Battlefield 1 – rozbor hry a vliv nastavení detailů na výkon | Kapitola 10
Seznam kapitol
Po přibližně roce a půl tu máme nový díl hry ze série Battlefield. Ten nese poměrně zvláštní označení – 1 a zavede vás do neokoukaného prostředí první světové války. V rozboru se podíváme, jak hra vypadá po technické stránce. Také prověříme možnosti nastavení detailů a otestujeme jejich vliv na výkon a kvalitu obrazu.
Vylepšení grafiky přes ovladače VGA
Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty.
Battlefield 1 opět patří mezi hry, kde není možné aktivovat MSAA vyhlazování hran. Je nutné se opět spolehnout na post-processing metody. Také díky tomu není možné aktivovat TRAA vyhlazování přes ovladače, ale nutno dodat, že metoda TAA si z vyhlazením transparentních textur v pohybu také umí poradit celkem slušně. Naopak FXAA je zde zbytečné – dokonce jej nenastavují ani globální profily.
Podíváme se alespoň na to, jak hře pomůže aktivace 16× HQAF přes ovladače grafické karty.
16× High Quality AF
Dnešní hry, až na výjimky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez výjimek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...
Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:
Grafické karty Nvidia:
Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Battlefield 1. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:
Grafické karty AMD:
Postup je podobný. Od ovladačů Radeon Software Crimson Edition AMD změnilo vzhled svých ovladačů. Všechna nastavení grafiky jsou nyní pohromadě na jednom místě v podobě dlaždicového menu. Zvolte nabídku: Hraní, zde si můžete vybrat zda editovat Globální nastavení nebo jen profil hry (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní).
V nastavení Globální grafika (případně Profil grafiky) se zaměřte na dlaždice s názvem: Úroveň anizotropního filtrování, Kvalita filtrování textury a nastavte je podle následujícího obrázku na 16x a Vysoká.
A jak se obraz při 16x HQAF změnil proti in-game nastavení? Místy celkem výrazně – hlavně došlo v výraznějšímu zaostření textur na terénu. Kvalita AF na modelech se změnila minimálně. Na následujícím obrázku to můžete krásně vidět. Zatímco prokreslení textur budovy se změnilo jen minimálně, mokrá cesta před vchodem se zaostřila výrazně. Vliv 16x HQAF na obraz je zde tedy velice znatelný, a co výkon?
16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí AF in-game)
Výkon se aktivací 16x HQAF změnil také celkem znatelně – 59 fps vs. 66 fps. Aktivace 16xHQAF přes ovladače přináší znatelnou změnu v kvality obrazu i výkonu. Pokud máte výkonnější grafickou kartu (jako např. GTX 960 OC v testu), doporučím jednoznačně 16x HQAF aktivovat.