StarCraft II — pokračování legendární strategie | Kapitola 4
Seznam kapitol
Vydání očekávaného StarCraftu II je za dveřmi a my dostali možnost otestovat těsně před vydáním hotovou hru. Jako vždy se zaměříme na engine, benchmarky grafických karet i procesorů a dáme vám pár tipů, kterými nastaveními lze snadno vymáčknout nějaký ten snímek za sekundu navíc. Vyplatilo se dlouhé čekání na druhý díl?
Jak už jsem psal v druhé kapitole, vyhlazování hran je možné v současné době rozjet jen u karet NVIDIA GeForce a to vynucením přes ovladače (u karet ATI Radeon k zapnutí AA nedojde). Kvůli této násilné formě vynucení a jen velmi malým optimalizacím je tak vyhlazování hran velmi náročné na výkon a zatímco bez AA jede StarCraft II na každé výkonnější kartě naprosto plynule na nejvyšší detaily, při vynucení vyhlazování je situace horší. V nízkých rozlišeních to ještě není tak špatné a jen těsně pod hranicí 40 fps zůstala GeForce GTS 250. V rozlišení 1680 × 1050 px jsou nároky o něco vyšší a potřebujete alespoň GeForce GTX 275 či novou GTX 460 (stačí verze s 768 MB VRAM) a v nejvyšším testovaném rozlišení 1920 × 1200 px je tomu podobně s tím, že fps zase o něco klesly směrem dolů.
Je ale nutné myslet na to, že jsme testovali hru těsně oficiálním vydáním a NVIDIA i AMD na podpoře téměř jistě zapracují a AMD tak pravděpodobně časem vyhlazování rozběhá, zatímco NVIDIA vydá nové ovladače, ve kterých zmírní drastické propady fps o desítky procent (třeba v případě GTX 460 768 MB 40-50 % dle rozlišení).