Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
autor: Tomáš Šulc , publikováno 5.4.2010
Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU

První díl akční hry Just Cause se do paměti hráčů příliš nezapsal. To dvojka má poněkud větší ambice a v recenzích sklízí poměrně vysoká hodnocení. A dobře našlápnuto má i po stránce technologické. Hra má totiž výbornou vizuální stránku a v jistém ohledu jde o ukázku budoucnosti. Just Cause 2 totiž ve velkém využívá GPGPU technologie.


Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU

Just Cause 2 je hrou, na kterou se dá dívat ze dvou pohledů. Pokud jste běžný hráč, očekávejte po vizuální stránce skvělý zážitek, který je však vykoupen velkými hardwarovými nároky. Pokud chcete mít "všechno na maximu", potřebujete jednu z nejvýkonnějších grafických karet současnosti. Na druhou stranu ani po snížení detailů nevypadá Just Cause 2 vůbec špatně a nároky třeba na střední detaily už tak krvavé nejsou.

Druhý pohled je technologický nadšenec. Pro něj je podstatné, že Just Cause 2 je vlastně první velkou hrou, která využívá technologie GPGPU, konkrétně NVIDIA CUDA. Díky té si na kartách NVIDIA GeForce můžete dopřát naprosto realistické efekty vody, byť jsou velmi náročné. A nijak perzekuování nejsou ani majitelé karet ATI Radeon. Ti si příslušný efekt prostě nezapnou, ale teoreticky jim to v hraní hry nebrání. Z mého pohledu je to ideální situace.

Tedy když už jsme u těch Radeonů, jednu věc přeci jen zmínit musím. Hra je totiž na těchto kartách neuvěřitelně nestabilní a padá každých několik minut. Problém je buď v buildu hry anebo v ovladačích Catalyst 10.3 (hru jsem zkoušel na třech sestavách s několika Radeony a všude se problém opakoval), takže si Just Cause 2 zatím majitelé těchto karet asi nezahrají. Ale předpokládám, že jak vývojáři, tak AMD už o problému vědí a za pár dní se objeví patch pro hru/hotfix pro ovladače, který tento nepříjemný problém vyřeší.

Poděkování

Děkujeme partnerům Acer, Asus, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU



Tagy: Just Cause 2  test  behcnark  review  recenze  GPGPU  NVIDIA CUDA  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
5.4.2010 05:37:56   195.113.174.xxx 777
přiznám se že článek jsem jen proletěl, a četl jsem hlavně závěr. a hraju to na radeonu 5870 a na cat 10.3, žádné padání jsem nezaznamenal.
5.4.2010 07:48:56   88.100.226.xxx 527
mam ATI 4870 a též jsem žádné padání nezaznamenal!!! a hru mám od sameho začátku...
5.4.2010 08:24:23   86.63.214.xxx 457
HD 3850 a vše ok
5.4.2010 09:32:08   81.201.60.xxx 425
HD4850 bez jediného problému...
5.4.2010 17:33:44   88.146.249.xxx 201
Na HD3870 bezproblému.
7.4.2010 07:17:43   79.170.254.xxx 61
HD 4850 a bez problémů.
30.12.2010 00:20:44   109.164.72.xxx 21
HD5850 NEHRATELNÉ
5.4.2010 11:15:40   83.240.22.xxx 1245
5.4.2010 12:37:31   80.242.33.xxx 175
o ktorých redaktorov a (podstatnú časť) užívateľov sa jedná? (počet "blábolov" hovorí asi za všetko...)
6.4.2010 15:20:55   78.99.42.xxx 40
na 5750 bez problemov na 10.3
5.4.2010 05:45:24   147.32.122.xxx 12610
cituji: "A nijak perzekuování nejsou ani majitelé karet ATI Radeon. Ti si příslušný efekt prostě nezapnou, ale teoreticky jim to v hraní hry nebrání. Z mého pohledu je to ideální situace."

