Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy
autor: Tomáš Šulc , publikováno 31.7.2013
Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy

Dota 2 se dočkala vydání plné verze. Nástupce modifikované mapy pro WarCraft III se už během vývoje stal velmi oblíbeným, přinášíme proto test jeho hardwarových nároků. Ty nejsou nijak vysoké a i na nejvyšší nastavení detailů si Dotu 2 zahrají majitelé slabších sestav. Po snížení detailů ji pak rozjedete téměř na čemkoliv.


Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy

Ačkoliv Dota 2 oficiálně vyšla teprve před pár dny, řada hráčů ji hraje už delší dobu a od více než rok starého rozboru nároků betaverze se vlastně mnoho nezměnilo. Technicky je hra postavena na letitém enginu Source. Tomu už v střílečkách dochází dech, Dotě 2 s kamerou ze shora to ale skutečně sekne. Spíše než technická vyspělost dělá hru krásnou její výtvarné zpracování, to je ale v tomto případě spíše plus než mínus. Znamená to totiž, že by grafika hry mohla stárnout jen pomalu.

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy

Hardwarové nároky Doty 2 jsou poměrně nízké a i na nejvyšší nastavení detailů ji rozběhají i majitelé slabších sestav. Pro plynulé hraní v nižších rozlišeních bohatě postačí lowendové grafické karty typu Radeon HD 6670 nebo GeForce GT 640, ve Full HD si pak vystačíte třeba s GeForce GTX 650 nebo starším Radeonem HD 6770. Obávat se není třeba ani nároků na výkon procesoru. Plynule hra běžela i na slabém dvoujádrovém Pentiu, pro plynulé hraní tak téměř jistě postačí i starší procesory generace Intel Core 2 Duo nebo AMD Athlon/Phenom II.

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy

Pokud budete muset snižovat detaily, je ve hře k dispozici více než desítka nastavení. Největší porci výkonu vám přidá snížení Render Quality (ekvivalent k snížení rozlišení), výrazně pomůže také vypnutí vyhlazování hran. Zbylé efekty většinou přidají do deseti procent výkonu. I to je ale v součtu hodně a po snížení všech detailů na minimum rozběháte Dotu 2 i na skutečně velmi slabých sestavách, nebál bych se třeba ani starých karet typu ATI Radeon X1600 nebo nVidia GeForce 7600 GT.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy

Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy Dota 2 — test nároků luxusně zpracované fantasy



Tagy: dota 2  test  recenze  hardwarove  naroky  intel  amd  nvidia  radeon  geforce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
31.7.2013 09:00:03   194.228.164.xxx 201
a pak ze je nutny HiEnd GPU+CPU....
kdo umi, umi...
ale zase na druhou stranu je/byl videt silny progres ve vyvoji GPU, jejich spoluprace s CPU apod...
takze neco za neco...
31.7.2013 10:25:44   85.70.251.xxx 71
Pěkné shrnutí.

Snad jen v původním pohledu do historie je trochu matoucí formulace "původní dota". IceFrogova DotA Allstars totiž rozhodně nebyla jediná, ani první svého druhu. Zkratka DotA v té době totiž označovala celý žánr těchto map, stejně jako dnešní MOBA.

To jen tak pro zajímavost, proč se vlastně blizzardí sequel jmenuje "Blizzard All-Stars". Stejně jako v původní IceFrogově dotě se zde totiž nejspíše budou vyskytovat známí hrdinové z celého blizzardího univerza.
31.7.2013 12:47:28   188.92.13.xxx 50
"nebál bych se třeba ani starých karet typu ATI Radeon X1600 nebo nVidia GeForce 7600 GT."

Zkoušel jsem v 1280x1024, a žádná sláva to nebyla, 7950GT na tom byla o poznání lépe.
31.7.2013 17:35:01   90.180.157.xxx 20
cameroncz napsal:
"nebál bych se třeba ani starých karet typu ATI Radeon X1600 nebo nVidia GeForce 7600 GT."

