F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 8
Seznam kapitol
Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.
Weather Effects
Nastavuje kvalitu efektů počasí. Za deštivého ovlivní obraz nejvíce a to včetně odlesku na silnici. Rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením je obrovský, ale přitom výkon ovlivní jen průměrně. To je celkem překvapení proti předchozímu detailu odlesků – 58 fps vs. 64 fps.
Nastavení na ULTRA HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)
Ground Cover
Toto nastavení ovlivňuje hustotu trávy kolem trati. Ta má i na maximální dohlednost celkem mizernou dohlednost, ale po její deaktivaci hra vypadá ještě víc uměle. Doporučuji ponechat maximální nastavení, neboť výkon ovlivní jen minimálně – 86 fps vs. 87 fps.
Nastavení na ULTRA HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)
Dynamic Hair
Tento efekt ovlivňuje kvalitu vlasů postav. Ale vlivu si všimnete snad jen v animacích. Důvod snižovat tento detail asi není žádný, neboť i výkon ovlivní jen minimálně – 43 fps vs. 45 fps.
Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)
Skidmarks
Poslední detail nastavuje kvalitu anebo úplně deaktivuje stopy po gumách. Vliv na výkon se pohybuje na úrovni chyby měření, a tak rozhodně doporučuji tento efekt nechat na nastavení High.
Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí OFF)