XCOM: Enemy Unknown — legenda v Unreal Engine 3 | Kapitola 7
Seznam kapitol
Nový XCOM: Enemy Unknown je předělávka osmnáct let staré klasiky. Za tu dobu se mnohé změnilo. XCOM je kupříkladu plně trojrozměrný a běží na technologii Unreal Engine 3. I pod tímto kabátkem se ale skrývá kvalitní tahová strategie. V rozboru jsme změřili její na nároky na výkon počítače a prošli jsme nastavení detailů.
Anti-Aliasing
Anti-Aliasing High (po najetí myší se zobrazí Low)
Jak už bylo řečeno, nový XCOM nepodporuje plnohodnotný režim vyhlazování hran, ale jen post processing vyhlazování. Při vyhlazení tak dojde k mírnému rozmazání celého obrazu, což je dobře patrné na kovovém mostku a dřevěných bednách. Výkon po vypnutí vyhlazování vzrostl o jeden snímek za sekundu.
Texture Details
Texture Details High (po najetí myší se zobrazí Low)
Rozdíl v nižší kvalitě textur je patrný na všech plochách, kvalita je však snížena jen nepatrně. Nastavení nemá žádný vliv na výkon.
Effects
Effects High (po najetí myší se zobrazí Low)
Nastavení efektů mění kvalitu částicových efektů. Rozdíly však ve hře nejsou znát, nezměnil se ani výkon.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nejvyšší nastavení hry (po najetí myší se zobrazí nejnižší)
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů téměř žádné nejsou a na první pohled si jich vůbec nevšimnete. Až při detailním zkoumání snímků v plné kvalitě si všimnete horší kvality některých stínů, nižšího rozlišení textur a chybějícího efektu post processing vyhlazování. Rozdíly jsou ale skutečně minoritní a při reálném hraní si jich téměř nebudete všímat. Přesto je rozdíl ve výkonu znát, s AMD Radeonem HD 6670 v rozlišení 1920 × 1080 px vzrostl výkon z 32 na 46 fps u první a z 33 na 50 fps u druhé scény.