V teniskách do obýváku? Test počítače Cooler Master Sneaker X | Kapitola 14
Seznam kapitol
Nedaří se vám zlákat dívku pod příslibem prohlídky sbírky motýlů? Co takhle ji zaujmout nabídkou vyzkoušení herního počítačového děla, jaké by si ani ve snu nedokázala představit. Pokud k tomu pozvání připravíte správnou atmosféru, nejlépe v lehce potemnělé místnosti s lahví dobrého moku, tak máte o úspěch postaráno. Nezapomeňte ovšem na záložní plán, jak ji později od toho počítače odtrhnout. Doporučuji například nenadálý výpadek elektřiny s následným přechodem na osvětlení pomocí svíček.
V této kapitole zjistíme, jak je sestava Cooler Master Sneaker X připravena na zobrazení virtuální reality. K tomu nám poslouží aplikace s názvem VRMark.
Nároky na výkon počítačové sestavy pro virtuální realitu jsou obecně mnohem vyšší, než nároky pro zobrazení téže hry na klasickém monitoru. Zájemce o pořízení HTC Vive, Oculus Rift, nebo jiné náhlavní soupravy bude tedy výkon sestavy v tomto režimu určitě zajímat. VRMark obsahuje tři samostatné testy, které můžeme spustit na monitoru, tedy bez nutnosti připojení náhlavní soupravy. Na konci každého testu uvidíme, zda je náš počítač na virtuální realitu připraven. Pokud počítač připraven není, tak alespoň zjistíme, jak dalece zaostává.
Prvním z testů virtuální reality je VRMark Orange Room. V tomto výchozím testu prověříme, zda počítačová sestava splňuje doporučené hardwarové požadavky pro nejvíce rozšířená zařízení HTC Vive a Oculus Rift. Aby sestava testem prošla, musí alespoň dosáhnout, nebo lépe překročit cílovou snímkovou frekvenci bez vynechání jediného snímku. Při tomto testu je použito rozlišení 2264 × 1348 obrazových bodů.
Výkon naší sestavy s výsledkem 21865 bodů násobně překonává požadavky uvedených zařízení. Průměrná snímková frekvence 477 FPS je daleko nad cílovou frekvencí 109 FPS a logicky i nad minimální frekvencí 81 FPS. Online výsledky tohoto benchmarku pro porovnání najdete zde.
Druhý test VRMark Cyan Room využívá API DirectX 12 a je cílen spíše na slabší počítačové systémy. I v tomto testu je použito rozlišení 2264 × 1348 obrazových bodů. Výsledek 25528 bodů zcela odpovídá vysokému výkonu testované sestavy. Průměrná snímková frekvence 557 FPS je opět daleko nad cílovou frekvencí 89 FPS. Online výsledky jsou dostupné zde.
Třetí a poslední test VRMark Blue Room je mnohem náročnější než předchozí dva a nastavuje vyšší laťku pro budoucí generace hardwaru. Je prošpikován volumetrickými efekty a pro zobrazení používá vysoké rozlišení 5K, konkrétně 5120 × 2880 obrazových bodů. Také v tomto testu prokázala sestava Cooler Master Sneaker X svůj nadčasový potenciál. S výsledkem 8774 bodů a průměrnou snímkovou frekvencí 191 FPS opět překonává cílovou frekvenci 109 FPS. Online výsledky si můžete prohlédnout zde.