Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon
autor: Petr Diviš , publikováno 2.11.2016
Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.


Závěr

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Battlefield 1 je pro mě příjemné osvěžení této série. Prostředí první světové války je opravdu ve FPS hrách méně okoukaném než z druhé světové války. Hra míří hlavně na multiplayer, ale i kratší singleplayer kampaň na pár hodin zabaví a nabízí celkem pestrou paletu misí.

S výkonem hry se asi také trápit nebudete. Ačkoliv minimální požadavky uvádějí naprosto nesmyslně jeden z nejvýkonnějších „mainstream“ procesorů Intel Core i5–6600K, hra běží opravdu plynule i na slabém FX 8370 (se kterým dost často mají některé hry v rozborech problémy). Grafická karta také stačí jakákoliv 2GB, co spadá do kategorie nižšího mainstreamu. Možnosti snížení detailů přinášejí další nárůst výkonu a kromě minimálních, je degradace grafické stránky minimální.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Optimalizace hry je tedy opravdu velmi povedená. Na testované GTX 960 jsem během hraní nenarazil na jakékoliv problémy s plynulostí i při detailech Ultra. Grafika hry je přitom opravdu pěkná. Respektive, při detailním pohledu zjistíte, že se například využívá celkem agresivní LOD, ale celé prostředí je velmi dobře nasvíceno a barvy působí realisticky. Takže některé tyto nenápadná zjednodušení lze chápat jako důsledek optimalizace. Proti poslednímu dílu Hardline je toto velký krok vpřed. Když hru porovnáme s Mirror's Edge Catalyst, který také vytvořili EA DICE, tak Battlefield je optimalizován výrazně lépe. Hlavně paměťové nároky jsou nižší při hezčí grafice.

Také jsme poprvé v rozboru měli hru, u které bylo možné vyzkoušet chování API DirectX 12 proti DirectX 11. Autoři u samotného detailů píší, že DirectX 12 může přinést, ale i nemusí, navýšení výkonu. Záleží hodně na konfiguraci PC. V našem rozboru se v případě AMD sestavy jednalo o zlepšení výkonu, ale na sestavě Intel s grafickou kartou GTX 960 došlo k výraznému propadu výkonu. V Battlefield 1 tedy DirectX 12 nepřináší nárůst výkonu pro všechny.

Uvidíme, co přinesou budoucí hry, kde by se DX 12 API mělo vyskytovat stále častěji. Ani Battlefield 1 mě nepřesvědčil o tom, že by se mělo jednat o nějaký velký krok vpřed. Dříve testovaný a mizerně optimalizovaný Quantum Break spíše ukázal, že DX 12 se musí vývojáři naučit pořádně používat. Ale i tak lze z těchto testovaných vzorků vypozorovat, že DX 12 pomůže v kombinaci slabého procesoru a AMD grafické karty.

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Za zapůjčení grafické karty GeForce GTX 960 Gaming děkujeme společnosti MSI

