StarCraft II — pokračování legendární strategie
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek StarCraft II — pokračování legendární strategie

StarCraft II — pokračování legendární strategie | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

20. 7. 2010 02:00 83

Seznam kapitol

1. Engine s velkými možnostmi modifikací 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA 4. Výsledky grafických karet včetně AA 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Závěr 10. Galerie in game screenshotů

Vydání očekávaného StarCraftu II je za dveřmi a my dostali možnost otestovat těsně před vydáním hotovou hru. Jako vždy se zaměříme na engine, benchmarky grafických karet i procesorů a dáme vám pár tipů, kterými nastaveními lze snadno vymáčknout nějaký ten snímek za sekundu navíc. Vyplatilo se dlouhé čekání na druhý díl?

Reklama

Oficiální požadavky hry

StarCraft II — pokračování legendární strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální požadavky
Procesor: Intel Pentium 4 2,6 GHz / AMD Athlon 3200+
Operační paměť: 1 GB 
Grafická karta: NVIDIA GeForce 6600 GT / ATI Radeon 9800 Pro
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučené požadavky
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / AMD Athlon X2 4400+
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: NVIDIA GeForce 8800 GTX / ATI Radeon HD 3870

Oficiální minimální požadavky hry jsou jako obvykle velmi směšné a splní je bez problémů i počítač starý čtyři roky. Nicméně teoreticky na takové sestavě hru nejspíš na minimální nastavení spustíte, při něm totiž hra svoji vizuální stránku opravdu značně sníží. Co se týče doporučené sestavy, na sestavě s dvoujádrovým procesorem a dvě generace starou grafickou kartou si už druhý StarCraft zahrajete bez nejmenších problémů, ovšem s nejvyššími detaily zejména u Radeonu spíše nepočítejte, bude nutné je o něco snížit. S GeForce 8800 GTX to bude lepší, karty NVIDIA totiž ve druhém StarCraftu podávají výrazně lepší výsledky než Radeony.

Testovací sestava

StarCraft II — pokračování legendární strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,61 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce Asus P6T DeLuxe. Jako zdroj posloužil 1200W Gigabyte Odin.

K testovaní jsem dále použil sadu osmi grafických karet zahrnující modely od ATI Radeonu HD 4850 až po NVIDIA GeForce GTX 480. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 257.21, pro ATI Radeony pak Catalyst 10.6 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro StarCraft 2 v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

StarCraft II — pokračování legendární strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

StarCraft II nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto pomocí vlastnoručně vyrobeného záznamu hry (tzv. replay). Hrál jsem při něm se sedmi počítači mapu pro osm hráčů a při testování jsem přehrával náročný úsek, kdy mi velká skupina nepřátel vešla do základny a celou ji srovnala se zemí. Fps jsem během testu měřil programem FRAPS.

Nastavení hry

StarCraft II — pokračování legendární strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože je StarCraft II hrou vyvíjenou jen pro platformu PC, nabízí poměrně velké množství nastavení grafiky. Během testování jsem měl všechny detaily zapnuté na maximu a testoval jsem také s vyhlazováním hran. To není možné nastavit ve hře a je nutné jej vynutit přes ovladače. Správně AA navíc funguje jen u karet NVIDIA GeForce, majitelé ATI Radeonů se musí minimálně prozatím smířit se zuby na hranách.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama