Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 3

Petr Diviš

Petr Diviš

29. 3. 2016 05:00 20

Seznam kapitol

1. Skvělá hra s vynikající grafikou 2. Vliv nastavení - rozlišení, režim obrazu, V-Sync 3. Vliv nastavení – kvalita a rozlišení stínů 4. Vliv nastavení – detailní stíny, vyhlazování hran 5. Vliv nastavení – částice, sníh, mlha, odrazy 6. Vliv nastavení - místní odrazy, rozptyl světla, AF
7. Vliv nastavení - AO, pole ostrosti, dohlednost detailů 8. Vliv nastavení - chromatická vada, vinětace 9. Maximální vs. minimální detaily 10. „Advanced tweaking“ – vylepšení grafiky přes ovladače VGA 11. Závěr

Tom Clancy's The Division - jedna z nejočekávanějších her je venku. My jsme se samozřejmě v našem rozboru podrobně podívali na kvalitu technického zpracování. S pěknou grafikou ale přicházejí i vyšší nároky a tak se podíváme, jaké detaily se vyplatí snížit, když vaše grafická karta nestačí na ty maximální.

Reklama

Kvalita stínů

Nastavení kvality stínů jako vždy má výraznější vliv na výkon. Stíny nelze úplně deaktivovat, ale pouze ovlivnit jejich kvalitu. Tímto detailem nastavujete jejich kvalitu vyhlazení. Na nastavení Nízká jsou stíny bez vyhlazení a efektu měkkých stínů. Při nastavení Vysoká jsou stíny vyhlazeny. Dále jsou k dispozici dva režimy měkkých stínů: dnes již dobře známé Nvidia PCSS a novinka v podobě Nvidia HFTS. Stíny Nvidia HFTS fungují pouze na grafických kartách Nvidia s architekturou Maxwell. A jak kvalita stínů ovlivní výkon? Rozdíl mezi nízkými a PCSS je 68 fps vs 51 fps. Při nastavení stínů na HFTS se výkon propadne na 38 fps.

 Nastavení na Nvidia PCSS (po najetí myší se zobrazí Nvidia HFTS)  Nastavení na Nvidia PCSS (po najetí myší se zobrazí Nvidia HFTS)
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz
Nastavení na Nvidia PCSS (po najetí myší se zobrazí Nvidia HFTS)


Nastavení na Nízká (po najetí myší se zobrazí Nvidia PCSS)

Rozlišení stínů.

Tímto nastavením ovlivníte samotné rozlišení stínů. Tato volba má naopak nízký vliv na výkon. Rozdíl mezi maximem a minimem je pouze 72 fps vs. 68 fps (při nastavení předchozího detailu na nízká). Rozdíl je také v zatížení paměti grafické karty – 1800 MB vs. 1400 MB.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)

Počet bodových stínů

Omezuje počet viditelných lokálních světelných zdrojů na scéně (ostatní světelné zdroje mimo slunce). I v nočních scénách nebo uvnitř budov je vliv celkem nízký. Rozdíl ve výkonu je 48 fps vs. 52 fps.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)

Rozlišení bodových stínů

Nastavuje rozlišení bodových světelných zdrojů. Vliv na výkon je stejně nízký jako v případě rozlišení stínů slunce. Pouze 49 fps vs. 51 fps.

Vliv na výkon byl změřen ve stejné scéně jako předchozí nastavení. Ukázkové obrázky jsou výřez z mírně odlišné pozice kamery.

Porovnávání Porovnávání
i Zdroj: PCTuning.cz
i Zdroj: PCTuning.cz


Nastavení na Vysoké (po najetí myší se zobrazí Nízké)

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama