Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.7.2011
Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Crysis 2 fandy moderních technologií zklamal. Používá efekty na bázi DirectX 9, vizuálně se PC verze příliš neliší od konzolových a hlavně – vypadá hůř než čtyři roky stará jednička. Nebo ne? Vyšel DirectX 11 patch s balíkem textur v HD rozlišení, který vše změnil! Nebudete sice na hru koukat s otevřenou pusou, ale mohu vás ujistit, že DirectX 11 efekty nepoužívá jen na papíře.


Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
nahoře screen v DirectX 11 režimu (nastavení Ultra), dole DirectX 9 (nastavení Extreme), ke srovnání otevřete v plné velikosti

Už jsme si řekli, jaké efekty DirectX 11 patch teoreticky přináší a  jaké jsou jeho nároky na výkon počítače. Zůstává však otázka, zda jsou rozdíly ve hře v praxi patrné. I na to jsem se zaměřil a část hry jsem prošel s ATI Radeonem HD 5870 v rozlišení 1920 × 1200 px a dělal srovnávací screeny, které se pokusím okomentovat. Vždy jsem měnil souhrnné nastavení mezi Extrém (DirectX 9) a Ultra (DirectX 11), textury jsem vždy nechal zapnuté ve vysokém rozlišení.

První scéna je z trosek. V DirectX 11 režimu si všimněte podstatně plastičtějšího betonového bloku nalevo, ostřejších stínů pletiva, rotoru helikoptéry i hlavního hrdiny. Úplně nalevo u zdi s křovím přibyl také stín díky SSDO technologii. Rozdíl ve výkonu byl 22 (DirectX 11) vs. 37 (DirectX 9) fps.

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
nahoře screen v DirectX 11 režimu (nastavení Ultra), dole DirectX 9 (nastavení Extreme), ke srovnání otevřete v plné velikosti

Druhá scéna zachycuje detail země po výbuchu trhaviny. Rozdíly dané technologií Parallax Occlusion Mapping jsou jasné patrné, kamení i dřevo uprostřed jsou v DirectX 11 podstatně plastičtější a věrnější. Nároky na výkon jsou opět velké: 23 / 40 fps ve prospěch DirectX 9.

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
nahoře screen v DirectX 11 režimu (nastavení Ultra), dole DirectX 9 (nastavení Extreme), ke srovnání otevřete v plné velikosti

Podle slov Cryteku je v Crysis 2 teselovaná i voda a její kvalita by měla být lepší. Osobně jsem si však nevšiml rozdílů v pohybu, ani na statickém obrázku. Rozdíly na scéně jsou tak dodatečné stíny SSDO a trochu je vidět také efekt parallax occlusion mapping na valu a dřevě (vpravo dole). Pokles výkonu po přepnutí do DirectX 11 byl opět dvojnásobný: z 58 na 29 fps.

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
nahoře screen v DirectX 11 režimu (nastavení Ultra), dole DirectX 9 (nastavení Extreme), ke srovnání otevřete v plné velikosti

Na této dvojici screenů je krásně vidět efekt vylepšených měkkých dynamických stínů. Zatímco v DirectX 9 režimu je stín hlavního hrdiny i stromu  rozmazaný stejnou mírou, v DirectX 11 jsou patrné rozdíly. Stín hlavního hrdiny je velmi ostrý (stín je vržený na krátkou vzdálenost), zatímco stín koruny stromu je rozmazaný podstatně více než v DirectX 9 (strom je vysoký a stín je ve velké vzdálenosti od koruny). Všimněte si také skvěle podaného parallax occlusion efektu na vyjetých kolejích. Dopad na výkon je však opět velký: 22 / 38 fps.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
87 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.