Duke Nukem: Forever - pokračování legendy zvládnou i slabá PC | Kapitola 7
Seznam kapitol
Ačkoliv tomu téměř nikdo nevěřil, po téměř patnácti letech vývoje jsme se dočkali vydání Duka Nukema s podtitulem Forever. Během let hra mnohokrát změnila technologii a nakonec i vývojářské studio. Jaký je tedy výsledek? Stručně řečeno, hra používá už v roce 1998 slíbený Unreal engine, ovšem v poněkud jiné verzi.
Film Grain
Film Grain On / Off
Nastavení film grain nezapíná jen šum v obraze, ale také stále více oblíbený vignette efekt (tmavý rám na okraji obrazu). Vliv na výkon je ale malý, snížení přineslo jen jeden snímek za sekundu.
Post special effects
Pod položkou Post special effects se ukrývá jednak množství post processing efektů jako depth of field nebo úprava barev, ale také třeba ambient occlusion. Rozdíly po vypnutí jsou proto jasně patrné. Po snížení poskočil výkon z 35 na 38 fps.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky jsou patrné na první pohled a týkají se zejména stínů, rozlišení textur a množství post processing efektů. Na druhou stranu vám ale snížení může výrazně zvýšit framerate. U první scény byl nárůst kvůli náročnému kouři menší (z 32 na 42 fps, kvalitu částicových efektů nelze měnit), na druhé scéně však výkon vyskočil z 32 na 66 fps.