Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 10

Petr Diviš

Petr Diviš

5. 9. 2016 06:00 57

Seznam kapitol

1. Adam Jensen v novém kabátě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Vliv nastavení – rozlišení, režim obrazu, V-Sync, FOV 4. Vliv nastavení – Vyhlazování hran MSAA 5. Vliv nastavení – Kvalita a filtrace textur, stíny 6. Vliv nastavení – CHS stíny, TAA, rozmazání pohybu
7. Vliv nastavení – DoF, Bloom, volumetrická světla 8. Vliv nastavení – fyzika šatů, AO, tesselace, POM 9. Vliv nastavení – odrazy, doostření, úrovněň detailů 10. Maximální vs. minimální detaily 11. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 12. Závěr

Pokračování herní série Deus Ex s podtitulem Mankind Divided je zde. Jak hra dopadla po stránce hratelnosti už víte z recenzí. My se v rozboru podíváme na technické zpracování, na které můžete slyšet spíše stížnosti. V rozboru vám opět ukážeme, jaké detaily ovlivní výkon nejvíce a jaké se vyplatí snížit.

Reklama

Maximální vs. minimální detaily

Hra umožňuje nastavit detaily i pomocí přednastavených profilů Low, Medium, High, Very High a Ultra. Maximální detaily mají opravdu brutální nároky, takže ty si asi většina z vás nenastaví. Jak jste mohli vidět, tak největší podíl na tom mají CHS stíny, ty jsou aktivovány jen na globálních detailech Very High a Ultra. Ale i zbytek nastavení ubírá detaily postupně a s rozumem, takže se vždy dočkáte nárůstu výkonu.

Jak celkové nastavení detailů ovlivní výkon a obraz si opět ukážeme na dvou odlišných scénách.

Náhledové obrázky pro lepší porovnání doporučuji rozkliknout do plného rozlišení – klikněte na obrázek pravým tlačítkem myši a zvolte otevřít v novém listu / okně.

Scéna 1

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

První test je z běžného herního exteriéru. Detaily Ultra způsobovaly zatížení PCI-E sběrnice na cca 15% až 20% a je tedy evidentní, že grafická karta si musela velké množství dat půjčovat z RAM. Naopak u detailů High se již scéna vešla do VRAM – vytížení PCI-E v tomto případě dosahovalo jen 1% až 3%.

Rozdíly mezi jednotlivými detaily jsou celkem nízké, nejvetší vliv je vidět na stínech a texturách, ty hlavně na Low nastavení vypadají otřesně. Jako rozumné minimum vidím textury High.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

 Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-


Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

Scéna 2

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhá scéna je ukázka náročnějšícho interiéru. V těch se vyskytuje více světelných zdrjů a tak jsou kupodivu náročnější než exteriéry. Na druhou stranu stranu zde je nižší vytížení VRAM. PCI-E zátež tentoktát i při detailech Ultra dosahovala pouze max. 15%.

Vliv na kvalitu obrazu je ještě nižší než v exteriéru, díky tomu také scéna méně škáluje výkon, ale i tak při nastavení detailů na High o nic nepřijdete proti úrovni Ultra. Pouze některé objekty jsou méně detailů a to samé platí o rozlišení textur.

Obrázky seřazeny postupně od Ultra po Low:

 Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily VERY HIGH -pro zvětšení klikněte-


Detaily ULTRA -pro zvětšení klikněte-

 Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-
i Zdroj: PCTuning.cz
Detaily MEDIUM -pro zvětšení klikněte-


Detaily HIGH -pro zvětšení klikněte-

Deus Ex: Mankind Divided – rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz


Detaily LOW -pro zvětšení klikněte-

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama