Dirt 4 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 4
Seznam kapitol
Dirt 4 je další hrou ze série rally her Dirt od Codemasters. Nový díl je velice podobný předchozímu Dirt Rally. Dokonce i nastavení detailů kopíruje stejné položky. Je i optimalizace stále stejně povedená? Na to se podíváme v rozboru. Také otestujeme jestli i zde jsou tak výrazné rozdíly v kvalitě grafiky mezi AMD a Nvidia.
Vyhlazování hran – pro NVIDIA
Dirt 4 podporuje vyhlazování hran pomocí MSAA. Jedná se tedy o poctivé vyhlazování hran pomocí navýšení barevných vzorků. Také díky tomu je možné aktivovat transparentní vyhlazování. To ale hra již využívá v základu – když je aktivní MSAA.
Pro AMD i Nvidia jsou dostupné různé metody AA a navíc se může lišit kvalita – podívejme se tedy nejdříve na to, jak vypadá MSAA a Nvidia a v další kapitole na AMD. K testu vyhlazování na NVidia jsem vybral grafiku GeForce GTX 980 Ti a testoval jsem v rozlišení 2560 × 1440. Na GTX 960 by tento test postrádal smysl – nedostatek videopaměti.
Ačkoliv MSAA běžně bere výrazně výkon, zde tomu tak nebylo a hra po aktivaci MSAA na GTX 980 Ti běží jen o pár procent pomaleji. Ani není nijak výrazný rozdíl mezi 8× MSAA maximálním a minimálním 2× MSAA. Težko říci, proč tomu tak je. Nejspíše limitem celkového výkonu při ultra detailech není vyhlazování hran, ale jiný náročnější detail anebo jejich kombinace.
Jediná metoda vyhlazování využívající post-processingu je zde CMAA (Conservative Morphological Anti-Aliasing). Jedná se o podobné vyhlazování, jako nabízí FXAA nebo SMAA. Výkon po jeho aktivaci klesne minimálně.
Vliv na obraz můžete vidět na následujících obrázcích, ale opět upozorňuji, že se jedná o statické snímky. MSAA v pohybu vypadá mnohem lépe než CMAA, které nevyhlazuje geometrický aliasing. To ze statických obrázků nepoznáte – to si musíte zkusit sami.
Bez vyhlazování:
Vyhlazování CMAA:
Vyhlazování 2x MSAA:
Vyhlazování 4x MSAA:
Vyhlazování 8x MSAA: