Asus ROG G50V - Centrino 2 v akci | Kapitola 11
Seznam kapitol
Před více jak měsícem k nám dorazila mobilní platforma AMD Puma, která má dělat konkurenci Intel Centrinu, tenkrát ještě platforma Santa Rosa. Jenže uplynulo několik týdnů a Intel právě dnes představí úplně novou platformu Centrino 2 alias Montevina. Jaká je? Otestovali jsme ji na herním notebooku Republic of Gamers od Asusu.
"Standardní" testy
Upozornění: V případě, že má notebook u některého z herních testů uvedeno 0 fps, znamená to, že jej nebylo možné spustit z důvodu nekompatibility (většinou s ovladači a grafickou kartou). Stejně tak testy v nativním rozlišení slouží pouze pro srovnání, zda si hry zahrajete v nativním rozlišení displeje, a nevyvozujeme z nich žádné další výsledky. K tomu slouží testy s 1280x800 pro snadné porovnání.
Výkon NVIDIA GeForce 9700M GT 512MB GDDR3 v žádném případě není špatný, spíš naopak. 64 unifikovaných jednotek podává velmi slušné výsledky a hrát se bez problémů dají všechny standardně testované hry, většina z nich by snesla i vyhlazovaní hran anizotropní filtrovaní. Pojďme se podívat na nějaké náročnější hry.
"Ty pravé" herní testy
Crysis
-pro zvětšení klikněte-
K mému překvapení dosáhla hra průměrných 20 fps i na střední detaily při nativním rozlišení, což je celkem slušný výsledek. Na druhou stranu 20fps postačí tak akorát na singleplayer a na multiplayer bude nutné snížit další detaily.
Bioshock
Hru Bioshock se mi s nejnovějším patchem vůbec nepodařilo rozjet (ani se starším), což mě celkem mrzí a na herní notebook to nevrhá nejlepší světlo. S hrou se dostanu do menu, ale hra opakovaně padá při načítání první mise.
Call od Duty 4
-pro zvětšení klikněte-
Hra Call of Duty 4 jela velmi pěkně, takže jsem se nakonec rozhodnul zapnout i Antialiasing 2x. Při něm a maximálních detailech se hra pohybovala okolo 30fps, což pro plynulou hru bez problémů postačuje. Přesto pokud budete hrát multiplayer, nebude od věci antialiasing či některé další detaily snížit, protože v této hře je kupodivu při rychlé akci rozdíl 30 a 50fps velmi cítit.
Unreal Tournament 3
-pro zvětšení klikněte-
I Unreal Tournament 3 běhal skvěle. Při maximálních detailech i rozlišení se hra držela průměrně okolo 25fps, což opět stačí pro pohodové hraní a ten správný požitek ze hry. Pokud jste progamer a potřebujete více fps, stačí snížit detaily a další fps se ihned dostaví.
U Assassin's Creed jsem musel značně snížit detaily, protože hra se hodně cukala. Nakonec jsem zůstal téměř na minimu, viz. nastavení. Při tomto nastavení se hra držela nad 30fps, což ve většině případů bohatě postačí.
Shrnutí
Pro snadnější přehled o tom, která hra jak jede jsem připravil srovnávací tabulku. Z té jsem pro větší přehlednost vyřadil Far Cry, který díky 150 fps ostatní sloupce hrozně srážel.