeba traktory John Deere, chybějí. O Zetoru ani nemluvě, s tím se však dalo tak nějak počítat. I přesto to docela zamrzí. Na druhou stranu, komunita kolem Farming Simulatoru je činorodá a dá se očekávat, že některý z modů tento nedostatek brzy napraví.
Sice jsem nikdy neseděla v traktoru, ani v žádném jiném zemědělském stroji, jízdní vlastnosti mi však připadají odpovídající, i když ne úplně přesné. Mezi řízením traktoru a řízením takového kombajnu rozdíl poznáte, poznat rozdíl mezi jednotlivými typy traktorů už je horší (tedy samozřejmě až na tažnou sílu, rozdíl mezi zapřaženým kultivátorem a rozstřikovačem je taky znát). V tomto směru je asi mnohem důležitější zapřáhnout při určitých činnostech do přídě traktoru potřebné závaží, protože bez něj stroj plave a těžko se ovládá. Osobně jsem o tom nejdřív nevěděla, takže udržet traktor v lajně při kultivování půdy bylo fakt peklo.
Stran jízdních vlastností mě ještě napadá, že traktory nelze rozbít a při silných nárazech se chovají dost nereálně. Při čelním střetu traktoru s dřevěným plůtkem, který v zemi drží jen dvěma zabitými kůly, se s překážkou nic nestane, ale traktor vyskočí do vzduchu, což je docela k smíchu. Na internetu jsem se však dočetla, že několika změnami v adresářích hry lze docílit rozbitelnosti strojů a předpokládám, že i destrukční model si někdo z komunity vezme během pár dní na paškál a pak každý prodávaný stroj bude oceněn nejen s přihlédnutím co do opotřebování, ale také co do samotného způsobu zacházení.