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon

Za zapůjčení grafické karty Radeon R9 290 DirectCU II děkujeme společnosti Asus

Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon



Tagy: Battlefield 1  ea dice  electronic arts  rozbor  nastavení detailů  výkon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
2.11.2016 13:14:51   91.233.248.xxx 117
Rozbor super.
Akurat by bolo lepsie aby som si tie obrazky vedel na porovnanie v plnej kvalite stiahnut.
1. Co mi z toho, ze ste screenshot urobili v 4k, ked sa mi to zobrazuje v malom okne
2. a tam kde funguje zvacsenie zasa porovnavanie ultra a low znamena prekik cez niekolko obrazkov s debilnou animaciom pocas nacitavania.
2.11.2016 13:29:34   212.20.106.xxx 125
klikni pravým na obrázek dej Otevřít odkaz na nové kartě a pak už můžeš jen překlikávat mezi záložkami.
3.11.2016 15:34:32   91.233.248.xxx 11
2. Dakujem
1. A ako s tymi obrazkami, ktore su vraj robene v 4K rozliseni akurat sa zobrazuju v malom okienku a zmena nastavenia sa prejavi "po najeti mysi" (aj po otvoreni na novej karte su furt male)
3.11.2016 18:16:21   37.221.248.xxx 00
No s tím bohužel nejde nic dělat, ale ani ty velký obrázky nejsou nic extra je to jen jpeg který nemá ani mega, mohl by se někam uploudnout zip všech použitých obrázků v původní kvalitě aby si to kdo má zájem mohl prohlídnout aniž by to zatěžovalo web.
3.11.2016 07:04:29   194.213.41.xxx 33
stejně v pohybu vidíš vesměs houby.. ve výsledku
3.11.2016 15:48:32   91.233.248.xxx 10
Neviem ci Ti spravne rozumiem, ale ja rozdiely vidim aj ked sa pohybujem.
Uznavam, ze vo velmi rychlich scenach sa niektore detaily tachsie rozpoznavaju napriek tomu scena s nimi posoby lepsie.
2.11.2016 18:04:20   89.102.122.xxx 00
nějak v poslední kapitolce schází zda funguje vynucení MSAA, postproces mazanice jsou nanejvýš nezajímavé
2.11.2016 18:23:54   109.80.151.xxx 00
na 1080p používám DSR 2.25
2.11.2016 18:56:59   213.216.58.xxx 16
Pojede mi to na q9550@3,4ghz a amd5850 1gb? Nebo jsou 2gb minimum.
2.11.2016 20:47:37   109.80.151.xxx 15
Jelo by to, kdyby AMD stále podporovalo v nejnovějších ovladačích i HD 5000 a 6000 čipy.
2.11.2016 21:19:02   85.132.193.xxx 03
Rozhodně díky za článek, chtěl sem rychle hrát, tak jsem to nastavil na ultra a neřešil jestli je to potřeba, teď si s tím trochu pohraju
3.11.2016 01:00:24   78.98.61.xxx 60
Díky za rady.

Opät podliezol minimálne Oficiálne požiadavky hry aspoň čo do procesora (2GHz VIA QuadCore).
https://www.youtube.com/watch?v=Z9wDTiphWxc
3.11.2016 05:41:42   94.113.157.xxx 17
Ale extra rycle to nejede...:-D

Nebylo by možné to nahrát znovu se zapnutým FRAPSem, aby to bylo zřejmé, při kolika FPS to jede ?:-)
3.11.2016 12:37:48   37.221.252.xxx 14
Pocitově bych řekl mezi 10-20FPS. Nevím co tím chtěl jako Tralalák dokázat. Jasně že to spustí na VIA stejně jako všechno ostatní, který nebude softwarově/hardwarově vyžadovat něco co VIA díky akchitektuře nemá a frekvence ani výkon procesoru s tím nemá co dělat.
Tralaláku a jede ti to na té integrované grafice Chrome (nebo jak se jmenuje), nebo si použil externí?
3.11.2016 08:15:01   77.92.212.xxx 23
Super rozbor, já jen doplním, že celou Open Betu jsem odehrál na starém i5-3330, 8GB RAM, GTX650Ti a neměl jsem problém na nízké detaily s 65FPS - bylo to krásně hratelné.
3.11.2016 15:22:08   195.113.82.xxx 50
Díky, díky, tento typ článků, to je to, co dělá PCT PCTuningem !
A vzhledem k popularitě BF to ocení spousta lidí.

