Call of Duty: Black Ops 3 – Rozbor hry a nastavení detailů | Kapitola 8
Seznam kapitol
Sérii Call of Duty asi není třeba představovat. Activision nás novými díly zásobuje každý rok a každý rok se také vedou debaty o kvalitách celé série. Nejnovější díl nese název Black Ops 3 a tak se na něj samozřejmě podíváme v našem rozboru. Podíváme se jaké jsou možnosti nastavení, jakou má grafiku a jak se povedla optimalizace výkonu.
Vylepšení grafiky přes ovladače VGA
Že nastavení grafiky nemusí končit jen tím, že ve hře nastavíte všechno na maximum, už víte z předchozích rozborů. Grafiku her je možné ještě doladit přes ovladače grafické karty. Call of Duty: Black Ops 3 pokračuje v tradici moderních next-gen her, co nepodporují vyhlazování MSAA a spoléhají jen na post-processing v podobě FXAA nebo SMAA. Na kvalitní vyhlazování transparentních textur tedy můžete zapomenout. Zkusíme se ale podívat aspoň na to, jak hře pomůže vynucení 16xHQAF.
16× High Quality AF
Dnešní hry, až na výjímky (Watch Dogs), zapínají nějakou úroveň anizotropního filtru, ale ve většině případů není kvalita anizotropního filtrování nastavitelná ve hře tou nejkvalitnější možnou. Jednoduchým nastavením 16× HQAF přes ovladač grafiky si můžete aktivovat nejkvalitnější možný filtr pro všechny hry včetně těch, které AF vůbec nepodporují. Minimálně na grafikách Nvidie bez vyjímek funguje aktivace 16× HQAF bez problémů a v této kapitole si budeme ukazovat, jaký se zvýší kvalita obrazu proti původnímu AF a zaměříme se i na případné rozdíly proti filtraci u AMD...
Pokud jste nikdy AF filtr přes ovladač grafiky neaktivovali, zde máte jednoduchý návod:
Grafické karty Nvidia:
Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Nastavení 3D > Spravovat nastavení 3D, kde najdete rozličné položky, které lze v nvidia ovladači nastavit. Buď ponechte Globální nastavení (kvalitní AF doporučujeme mít na rychlých grafikách stále aktivní), anebo si vyberte v nabídce Nastavení programu přímo profil pro hru Call of Duty: Black Ops. Rozdíl je jen v tom, že globální nastavení funguje pak na jakoukoliv hru, kterou pustíte, kdežto nastavení konkrétního programu jen pro vybranou hru či aplikaci. Ve zvolené nabídce se zaměřte na dvě položky: Anizotropní filtrování a Filtrování textur – kvalita. Obě položky pak nastavte podle následujícího obrázku:
Grafické karty AMD:
Postup je podobný. Otevřete ovládací panel a zvolte nabídku: Hraní > Nastavení 3D aplikací, kde najdete rozličné položky, které lze v AMD ovladači nastavit. Zaměřte se pouze na menu pojmenované Filtrování textury a jeho položky nastavte dle následujícího obrázku:
V této hře nemělo smysl porovnávat rozdíl kvality AF mezi AMD a Nvidií, když kvůli nedostatku VRAM i RAM nebylo možné testovat na AMD sestavě s maximálními texturami. Při delším hraní na AMD sestavě jsem si nevšiml žádných defektů... kromě defektů kvality textur způsobených sníženými detaily. Ve hře se nevyskytují textury s agresivním vzorem, takže AMD AF banding (proužkování mezi jednotlivými úrovněmi AF) zde na 99,9% nehrozí.
A má v této hře smysl nastavovat 16x HQAF přes ovladače? Ano má! I když hra má přímo v detailech nastavení AF, tak na spostu textur není ani z daleka aplikován level 16x. Rozdíl na některých vzdálenejších texturách může být výrazný, jak můžete vidět na následujícím obrázku.
16x HQAF přes ovladače (po najetí myší se zobrazí High AF in-game)
Vliv na výkon byl na úrovni chyby měření 1 fps, takže aktivace maximální kvality AF přes ovladače zde opravdu smysl má. Pomůže vám aspoň trochu vylepšit vzhled vzdálenějších textur.