Co je na teto situaci idealniho? Zvlastni pohled... ja tuto situaci rozhodne idealni neshledavam, idealni by bylo kdyby tvurci hry vyuzili nejake spolecne GPGPU rozhrani, ne pouze to, kterym oplyva nVidia. Pak by se teprve jednalo o idealni situaci... takhle to ma k idealu hodne daleko.
5.4.2010 10:51:56   89.185.250.xxx 175
souhlasím, ale to bychom museli žít v Heavenu, ale ten jak víme, je ztracen
7.4.2010 07:23:52   79.170.254.xxx 30
Tak tak. Kdyby to bylo udělané třeba pod OpenCL(holt standard), tak by to dnes mělo jet na grafikách nVidia, ATI, VIA/S3(až na to, že zatím nejvýkonnější S3 na JC2 asi nemá dostatek síly) a pak by se to dalo nazvat ideálním řešením a efekty by konečně nemusely mít vliv jen na vzhled, ale i na průběh hraní.
5.4.2010 06:22:22   95.105.161.xxx 152
caute je to pekna hra .. ale uz by som prijal aj test na zvukove karty pod win 7 (nejake 3d prehravanie samostatne nastavenie reprakov a aj prehravanie cize klasika priestorovy zvuk )ale teda aj uz su nejake tak mi sem hodte odkaz dakujem...a ked aj tak ako sa nastavuje proste myslim ze to je dost velky problem teraz a nik to neriesi
5.4.2010 06:49:44   212.80.83.xxx 269
Hra na cat 10.3(HD4850) běží zcela normálně bez pádů.Zapnutím SSAO narostlo FPS.Herně mě ovšem nijak neoslovila.Po grafický stránce jsem si ničeho skvělého(jak se rozplývá autor)nevšiml.Doufám,že tohle budocnost her není.
5.4.2010 08:00:23   85.207.234.xxx 316
Je to klasická situace, kdy si jeden výrobce zajistí implementování efektů, které nejdou u konkurence. ______Nic s tím neudělám, ale sympatické mi takové zamykání není, rozhodně dám přednost tomu, že se použije technologie neproprietární a každý výrobce se může ukázat, jak se s tím popere.
Mám silné pochybnosti, že by to jinak než přes CUDA nešlo.________Naštěstí není o co stát, nejsem schopen detekovat rozdíl jiný, než že s CUDA jsou větší vlny. voda v Crysis se mi pořád líbí víc i bez CUDA.
5.4.2010 21:23:46   79.170.253.xxx 517
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.4.2010 08:05:56   95.173.194.xxx 528
S HD5870 a Cat 10.3 bez nějakých hotfixů mám odehráno cca 12 hodin herního času a hra nikdy nespadla, ani se nezasekla, necukla... prostě vše bez problému. Zřejmě tedy bude chyba ve vašich pofidérních sestavách a nebo nerecenzujte cracknuté verze her! To se potom nesmíte divit, že je tam nějaký problém.
5.4.2010 08:06:18   85.132.153.xxx 405
Hra nespadla ani jednou. Autor by měl poslední věty smazat ,protože to asi nebude obecná vlastnost hry nebo karet ATI.
5.4.2010 08:39:56   80.242.33.xxx 7912
problémy s ATi má tradične len Redakcia PCT, ostatní ich nemajú
5.4.2010 08:08:20   95.173.194.xxx 106
A k samotné hře... je to asi jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál. Když se skvělá grafika skloubí s ještě lepší hratelností, je to bomba. Mám odehráno asi 12 hodin a přitom z misí mám dokončeno jen asi 15%. V JS2 máte totiž tak nevídanou volnost, že vás prostě bude bavit dělat všechno možné a do misí se budete muset občas i nutit :-)
6.4.2010 00:12:32   90.178.125.xxx 42
Tuhle hru beru jako první poctivý DX10 titul, pro který se už vyplatí přechod z WinXP(dx9c,32bit) na Win7(dx11,64bit).
Jednička Just Cause měla vynikající mraky a rozlohu, ale příšernou fyziku(nereagovala na padák, ani rotor helikoptéry, všude statické objekty), taky citelně chyběla možnost se zaháknout za nevozilo(šli jen auta, čluny, a letadla), a dokonce z něho nešlo ani střílet.
Na dvojku se těším jako malej. http://www.youtube.com/watch?v=fZVPqruhfJA
6.4.2010 04:02:11   212.80.83.xxx 43
Citace:
Tuhle hru beru jako první poctivý DX10 titul

