Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon |
autor: Petr Diviš , publikováno 2.11.2016 |
Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.
Závěr
Battlefield 1 je pro mě příjemné osvěžení této série. Prostředí první světové války je opravdu ve FPS hrách méně okoukaném než z druhé světové války. Hra míří hlavně na multiplayer, ale i kratší singleplayer kampaň na pár hodin zabaví a nabízí celkem pestrou paletu misí.
S výkonem hry se asi také trápit nebudete. Ačkoliv minimální požadavky uvádějí naprosto nesmyslně jeden z nejvýkonnějších „mainstream“ procesorů Intel Core i5–6600K, hra běží opravdu plynule i na slabém FX 8370 (se kterým dost často mají některé hry v rozborech problémy). Grafická karta také stačí jakákoliv 2GB, co spadá do kategorie nižšího mainstreamu. Možnosti snížení detailů přinášejí další nárůst výkonu a kromě minimálních, je degradace grafické stránky minimální.
Optimalizace hry je tedy opravdu velmi povedená. Na testované GTX 960 jsem během hraní nenarazil na jakékoliv problémy s plynulostí i při detailech Ultra. Grafika hry je přitom opravdu pěkná. Respektive, při detailním pohledu zjistíte, že se například využívá celkem agresivní LOD, ale celé prostředí je velmi dobře nasvíceno a barvy působí realisticky. Takže některé tyto nenápadná zjednodušení lze chápat jako důsledek optimalizace. Proti poslednímu dílu Hardline je toto velký krok vpřed. Když hru porovnáme s Mirror's Edge Catalyst, který také vytvořili EA DICE, tak Battlefield je optimalizován výrazně lépe. Hlavně paměťové nároky jsou nižší při hezčí grafice.
Také jsme poprvé v rozboru měli hru, u které bylo možné vyzkoušet chování API DirectX 12 proti DirectX 11. Autoři u samotného detailů píší, že DirectX 12 může přinést, ale i nemusí, navýšení výkonu. Záleží hodně na konfiguraci PC. V našem rozboru se v případě AMD sestavy jednalo o zlepšení výkonu, ale na sestavě Intel s grafickou kartou GTX 960 došlo k výraznému propadu výkonu. V Battlefield 1 tedy DirectX 12 nepřináší nárůst výkonu pro všechny.
Uvidíme, co přinesou budoucí hry, kde by se DX 12 API mělo vyskytovat stále častěji. Ani Battlefield 1 mě nepřesvědčil o tom, že by se mělo jednat o nějaký velký krok vpřed. Dříve testovaný a mizerně optimalizovaný Quantum Break spíše ukázal, že DX 12 se musí vývojáři naučit pořádně používat. Ale i tak lze z těchto testovaných vzorků vypozorovat, že DX 12 pomůže v kombinaci slabého procesoru a AMD grafické karty.
Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI
Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
Akurat by bolo lepsie aby som si tie obrazky vedel na porovnanie v plnej kvalite stiahnut.
1. Co mi z toho, ze ste screenshot urobili v 4k, ked sa mi to zobrazuje v malom okne
2. a tam kde funguje zvacsenie zasa porovnavanie ultra a low znamena prekik cez niekolko obrazkov s debilnou animaciom pocas nacitavania.
1. A ako s tymi obrazkami, ktore su vraj robene v 4K rozliseni akurat sa zobrazuju v malom okienku a zmena nastavenia sa prejavi "po najeti mysi" (aj po otvoreni na novej karte su furt male)
Uznavam, ze vo velmi rychlich scenach sa niektore detaily tachsie rozpoznavaju napriek tomu scena s nimi posoby lepsie.
Opät podliezol minimálne Oficiálne požiadavky hry aspoň čo do procesora (2GHz VIA QuadCore).
https://www.youtube.com/watch?v=Z9wDTiphWxc
Nebylo by možné to nahrát znovu se zapnutým FRAPSem, aby to bylo zřejmé, při kolika FPS to jede ?:-)
Tralaláku a jede ti to na té integrované grafice Chrome (nebo jak se jmenuje), nebo si použil externí?
A vzhledem k popularitě BF to ocení spousta lidí.
Zeptám se na jednu věc - jak se zapnutou Vertikální Syn. ?
Mám R9280X, hraju ve FHD a se vším na ultra se FPS v MP pohybují v průměru okolo 57. Mám mít VS zaplou, nebo ne ?
uvažuji o této hře, ale mám procesor i7-3770 3.4 GHz, 16 GB RAM. Poradil by mi někdo, jakou k tomu koupit grafickou kartu v ceně do 6 tisíc, aby se hra dala rozumně hrát? Nebo je třeba i změna procesoru?
Velmi děkuji.