Duke Nukem: Forever - pokračování legendy zvládnou i slabá PC | Kapitola 6
Seznam kapitol
Ačkoliv tomu téměř nikdo nevěřil, po téměř patnácti letech vývoje jsme se dočkali vydání Duka Nukema s podtitulem Forever. Během let hra mnohokrát změnila technologii a nakonec i vývojářské studio. Jaký je tedy výsledek? Stručně řečeno, hra používá už v roce 1998 slíbený Unreal engine, ovšem v poněkud jiné verzi.
Většina hráčů nebude muset v Duke Nukem: Forever detaily vůbec snižovat a hra jim pojede plynule na nejvyšší nastavení. Pokud však hrajete na notebooku nebo na starším počítači, snížení se možná nevyhnete. Jako obvykle proto projdu všechna nastavení a podíváme se na jejich vliv na vizuální stránku hry i výkon. Všechna měření jsem zkoušel s ATI Radeonem HD 5670 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran (režim FSAA).
Texture Detail
Prvním nastavením je rozlišení textur, které mění.... rozlišení textur. Rozdíly jsou patrné na první pohled, samotné nastavení však nemělo vliv na výkon a framerate se nezměnil ani o jeden snímek za sekundu.
Shadow Detail
Položky s nastavením stínů jsou dvě. První z nich je Shadow Detail, které mění detailnost stínů. Zatímco při plném nastavení je stín podstatně věrnější a přesnější, po snížení kvality je jen přibližný. Výkon navíc poskočil jen o jeden snímek za sekundu z 34 na 35.
Shadows
Shadows World and characters / None
Druhým nastavením zaměřeným na stíny jsou Shadows obecně. Pomocí této položky lze omezit počet stínů na scéně, případně stíny úplně vypnout. Hra tím ztratí velkou část atmosféry, výkon však vzrostl z 38 na 46 snímků za sekundu.
Motion Blur
Motion Blur představuje oblíbené rozmazání při rychlém pohybu. Po vypnutí narostl výkon o tři snímky za sekundu.