Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11 | Kapitola 4
Seznam kapitol
Crysis 2 fandy moderních technologií zklamal. Používá efekty na bázi DirectX 9, vizuálně se PC verze příliš neliší od konzolových a hlavně – vypadá hůř než čtyři roky stará jednička. Nebo ne? Vyšel DirectX 11 patch s balíkem textur v HD rozlišení, který vše změnil! Nebudete sice na hru koukat s otevřenou pusou, ale mohu vás ujistit, že DirectX 11 efekty nepoužívá jen na papíře.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci 1600 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 275.33, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.6 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Crysis 2 v době testování dostupné nebyly.
Metodika testování
Crysis 2 už sice dostal svůj vlastní benchmark, přesto jsem však hru testoval přímo hraním. Aby byly výsledky porovnatelné s původním rozborem, testoval jsem v úplně stejné lokaci. Měření tedy probíhalo v první části hry, kde jsem si vybral jednu z náročnějších lokací ve válkou zničeném New Yorku, konkrétně přestřelku v parku. Začal jsem na střeše jedné z okolních budov, skočil do parku, který jsem prošel a postřílel čtyři protivníky. Celá testovací sekvence měla okolo minuty a půl, framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Nastavení hry
Crysis 2 jsem testoval ve dvou nastaveních grafiky. První méně náročné nastavení je Extrém, které odpovídá nejvyššímu nastavení v původní verzi hry a využívá tedy efektů akcelerovaných pod DirectX 9. Druhým testovaným nastavením je pak nejvyšší možné Ultra, které zapne všechny v předchozích kapitolách zmiňované DirectX 11 efekty. V obou případech jsem měl současně zapnuté textury ve vysokém rozlišení a čtyřnásobné vyhlazování hran (které je součástí těchto konfigurací, viz první kapitola).