Hitman: Absolution — Codename 47 v DirectX 11 | Kapitola 12
Seznam kapitol
Nový díl série Hitman patří k nejočekávanějším hrám roku. Absolution se povedl a potěší nejen herní kvalitou, ale i technickým zpracováním. Hra používá zbrusu nový engine s podporou efektů DirectX 11. Ty tentokrát nejsou jen marketingovým tahákem, Hitman: Absolution podporuje nejmodernější efekty jako teselace či global illumination.
Na pátý díl série Hitman jsme od vydání „čtverky“ museli čekat přes šest let. Čekání se však vyplatilo a Absolution je nejen kvalitní hrou, ale i technicky velmi vyspělou a krásnou hrou. Po Max Payne 3 a PC verzi Alan Wake jde o letos třetí hru, která grafiku her skutečně posunuje směrem kupředu. Hitman: Absolution přitom nevyšel jen na PC, ale i herní konzole. Jde o jasný důkaz toho, že udělat kvalitní konverzi hry pro osobní počítače je možné (to ostatně platí i pro obě zbylé hry).
Konkrétně Hitman: Absolution jako první hra obsahuje společně efekty teselace, globální iluminace a bokeh filtering (jednotlivě jsme se již se všemi třemi ve hrách dříve mohli setkat). Pokud k tomu připočítáme velmi vysoké rozlišení textur, propracované modely a herní prostředí zpracované do nejmenších detailů, vychází Hitman: Absolution jako jedna z nejlépe vypadajících her dnešní doby. Srovnání s Crysis 2, Metro 2033, Max Payne 3 nebo módy vylepšeným GTA IV či Crysis je rozhodně na místě.
Perfektní vizuální zpracování je pochopitelně patřičně náročné na výkon počítače. Pokud se obejdete bez plnohodnotného vyhlazování hran, rozjedete Hitman: Absolution „se vším na maximum“ na grafických kartách typu AMD Radeon HD 7850 nebo nVidia GeForce GTX 660. Zubaté hrany jsou však ve hře velmi dobře patrné a vyhlazování je téměř nutností. S ním (měřeno při 4× MSAA) jsou nároky výrazně vyšší a rozumným základem pro plynulé hraní jsou grafické karty typu GeForce GTX 670 nebo Radeon HD 7970. Obávat se naopak není třeba nároků na výkon procesoru, postačí v zásadě jakékoliv čtyřjádro rodiny Intel či AMD (doporučuji alespoň Core i5/Phenom II X4).
Většina uživatelů bude muset pro plynulé hraní snižovat detaily. Položek v nastavení detailů je ale naštěstí dost a většina z nich funguje přesně dle očekávání. Největší nárůst výkonu přinese vypnutí efektu globální iluminace, snížení kvality stínů a vypnutí efektu SSAO. Pokud to nebude stačit, doporučujeme ještě vypnout odrazy, teselaci a efekt Depth of Field. Celkové snížení detailů pak přinese klidně až čtyřnásobek původního framerate (!) a Hitman: Absolution by tak měli při nejnižším nastavení detailů bez větších problémů rozjet i majitelé slabších počítačů s grafickými kartami typu nVidai GeForce 8800 GT a podobně.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.