Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu | Kapitola 5
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na prozatím poslední nereferenční GeForce GTX 1080 – ze dvou modelů Strix GTX 1080 jde o výše taktovanou variantu O8G. Vysoký výkon, dobré provozní vlastnosti a výrazné přetaktování je samozřejmostí, pasivní chlazení bez zátěže také, krom nich ale karta nabízí i další funkce pro hračičky.
Dirt Rally
U řady her jsem ex post po prvních testech objevil nějakou tu mušku. Dirt Rally je výjimkou, u něj jsem o té mušce věděl už předem.
V této hře mají Radeony už dlouhodobě problém s průhledností. Podrobněji jsme to popisovali i na PC Tuningu v průvodci nastavením, od té doby se bohužel nic nezlepšilo.
Projevuje se to ditheringem na listech i trávě. Jen těžko odhadnout, jaký to má dopad na výkon (právě poloprůhledné textury s vyhlazováním ale mají obvykle dost podstatný vliv na výkon).
Proto se příliš nehodí přímé srovnání, u Radeonů, a nejspíš ani případné započítání těchto výsledků do průměrů.
Trochu lepší je to v případě, že nastavíte vyhlazování hran na MSAA 8×, ale problém se vzájemně „nekompatibilním“ měřením mezi GeForce a Radeony to neřeší – i s MSAA 8× mají Radeony u listí dithering, jenom to není tolik vidět.
Testoval jsem s maximálními detaily pomocí vestavěného benchmarku, výsledek je průměr z FRAPSu.