Asus ROG Strix GTX 1080 O8G Gaming v testu
Seznam kapitol
Dnes se podíváme na prozatím poslední nereferenční GeForce GTX 1080 – ze dvou modelů Strix GTX 1080 jde o výše taktovanou variantu O8G. Vysoký výkon, dobré provozní vlastnosti a výrazné přetaktování je samozřejmostí, pasivní chlazení bez zátěže také, krom nich ale karta nabízí i další funkce pro hračičky.
U GeForce GTX 1080 nám z trojky u nás nejprovařenějších výrobců komponent zbýval ještě Asus. Kartu už mám nějaký čas otestovanou, ale s vydáním jsem trochu váhal. Na redditu se totiž objevilo vlákno, ve kterém se spekulovalo, že Asus pozastavil prodeje, protože mají některé kusy potíže s vysokými takty nastavenými výrobcem. Karty byly v tu dobu nedostupné a s hodně nejasnými termíny dodání, takže jsem s Asusem řešil, co je příčinou jejich nedostupnosti a jestli není s tímto modelem opravdu nějaký problém. A to v době dovolených nešlo zrovna bleskově.
Z Asusu jsem nakonec dostal vyjádření, že je špatná dostupnost zapříčiněná vysokým zájmem o karty, výroba pozastavená není a dodávky průběžně chodí, ale zájemců je stále víc než karet, a tak nikdy nevydrží na skladech skladech dlouho. S další dodanou várkou už jsem nějaké karty skladem v obchodech zaregistroval také, takže jsem recenzi dal zelenou.
Klíčové technologie typické pro novou generaci nejvyšších modelů z řady Strix představil Asus v krátkém videu:
Než se budeme věnovat samotné kartě, zopakujeme si základní parametry GTX 1080:
Asus ROG Strix 1080 O8G
Asus má v nabídce dva modely Strix, já jsem testoval ten výše taktovaný s dovětkem O8G. Na kartu jsem pro testování nahrál stejný BIOS, jaký je na prodejních kartách, testoval jsem tedy na prostředním výkonnostním profilu, což odpovídá základnímu taktu 1759 MHz a boost 1898 MHz.
Přes GPU Tweak pak můžete ještě přepnout na výkonnější OC profil se základním taktem navýšeným na 1784 MHz a udávaným typickým Boost 1936 MHz.
Příslušenství u grafických karet v poslední době nestojí za řeč. Asus mě ale tentokrát celkem překvapil – kromě ne zrovna běžně dostupné redukce pro přídavné napájení byly v příslušenství i dva stahovací pásky na kabely z oboustranného suchého zipu. Milá blbost, ale hodí se asi každému, kdo už nejede uplně bez drátů.