Zeptám se na jednu věc - jak se zapnutou Vertikální Syn. ?
Mám R9280X, hraju ve FHD a se vším na ultra se FPS v MP pohybují v průměru okolo 57. Mám mít VS zaplou, nebo ne ?
9.11.2016 14:55:28   109.107.210.xxx 00
když to zapneš, bude ti to padat na 30FPS.
6.11.2016 15:01:55   85.71.180.xxx 01
Zdravím nevím jak vám ale děje se to jen u této hry že nastavení v Control Panelu Nvidia Adwanced Tweaking 16x HQAF nechutně rozmazává textury. musím to mít nastaveno na default. Zde přikládám Screen. Jinač hraju na GTX 1080 ASUS STRIX O8G 2100/10700mhz díky https://lh3.googleusercontent.com/kfjDxMkreG3xtEkdus0KmHjWYqhLmcurEkjHIF9BEpGvrCh9-mbjq9J61kHf9E1XG8J4tgbmBuxNFQZtvpQ8DjJAGDWRiNkqN08CRuvWLlGziR4cboo3 STYf3lSeibsIYCyvpjFAsVFxCqDVNWU-dnqd17dta7sxsrraA2b0LSuOtIrq80cxH-AloJ4V5kYtBUmDLL6fY-5Uq4l6S-CQfcXIdkVPTxPSQNM9cFZfC8dJGnizP8Q3uVZYtraMnalmbUVHna2gU8 IqYTf3dFUFwQgZH-WwLUb0W8mw5Sqn3BnTyRO8p84d0J944dQ2-uojRgibBse5hsdwOu9jh-S8FT4T4jjalChK-Tuxl-ILUm9K9Jo_-8_l5r7G5mm5piTVn-BTelia-PHad4h-1umLCO1OcwXAW7Z6 vIBSN6wsYyf1DuZiYaae3VO3AcvF8sTyOA6GOyTePgJCEDY1Tg86JQdcD5jsvixrjLRO4RYUIyUZbmVbojj2eShncW8BkY1m4p7lXB0dZ3DI5iDuNituy_YzWPCnuqKfor-i6Xi1w5TORPyGqqVm5d agovmed7mcuA5zqc4uljed9Alhnljvw_rEbPISxC1UHgQ-ydvOsUbuuIC4=w2365-h1330-no
6.11.2016 15:02:46   85.71.180.xxx 01
https://lh3.googleusercontent.com/kfjDxMkreG3xtEkdus0KmHjWYqhLmcurEkjHIF9BEpGvrCh9-mbjq9J61kHf9E1XG8J4tgbmBuxNFQZtvpQ8DjJAGDWRiNkqN08CRuvWLlGziR4cb...
6.11.2016 15:03:35   85.71.180.xxx 00
Zdravím nevím jak vám ale děje se to jen u této hry že nastavení v Control Panelu Nvidia Adwanced Tweaking 16x HQAF nechutně rozmazává textury. musím to mít nastaveno na default. Zde přikládám Screen. Jinač hraju na GTX 1080 ASUS STRIX O8G 2100/10700mhz díky
9.11.2016 09:16:05   85.71.180.xxx 01
Tak už jsem to vyřešil
9.11.2016 14:29:02   193.86.22.xxx 40
Vlastním sestavu FX 8370 OC 4.6Ghz, R9 380 a dle tohoto článku měl u DX 12 narůst výkon, musím říci že po přepnutí na DX 12 se výkon výrzaně snížil a na high nastavení detailů se najednou všechno začalo sekat takže jsem se musel vrátit k původní DX 11. Takže nechápu jaktože na vykonostně totožné sestavě se Vám u AMD na DX 12 narostl výkon a mě naopak klesl?
9.11.2016 14:30:23   193.86.22.xxx 10
RAM mám 32Gb
10.11.2016 01:24:58   212.26.181.xxx 00
mam otazku rozbeham to na svojej 7rocnej masine ?? c2quad q9550 @3,9ghz 8gb ram a r9 280x mam na mysli nejake rozumne fps bf4 mi bezi na vysokych stabilne okolo 70-80 procak na 90% hravam na full hd dam stabilne na medium aspon 50 ci s tymto zelezom si uz moc nezahram? hocijaky upgrade uz nepripada do uvahy kedze procak uz silnejsi nedam na ten socket (nema vyznam vrazat peniaze do tak starej zostavy) akurat gk je upgradnuta
16.11.2016 17:31:15   217.77.161.xxx 20
Zdá se, že se čím dál tím víc začíná projevovat připravenost karet AMD vs Nvidia na DX 12 hrách. Jsem zvědavej jak se to bude dál vyvýjet. Takhle vypadá poctivá nestranná recenze hry. Děkuji
21.11.2016 13:17:15   78.102.88.xxx 20
Dobrý den,

uvažuji o této hře, ale mám procesor i7-3770 3.4 GHz, 16 GB RAM. Poradil by mi někdo, jakou k tomu koupit grafickou kartu v ceně do 6 tisíc, aby se hra dala rozumně hrát? Nebo je třeba i změna procesoru?

Velmi děkuji.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

60 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 26.8Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.