Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 7
Seznam kapitol
Tom Clancy's The Division - jedna z nejočekávanějších her je venku. My jsme se samozřejmě v našem rozboru podrobně podívali na kvalitu technického zpracování. S pěknou grafikou ale přicházejí i vyšší nároky a tak se podíváme, jaké detaily se vyplatí snížit, když vaše grafická karta nestačí na ty maximální.
Zastínění okolím (ambient occlusion)
Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. V této hře je kromě běžného méně kvalitního AO (vlastní metoda od vývojářů) i volba Nvidia HBAO+. Rozdíl mezi Vypnutým AO a kvalitním HBAO+ je 56 fps vs. 63 fps. AO při nastavení na Vysoké dává výkon 61 fps.
Nastavení na Nvidia HBAO+ (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Hloubka pole
Tímto nastavíte efekt simulující hloubku ostrosti. Nastavení má volby – Vypnuto, Střední a Vysoké. A zatímco rozdíl v obraze mezi stupni Střední a Vysoké je zanedbatelný, vliv na výkon je výraznější. Rozdíl mezi jednotlivými stupni je – 45 fps (Vysoké) vs. 51 fps (Střední) vs. 53 fps (Vypnuto). Je tedy jasné, že ideální volba je na střední nastavení.
Nastavení na Vysoké (po najetí myší se zobrazí Vypnuto)
Detaily objektů
Posuvníkem nastavujete kvalitu objektů, přesněji počet jejich polygonů. Vliv na obraz je celkem nízký (na první pohled o nic nepřijdete), ale to samé platí i o vlivu na výkon – 40 fps vs. 44 fps.
Nastavení na 100% (po najetí myší se zobrazí 0%)
Větší vzdálenost streamování
Posuvník ovlivňuje dohlednost a kvalitu vzdálených objektů. Vliv na výkon je nízkých 44 fps vs. 47 fps a obraz ovlivní až na scénách s větší dohledností. Nastavení má vliv hlavně na zatížení videopaměti.
Nastavení na 100 % (po najetí myší se zobrazí 0 %)