Hrátky s Unreal Engine X: Dost bylo ticha | Kapitola 5
Seznam kapitol
Minule jsme se podívali ven z první místnosti a naučili se různé fígle s kamerou při skriptování. V dnešním díle se naučíme, jak si usnadnit vytváření hráčova příbytku a jeho okolí pomocí prefabů. Také ozvučíme ten doteď víceméně němý svět nějakými těmi efekty a trochu si odpočineme při dalším skriptování.
Sound Node Wave je to, co si nejspíš pod zvukem představíte. Je to prostě nějaký zvukový soubor naimportovaný do UDK – tedy vložený například přes tlačítko Import vlevo dole v Content Browseru. Může být různě dlouhý, mono či stereo atp.
Sound Cue je vlastně něco podobného, jako je materiál v grafice a to včetně podobně fungujícího rozhraní. Jeho součástí je jeden nebo více zvuků (tedy objektů typu Sound Node Wave), stejně jako obsahuje materiál texturu. Sound Cue nám umožňuje se zvukem dál pracovat – například vytvořit přechod z/do ztracena, zapnout, že se zvuk opakuje,upravovat hlasitost, nebo třeba nastavit Sound Cue tak, že přehraje náhodně jeden ze zvuků, které obsahuje.
Výhody jsou zřejmé – z jednoho existujícího základního neupraveného zvuku tak získáme libovolné množství variant. Navíc se se Sound Cue pracuje jako s jedním objektem i když může „uvnitř“ obsahovat víc různých zvuků. Proto můžete nastavit, že při zásahu hráče se přehraje třeba nějaký Sound Cue jménem PlayerHitScreamCue (nebo s jiným, libovolným názvem) a už vás nemusí zajímat, že PlayerHitScreamCue ve skutečnosti není jeden zvuk, ale několik, ze kterých se při jeho každém přehrání vybere jeden náhodně (nebo dle vašeho nastavení). čisté, elegantní a jednoduché řešení.
Sound cue se se edituje ve speciálním editoru, který ale zcela výjimečně není vůbec komplikovaný. Najděte si libovolný asset typu Sound Cue (můžete použít filtrování v Content Browseru), klikněte na něj pravým tlačítkem a vyberte Edit Using Sound Cue Editor. Editor je pro někoho, kdo už pracoval s Kismetem natolik intuitivní, že ho není asi ani třeba rozebírat (navíc se k němu dostaneme ještě později, až budeme řešit pokročilejší operace). Co by vám snad mohlo uniknout je, jak přesně vložit do Sound Cue zvuk(y) – stačí je mít vybrané v Content Browseru a pravým tlačítkem je vložit do editoru přes kontextovou volbu.
Pokud byste chtěli vytvořit Sound Cue nový, je to možné stejně, jako třeba u materiálu – pomocí kontextové nabídky v Content Browseru.