Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 29.3.2016
Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Tom Clancy's The Division - jedna z nejočekávanějších her je venku. My jsme se samozřejmě v našem rozboru podrobně podívali na kvalitu technického zpracování. S pěknou grafikou ale přicházejí i vyšší nároky a tak se podíváme, jaké detaily se vyplatí snížit, když vaše grafická karta nestačí na ty maximální.


Režim v okně

Zde se nachází volba, v jakém režimu okna hra poběží. Na výběr máte nabídku dobře známých režimů: v okně, v bezrámečkovém okně anebo přes celou obrazovku.

Rozlišení obrazovky (Fullscreen)

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

K testu vlivu rozlišení jsem využil klidnější snadno opakovatelnou scénu mimo bojiště. Mírnou nevýhodou je, že zde není vidět vliv CPU. AMD FX 8370 totiž jinak v náročných scénách výkon ořezává dost často i pod 60 fps.

Na sestavě Intel s grafickou kartou Nvidia GTX 960 OC (1400MHz jádro) hra běží do rozlišení 1920 ×1080 velmi dobře. Tom Clancy's The Division k dobré hratelnosti nevyžaduje stále stabilních 60 fps a hra i na 40 fps je krásně ovladatelná. Vyšší rozlišení jsou už ale mimo možnosti této slabé grafické karty.

Na sestavě AMD, kde je osazen Radeon R9 290, si zahrajete plynule i v rozlišení 2560 × 1440. Pokud si ale nastavíte detaily na Ultra, musíte se spokojit s rozlišením 1920 × 1080. Na sestavě AMD ale kvůli výkonu procesoru dochází v výraznějším propadům výkonu v náročnějších akcích s více hráči.

Z testu nemůžeme samozřejmě vynechat ani test GeForce GTX 980 Ti. Zvládne hru Tom Clancy's The Division rozjet plynule i ve 4K rozlišení? Podívejme se na to:

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

 Hra Tom Clancy's The Division na GeForce GTX 980 Ti s maximální detaily (Ultra profil) běží ve 4K rozlišení pod hranicí plynulosti. A to jsem ještě neaktivoval efekty GameWorks - hlavně náročné HFTS stínování. Pro 4K rozlišení je nutné snížit detaily na Vysoké. Pak hra běží kolem solidních 40 fps a po přetaktování grafické karty téměř na 50 fps.

Obnovovací frekvence

Zde si můžete nastavit obnovovací frekvenci monitoru – pokud vám to váš displej umožnuje.

Monitor

Volba pro více monitorů – na jakém se hra má zobrazit.

Kvalita Grafiky

Nastavení celkového profilu detailů – rozebereme v kapitole maximální vs. minimální detaily.

Režim vertikální synchronizace

Volbou, kterou asi znáte ze všech her, vypínáte synchronizaci obrazu s refreshem monitoru. Bez synchronizace se snímky zobrazují okamžitě s kratším lagem, ale při pohybu vidíte roztrhaný obraz. Se synchronizací jsou snímky vždy celé, ale pokud fps klesne pod refresh monitoru (třeba 60 fps), hra naopak začne působit trhaněji než bez V-sync.

Jestli zapnout, nebo nezapnout V-sync, záleží na vás. Neřeší to asi jen majitelé monitorů s FreeSync a G-Sync.

Limit snímkovací frekvence

Volitelný omezovač snímků za sekundu.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.