Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon
Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon
autor: Adam Vágner , publikováno 24.12.2020
Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Brutální nároky Cyberpunku desklasovaly starší konzole a také na PC může většina hráčů na hraní na maximálních detailech zapomenout. Podíváme se na dvě technologie, o nichž se u Cyberpunku mluví nejvíc – na ray tracing a hlavně na DLSS, bez nějž by se Cyberpunk na vysokých detailech ve 4K na současných grafikách nedal hrát.


DLSS: hojivá náplast na vysoké nároky

Z minulé sady testů jsem vzal nejnáročnější rozlišení 4K a projel jednotlivá nastavení se všemi úrovněmi DLSS.

Na nastavení Ultra stačí na pohodových šedesát snímků za sekundu i DLSS v nejvyšší kvalitě, která většinou vypadá lépe než nativní rozlišení. Jeho vedlejším efektem je totiž i filtrování rušívých jevů, jako je problikávání pixelů nebo moaré na pravidelných vzorech.

S ray tracingem na středních detailech pak na RTX 3090 budete potřebova minimálně režim DLSS vyvážený, ale spíše režim performance. A DLSS v režimu performance je vysloveně nutností s ray tracingem na (téměř) maximálních detailech.

Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon

Demonstrovat DLSS na statickém snímku nemá moc smysl. Video je lepší, ale běžně používané metody online distribuce videa nejsou ideální, když chcete lovit rozdíly na úrovni pixelů a v podstatě porovnávat jejich kontrast – agresivní ztrátová komprese videa s nízkým bitratem ze všeho udělá jeden flek s vyžehlenými detaily.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
47 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 14.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.