Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 6
Seznam kapitol
Sérii Call of Duty asi není třeba představovat. Activision nás novými díly zásobuje každý rok a každý rok se také vedou debaty o kvalitách celé série. Nejnovější díl nese název Black Ops 3 a tak se na něj samozřejmě podíváme v našem rozboru. Podíváme se jaké jsou možnosti nastavení, jakou má grafiku a jak se povedla optimalizace výkonu.
Anti-Aliasing
Bohužel Call of Duty pokračuje v posledním trendu moderních her. K dispozici není vyhlazování MSAA, ale jen post-processing metody FXAA a SMAA. Na výběr je zde opravdu hodně režimů, takže se na ně podívejme rovnou v přehledném grafu. Výkon jsem testoval v méně náročné scéně, ale s velkým množstvím hran k vyhlazení.
Pro ukázku, jaký mají vliv na obraz, jsem vybral výřez ze scény kde je ve větru pohybující se palma. Díky tomu můžete vidět, jaký vliv má režim SMAA Filmic na pohyb. SMAA Filmic totiž v pohybu více rozmaže obraz, ale výrazným způsobem redukuje shimmering textur a hran. Nevýhodou je, že je viditelný skok mezi pohybem a statickým obrazem (zastavíte pohyb myší). Také tento režim nefunguje při SLI nebo Crossfire.
Nejlepší volbou je asi SMAA T2x, které obraz nerozmazává ani v pohybu a poměrně dobře vyhlazuje všechny hrany. To je zatím asi nejlepší metoda vyhlazování hran post-procesingem.
Bez vyhlazování:
Vyhlazování FXAA:
Vyhlazování SMAA:
Vyhlazování Filmic SMAA:
Vyhlazování SMAA T2x:
Vyhlazování Filmic SMAA T2x:
Ambient Occlusion
Efekt Ambient Occlusion zvyšuje hloubku scény tím, že přidává stíny do koutů místností anebo na místa, která jsou zastíněna nějakým objektem. Jaká metoda je použita není upřesněno, podle Nvidie na GeForce.com jde o vlastní řešení vývojářů, kterému říkají BOAO (Black Ops Ambient Occlusion), podrobněji ji ale bohužel nerozebírá. Výsledek je realističtější než u jednoduchého SSAO (známého třeba z Crysis), podívejte se, kam tato technika přidala v následující scéně stíny:
Vliv na obraz v Call of Duty: Black Ops 3 je ale jinak celkem nízký. Opravdu dlouho jsem hledal scénu, kde by byl nějak výrazněji vidět. Rozdíl mezi nastavením Extra a vypnuto je pouze 60 fps vs. 65 fps.
Nastavení na Extra (po najetí myší se zobrazí OFF)
Motion Blur
Za rozmazání pohybu můžu autory hry pochválit. Je zde kromě klasické volby vypnuto a vždy aktivní také možnost Dynamic. A ta podle mě funguje dobře. Rozmazává jen pohyb objektů a nemá vliv na váš pohyb myší! Vliv na výkon je na úrovni chyby měření. A rozdíl mezi volbou vypnutý a vždy aktivní je při rychlém pohybu myší následující.
Nastavení na Always ON (po najetí myší se zobrazí OFF)