Cyberpunk 2077: DLSS 2.x, ray tracing a výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Brutální nároky Cyberpunku desklasovaly starší konzole a také na PC může většina hráčů na hraní na maximálních detailech zapomenout. Podíváme se na dvě technologie, o nichž se u Cyberpunku mluví nejvíc – na ray tracing a hlavně na DLSS, bez nějž by se Cyberpunk na vysokých detailech ve 4K na současných grafikách nedal hrát.
DLSS: hojivá náplast na vysoké nároky
Z minulé sady testů jsem vzal nejnáročnější rozlišení 4K a projel jednotlivá nastavení se všemi úrovněmi DLSS.
Na nastavení Ultra stačí na pohodových šedesát snímků za sekundu i DLSS v nejvyšší kvalitě, která většinou vypadá lépe než nativní rozlišení. Jeho vedlejším efektem je totiž i filtrování rušívých jevů, jako je problikávání pixelů nebo moaré na pravidelných vzorech.
S ray tracingem na středních detailech pak na RTX 3090 budete potřebova minimálně režim DLSS vyvážený, ale spíše režim performance. A DLSS v režimu performance je vysloveně nutností s ray tracingem na (téměř) maximálních detailech.
Demonstrovat DLSS na statickém snímku nemá moc smysl. Video je lepší, ale běžně používané metody online distribuce videa nejsou ideální, když chcete lovit rozdíly na úrovni pixelů a v podstatě porovnávat jejich kontrast – agresivní ztrátová komprese videa s nízkým bitratem ze všeho udělá jeden flek s vyžehlenými detaily.