Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3 | Kapitola 7
Seznam kapitol
Počítačových her s vetřelci v hlavní roli už vyšly desítky, hráče však stále baví. Nejnovějším počinem v tomto žánru je Aliens: Colonial Marines. Ačkoliv měla hra všechny předpoklady stát se jednou z nejlepších tohoto typu, výsledek je velkým zklamáním. Platí to i pro technické zpracování, možnosti Unreal enginu 3 zůstaly téměř nevyužity.
Shadow Detail
Snížení nastavení stínů znatelně sníží jejich kvalitu a z dynamických měkkých stínů se stanou jakési dynamicky se pohybující rozmazané šmouhy. Rozdíl v rychlost vykreslování hry jsem však po snížení nenaměřil.
FXAA
Grafika Aliens: Colonial Marines zubatými hranami velmi trpí a vyhlazování hran proto rozhodně přijde vhod. Kvalita implementace post processing efektu FXAA je však nízká a v praxi dochází k částečnému rozmazání celého obrazu včetně už dříve nekvalitních a rozmazaných textur. Výkon po vypnutí FXAA vzrostl z 36 na 40 snímků za sekundu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením detailů jsou poměrně malé. V praxi si všimnete nižší kvality dynamických stínů, vypnutí (otřesného) efektu přesvícení u některých světel a občas několika dalších detailů. Výkon po vypnutí všech efektů včetně FXAA vzrostl s GeForce GT 630 v rozlišení 1920 × 1080 px z 28 na 34 fps u první a z 31 na 37 fps u druhé scény.