StarCraft II — pokračování legendární strategie | Kapitola 8
Seznam kapitol
Vydání očekávaného StarCraftu II je za dveřmi a my dostali možnost otestovat těsně před vydáním hotovou hru. Jako vždy se zaměříme na engine, benchmarky grafických karet i procesorů a dáme vám pár tipů, kterými nastaveními lze snadno vymáčknout nějaký ten snímek za sekundu navíc. Vyplatilo se dlouhé čekání na druhý díl?
Post-Processing
Post Processing nastavení by mělo ovlivňovat dodatečně aplikované efekty jako je třeba Depth of field. Při hraní jsem ale nenašel moment, kdy by byl vliv tohoto nastavení vidět a nulový byl také nárůst výkonu.
Physics
Jak jsem psal v první kapitole, hra využívá fyzikální engine Havok a pokud máte slabší počítač, je možné fyziku omezit či úplně deaktivovat. I po deaktivaci ale budovy vybuchovaly stále stejným způsobem a nenaměřil jsem ani rozdíly ve výkonu.
Models
Podobně jsem nenaměřil rozdíly ve výkonu u nastavení Models. To by sice mělo měnit detailnost objektů (zejména během stavby a ničení), rozdílu jsem si ale ani po restartu hry nevšimnul.
Unit Portrait
Posledním nastavením je Unit Portrait, které mění animovanou postavičku HUD prostředí. Tu můžete mít buď plně animovanou anebo místo ní mít statický obrázek. Snížením nastavením vzrost výkon o dva snímky za sekundu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Maximální nastavení grafiky (po najetí myší se zobrazí minimální)
Některá nastavení mají vliv na vizuální stránku a počet fps menší a některá větší. Ve výsledku je ale rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky obrovský, největší rozdíly jsou v rozlišení textur, absenci stínů a veškerých efektů světla. Velké jsou také rozdíly ve výkonu. Zatímco s Radeonem HD 5670 v 1920 × 1200 px bez AA jela hra na maximální detaily okolo 30 fps, při minimálním nastavení to bylo přes 70 snímků za sekundu. Snižováním detailů si tak můžete opravdu výrazně pomoci.