Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 23.11.2012
Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Nový díl série Hitman patří k nejočekávanějším hrám roku. Absolution se povedl a potěší nejen herní kvalitou, ale i technickým zpracováním. Hra používá zbrusu nový engine s podporou efektů DirectX 11. Ty tentokrát nejsou jen marketingovým tahákem, Hitman: Absolution podporuje nejmodernější efekty jako teselace či global illumination.


Oficiální požadavky hry

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Minimální sestava
Procesor: dvoujádrový 2,4 GHz
Operační paměť: 1 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8000/ATI Radeon HD 3000
OS: Windows Vista/7/8

Doporučená sestava
Procesor: čtyřjádrový 2,6 GHz Intel Core i5/AMD Phenom II
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 400/ATI Radeon HD 5000
OS: Windows 7

Hardwarové nároky udávají vývojáři velmi obecně. Minimem pro rozběhání Hitman: Absolution při nízkém nastavení detailů je počítač s dvoujádrovým procesorem, 1 GB operační paměti a grafickou kartou starou čtyři generace. Jediné, nač je nutné dávat pozor, je operační systém. Absolution totiž nerozběháte pod Windows XP, nutné jsou Windows Vista a novější. Ačkoliv je Absolution na vysoké nastavení detailů velmi náročný, nabízí široké možnosti snížení úrovně detailů. Na kartě typu ATI Radeon HD 3870 by jej tedy mělo být možné při nízkém nastavení detailů plynule rozběhat.

Jako doporučenou sestavu vývojáři udávají o něco výkonnější počítač s čtyřjádrovým procesorem, 2 GB operační paměti a grafickou kartou starou dvě generace. Na takovém počítači (typicky s kartou jako GeForce GTX 460 apod.) si už Hitman: Absolution bez problémů zahrajete, rozhodně však ne na nejvyšší nastavení detailů. K tomu je třeba nejvýkonnějších karet současnosti.

Testovací sestava

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od AMD Radeon HD 6670 až po nVidia GeForce GTX 670. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 310.61 (oficiální doporučené ovladače pro Hitman: Absolution), pro AMD Radeony pak Catalyst 12.10 WHQL.

Metodika testování

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Hitman: Absolution má k měření výkonu vestavěný benchmark, při testování hry jsem jej tedy využil. Výkon je měřen při průletu kamery nad náměstím v čínské čtvrti plným lidí a program sám měří i framerate.

Nastavení hry

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
nejvyšší nastavení detailů

Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11
střední nastavení detailů

Hitman: Absolution je velmi náročnou hrou, výkon jsem proto měřil při třech různých nastaveních detailů. Nejméně náročné je střední nastavení detailů se zapnutým post processing vyhlazováním FXAA a vypnutým plnohodnotným vyhlazováním MSAA. Střední nároky má nejvyšší nastavení detailů s vypnutými efekty vyhlazování hran a nejvíce náročný je režim s nejvyšším nastavením detailů a se zapnutým vyhlazováním 4× MSAA (efekt FXAA zůstal vypnutý). Jako obvykle jsem výkon měřil v trojici rozlišení 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1080 px.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
87 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 29.9Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.