Aliens: Colonial Marines — nevyužitý Unreal engine 3 | Kapitola 6
Seznam kapitol
Počítačových her s vetřelci v hlavní roli už vyšly desítky, hráče však stále baví. Nejnovějším počinem v tomto žánru je Aliens: Colonial Marines. Ačkoliv měla hra všechny předpoklady stát se jednou z nejlepších tohoto typu, výsledek je velkým zklamáním. Platí to i pro technické zpracování, možnosti Unreal enginu 3 zůstaly téměř nevyužity.
Drtivé většině hráčů poběží Aliens: Colonial Marines naprosto plynule. Přesto se však mohou objevit případy slabších sestav nebo notebooků, na kterých se bude nejnovější hra s vetřelci trhat a bude nutné o něco snížit detaily. Vliv jednotlivých nastavení na výkon jsem tentokrát testoval s grafickou kartou nVidia GeForce GT 630 v rozlišení 1920 × 1080 px.
Field of View
Nastavení Field of View mění zorné pole hráče, což je ze srovnávacího screenu velmi dobře patrné. V zásadě slouží k tomu, aby si hráč nastavil proporce hry odpovídající poměru stran jeho monitoru. Rozdíl ve výkonu jsem při změně této položky nenaměřil.
Texture Detail
Ačkoliv by nastavení Texture Detail mělo měnit rozlišení textur, ve skutečnosti mění spíše odlesky (rozlišení textur je žalostné i při nejvyšším nastavení). Rozdíl ve výkonu jsem nenaměřil žádný.
World Detail
Nastavení World Detail mění jen drobnosti jako je například krvavý flek okolo mrtvoly. Přesto je rozdíl ve výkonu měřitelný, po snížení nastavení vzrostl z framerate z 29 na 31 fps.