Zkoušel jsem v 1280x1024, a žádná sláva to nebyla, 7950GT na tom byla o poznání lépe.

a co moje prehistorická 7100?
31.7.2013 19:05:39   212.111.18.xxx 19
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
31.7.2013 19:22:00   217.77.161.xxx 141
GaGy napsal:
Kdyby někdo chtěl tak mám volné klíče ... Stačí napsat na meila q2-gagy@email.cz

No nic ve zlem, ale vite, ze ty klice uz nejakych par tydnu k nicemu nejsou?
Ted uz to muze hrat kdokoli, kdo si naistaluje Steam a stahne DOTU2
31.7.2013 21:12:10   95.102.242.xxx 41
Dobrý článok. Len jednu vetu, ako fanaticky založený fanúšik valve neodpustím. "V fps střílečkách je Source engine již za hranou své životnosti, viz před rokem vydaný Counter-Strike: Global Offensive."... Taký Titanfall vyzerá úchvatne...... Aj na to, že ho poháňa 10 rokov starý engine. Inak ešte raz skvelé čítanie.
1.8.2013 11:16:53   46.13.243.xxx 90
Protože je to současný trend zatracovat všechno, co je postavené na starých enginech jenom z principu že je starý a že neimplementuje ani pseudo DX11. Podívejte se jmenovitě na recenze slečny Lucie, která hry v UE3 považuje za škarené.

Člověk se od tohoto dogmatu musí odprostit a vnímat grafiku hry ze strany estetiky (jak je ostatně jejím principem) spíš, než ze stránky technologie.
DOTA 2 má grafiku esteticky velmi přitažlivou a to je podstatné.
6.8.2013 23:32:54   89.29.115.xxx 20
Tak ženská no, ta se má držet sporáku a necpat se do her :-D
1.8.2013 00:40:03   195.22.53.xxx 00
na HD 4000, mac os x
behaa v poho
1.8.2013 00:52:09   78.102.126.xxx 30
Ambient creatures přidává pobýhají zvířata na mapu (pavouci, veverky, motýli, žáby, etc...).
1.8.2013 20:46:44   83.240.16.xxx 00
pob"Í"hající...
2.8.2013 20:33:21   92.40.254.xxx 86
Nevim jak to autor testoval, jestli testoval online multiplayer, nebo jen s boty, protoze jeho doporuceni, ze i core 2 duo bude stacit je trosku nestastne. Sam hru uz hraji 3/4 roku a mel jsem ji moznost vyzkouset na 5 procesorech zatim, core 2 duo 7300 OC 3,3GHz, E2160 OC 3GHZ, i760 OC 3,8 GHz, e2200 OC 3 GHz, a Q6600 OC 3GHz, tahle hra potrebuje v online multiplayeru poradne 4 jadro, jinak ma clovek velka zpomaleni hlavne ve vetsich bitvach kde lita jedno kouzlo za druhym... Hra byla konzistentne plynula jenom na i760 a i tam to semtam spadlo pod 60f/s. Grafika HD6950 unlocked to 6970.
3.8.2013 18:52:40   46.13.109.xxx 71
Já hrál na starým PC (Athlon 3200+ a Nvidia 9600GT ) na rozlišení 1024x768 sem měl téměř vše na full a bylo to celkem hratelný, na druhém PC (athlon II 455+ GTX 460 ) hraju ve fullHD,vše na max a FPS na 60 ani nemusím odemykat 4. jádro.
Myslím že source engine má pořád budoucnost, pořád lepší než cryengine kde by si pak většina musela pořizovat nový PC.
3.8.2013 12:30:19   92.40.254.xxx 81
ok, testovano prehravanim replaye, omg! To mi pripomina situaci s Battlefieldem 3, kde bylo casto tvrzeno, ze dvoujadro staci, protoze se testoval single player. Testovani prehravanim replaye ok, pro konzistetni vysledky na vsech grafikach a platformach, ale vyvodit z toho doporuceni, ze core 2 staci, jasne ze staci, ale to je tak vse, hrac je hodne znevyhodnen kdyz mu to zacna poradne 'skubat' ve stezejnich potyckach... Pro lepsi obrazek si mel autor zkusit zahrat alespon par online multiplayer matchu, aby vedel, ze na core 2 se bude hrac akorat blbe sklebit, kdyz nebude vedet ktera bije.
7.8.2013 14:09:29   87.236.197.xxx 16
prosimte v mim notesu tepe i5ka na 1.7GHz a zadny sekani se nekona.. :| a to hraju v relativne nizkym rozliseni, kdy to nejvic odsere procaak...
11.8.2013 15:54:31   195.212.29.xxx 50
Procak to odserie uplne rovnako, akurat grafike sa odlahci. To len tak pomimo.
10.8.2013 00:19:54   92.40.254.xxx 60
vsak taky i5 je uplne nekde jinde nez core 2 omg...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

59 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.1Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.