F1 2016 – rozbor hry a vlivu nastavení detailů na výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Závody F1 nám Codemasters přinášejí pravidelně každým rokem. Ročník 2016 se vydařil, v recenzích je velice chválen po stránce hratelnosti a my se tedy podíváme na technickou stránku hry. Jako vždy se budeme věnovat vlivu jednotlivých detailů na kvalitu obrazu a výkon. Samozřejmě zhodnotíme i optimalizaci hry.
Smoke Shadows
Aktivuje efekt stínů na kouřích. Nejlépe je to viditelné na ukázkových obrázcích – na kouřích za gumami. Ve většině hry tento efekt ani neuvidíte, a tam kde je vidět, tak výkon ovlivní minimálně – 75 fps vs. 78 fps.
Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí OFF)
Particles
Nastavuje kvalitu anebo úplně vypíná částicové efekty. Ty jsou zde hlavně v podobě kouřů od gum, takže se nejvíce projevují v zatáčkách a nebo po vyjetí mimo trať. I v takovém případě je vliv na výkon nízký 82 fps vs. 86 fps.
Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí OFF)
Crowd
Detail by měl ovlivňovat kvalitu vykreslování okolních diváků. Jsou zde jen dvě volby – Low a High. Vliv na obraz je téměř neznatelný a to samé platí o výkonu – 85 fps vs. 86 fps. Takže se spíše jedná o chybu měření. Tento detail snižovat nemusíte.
Nastavení na HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)
Mirrors
Tímto se nastavuje kvalita odrazu ve zpětných zrcátkách. Ačkoliv se jedná o téměř neviditelný detail (v pohybu si rozdílů téměř nevšimnete), vliv na výkon je viditelný – 79 fps vs. 88 fps. Pokud nehrajete z pohledu jezdce, tak volbu dejte určitě na Low, pokud potřebujete ušetřit nějaké procento výkonu.
Nastavení na ULTRA HIGH (po najetí myší se zobrazí LOW)