Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 6
Seznam kapitol
Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.
DX12 Enabled
Zde se nastavuje, zda chcete přepnout na API DirectX 12 (ON) nebo DirectX 11 (OFF). V případě aktivace DirectX 12 na sestavě AMD FX 8370 + Radeon R9 290 došlo ke solidnímu zvýšení výkonu – klesl API overhead a grafická karta byla lépe vytížena. To přineslo nárůst výkonu ze 72 fps na 88 fps! Bohužel DX12 verze má vyšší nároky na paměť a 8 GB RAM v sestavě AMD přestalo dostačovat a hra se nechutně zasekávala (swapovala na HDD). S větší operační paměti ovšem aktivaci DX12 doporučím – z procesoru FX8370 vymáčknete více výkonu.
Na kombinaci Intel Core i7 6700K + GTX 960 naopak po aktivaci DX12 došlo k výraznému snížení výkonu z 63 fps na 52 fps. Podobný pokles se konal i na GTX 980 Ti. V kombinaci silného procesoru a nvidia grafické karty hra běží pod DX11 svižněji a s nižšími nároky na paměť RAM i VRAM.
Obrazová kvalita se nijak neliší, efekty vypadají stejně, jak můžete vidět na následujícím porovnání.
Nastavení na DirectX 12 (po najetí myší se zobrazí DirectX 11)
Resolution Scale
Volba měřítka rozlišení je již známa i z ostatních her založených na Frostbite Engine. Má obrovský vliv na výkon i kvalitu obrazu, neboť se jedná o under/over sampling obrazu. Procenta určují velikost renderovaného obrazu k nastavenému rozlišení. Při nastavení 100% byl výkon 64 fps. Při nastavení na 25% se zvýšil výkon na 103 fps (limit API/CPU). Naopak při 200% klesl výkon na 22 fps.
Následující obrázky jsou 1:1 výřezy z obrazu. Nejdříve se podíváme na rozdíl mezi 100% a 25% a na druhém porovnání uvidíte 100% vs. 200%
Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 25%)
UI Scale Factor
Nastavuje velikost UI – mini mapa, ukazatel zbraní, munice, života. Výkon nijak neovlivní. Má vliv jen na rozlišení vyšší než 1920 × 1080. Screenshoty byly pořízeny při 4K DSR.
Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 0%)
GPU Memory Restriction
Nastavuje automatické omezení detailů, pokud dochází paměť VRAM. Při aktivaci občas došlo ke špatnému vykreslení některých textur. Vliv na výkon nebyl žádný, 2GB GTX 960 stíhala i ultra detaily bez problémů, takže doporučuji ponechat OFF.
Texture Quality
Nastavuje kvalitu textur – přesněji velikost jejich cache. Není tedy omezena jejich velikost, ale pouze maximální možný prostor, který můžou zabírat v paměti VRAM+RAM. Vliv na obraz a výkon jsem ani po restartu hry nezaregistroval.
Nastavení na ULTRA (po najetí myší se zobrazí LOW)