Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů
autor: Petr Diviš , publikováno 29.3.2016
Tom Clancy's The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Tom Clancy's The Division - jedna z nejočekávanějších her je venku. My jsme se samozřejmě v našem rozboru podrobně podívali na kvalitu technického zpracování. S pěknou grafikou ale přicházejí i vyšší nároky a tak se podíváme, jaké detaily se vyplatí snížit, když vaše grafická karta nestačí na ty maximální.


Skvělá hra s vynikající grafikou

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Na hru Tom Clancy's The Division čekalo hodně hráčů nejen pro samotnou návykovou hratelnost, ale také kvůli slibované grafice. Ukázka hry na E3 v roce 2014 vypadala fantasticky, a tak se velké množství hráčů  jistě tešilo, až se hra dostane do finále. Tom Clancy's The Division od vývojářů Ubisoft Massive Entertainment a Red Storm Entertainment je zde a my se můžeme detailně podívat, jak hra vypadá a jak je na tom s optimalizací.

Hru pohání engine Snowdrop z dílen Massive Entertainment, který byl pro tuto hru vytvořen. Jeho největší předností po grafické stránce je detailní zpracování různých efektů. Tím jsou myšleny jak částicové efekty, tak například samotné počasí. Model nasvícení také patří mezi ty nejlepší a je zde i jako v první hře využita velice precizní technologie stínování Nvidia Hybrid Frustum Traced Shadows (dále jen HFTS).

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Pro instalaci si hra ukrojila kolem 37 GB prostoru, což lze v dnešní době považovat za takový průměr. Důležitou vlastností hry je, že i když obsahuje hru pro jednoho hráče, i v ní je nutné být stále online. Bez stálého připojení k internetu si prostě nezahrajete i když chcete hrát pouze sami.

Jako vždy jsem zkusil hru nejprve na grafické kartě Nvidia GeForce GTX 980 Ti. Volba plných detailů na ultra nastavila vše na  maximum kromě přidaných efektů Nvidia GameWorks (stíny PCSS nebo HFTS a HBAO+). Tyto efekty je nutné zvolit si ručně. Nicméně je to celkem pochopitelné, protože zrovna stíny HFTS jsou sice detailní, ale také neuvěřitelně náročné, že i na GTX 980 Ti můžete zapomenou na 60 fps v obyčejném rozlišení 1920 × 1080. I na ultra detaily bez efektů Nvidie ale hra vypadá úžasně a hýbe se vetšinou času nad 60 fps.

Na sestavě AMD, osazené procesorem FX8370 a grafickou kartou ASUS R9 290 OC, se naráželo v náročnějších scénách na limit ze strany procesoru, ale i tak hra běhala plynule.

Tom Clancy\'s The Division: rozbor hry a nastavení detailů

Jako nejpomalejší grafická karta v testu již není použita stará GTX 670, ale modernější grafická karta s podobným výkonem – GeForce GTX 960 v přetaktované verzi Gaming od MSI a také jen s 2GB pamětí (což nese jistá omezení – hlavně nutnost snížit rozlišení textur). Na této grafice už ale hra na Ultra detaily běží celkem mizerně a snímková frekvence se většinu času pohybuje mezi 30 až 35 fps. Je tedy jasné, že na této grafické kartě musíte hrát se sníženými detaily. Po nastavení profilu grafiky na vysoké detaily se ale hra rozhýbala výrazně plynuleji, přitom jak uvidíte dále, rozdíl v obraze je jen nepatrný.

Po prvních krocích ve hře mohu potvrdit, že grafika hry je velmi dobrá, podobná tomu co bylo předvedeno dříve na E3 2014, pokud detaily nastavíte na maximum a zapnete efekty Nvidie. Co asi nejvíce zaujme, je zpracování počasí, které vypadá opravdu uvěřitelně. Například i samotné sněhové vločky ve vánici jsou osvětlovány okolními zdroji světla, takže atmosféra je hlavně v noci téměř fotorealistická.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
42 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 18.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.