Tak to jsi byl oklamán.To,že PC verze neobsahuje dx9 shadery nic neznamená.Nebo snad máš dojem,že na konzolích to jede na dx10?Vždyť tahle hra nezná ani HDR!
6.4.2010 13:33:23   147.32.22.xxx 21
Nebyl, na konzolých jede pararelní engine(chybí mu spousta věcí), koukni se na odkaz v "hra - hasufeal". A na HDR stačí i ten dx9.
7.4.2010 07:29:12   79.170.254.xxx 01
No. Grafika je dobrá, takže za 3. Skvělou bych to rozhodně nenazval. Jinak mě ta hra ani moc nechytla, ale třeba kámoš je z ní úplně posr*ný, jak se mu hrozně líbí, takže to další ti vyvracet nebudu.
5.4.2010 08:23:51   80.242.33.xxx 94
tak isto mi hra nepadá - hrám na HD 4870 úplne bez problémov.
5.4.2010 08:28:36   86.63.214.xxx 2132
Je tu 10 stránek o grafice hry, ale ani jedna o příběhu, mapě, Al, herním systému atp., hry nejsou jen o grafice!!!
5.4.2010 10:53:50   87.244.194.xxx 185
Vsak PCT vzdy robi len graficky rozbor hry ... Toto nie je nejaky herny magazin.
5.4.2010 18:29:00   188.112.90.xxx 80
presne tak. O pribehu si hladaj info na gamespote...
5.4.2010 09:11:28   85.132.153.xxx 12
Moc pěkné interaktivní video . Ukazuje možnosti hraní
http://www.youtube.com/watch?v=_5wR4WdsaOc&feature=player_embedded
5.4.2010 09:12:32   85.132.153.xxx 11
OPRAVA

http://www.youtube.com/watch?v=-y1XNhvUkOw&annotation_id= annotation_370184&feature=iv
5.4.2010 09:27:20   89.29.11.xxx 315
Kdepak nam zmizeli tihle trhaci asfaltu? Nesnesou srovnani nebo jste je museli poslat dal?
5.4.2010 09:42:28   80.242.33.xxx 4111
trhači sa asfaltu sa pos*ali z tej grafiky a zhoreli pri 100°C
7.4.2010 07:33:34   79.170.254.xxx 72
Ale prd. Nebalamuť nás tu. Ti trhači(spíše taviči) asvaltu začínají hořet až při 105°C
5.4.2010 11:16:45   83.240.22.xxx 1210
Stejne jako v pripade kratce po vydani rady HD 5000 si karty nedokazeme vycucat z prstu a musime pockat az obejdou recenze a nejaky volny kus se k nam dostane na delsi dobu.
5.4.2010 11:27:01   92.240.171.xxx 315
Tak když už jsme u toho tak by jste si docela do těch testů po půl roce pořídit(zapůjčit) i Radeon HD 5970 ne?? No mě to docela dává smysl když testujete GTX 295 ...;)
5.4.2010 15:08:32   83.240.22.xxx 1734
Radeon HD 5970 je problematicky hned z nekolika duvodu. Tim nejvetsim je dostupnost, i ceska zastoupeni spolecnosti jich maji doslova jen par a nikdo jej zatim nemuze postradat delsi dobu (GTX 470/480 je v CR nekolikanasobne vic. Druhym problem je, ze testuji 5 karet NVIDIA a 5 ATI. S prichodem GTX 480 snadno vyradim GTX 295, ale ktery Radeon bych mel vyradit u HD 5970? Karet HD 4850/4890 ma podle mne vyrazne vice uzivatelu a jsou v testu uzitecnejsi
5.4.2010 16:22:22   85.160.33.xxx 7422
výmluvy, výmluv, výmluvy a lži ...

už skoro půl roku vám chybí v testech nejvýkonější grafická karta na světě, zajímavé že zrovna od ATI, takže děláte závěry z nekompletních testů a ukazujete nekompletní data.

HD 5970 má mnoho obchodů skladem, GTX 400 v podstatě žádný, dostupnost na zápůjčky je tedy dobrá a když ji mohou mít jiné weby ... třeba to souvisí s nějakým jiným vaěším osobním či webovým problémem ...

výmluva s testy 5ti karet je totálně k smíchu, takže testovat 3D na NVIDIA, na to kupodivu čas máte, testovat nejvýkonější grafickou kartu, která ale není k vašemu zděšení a zklamání od NV, na to čas kupodivu není ...

Buďme upřímní, pro většinu lidí je mnohem užitečnější testovat Radeon HD 5970, který mají mnozí doma, než nepovedené podobně drahé GTX 470/480. Ale to byste nemohl dělat ty své závěry o tom, jak je NV nejlepší, nejhezčí a jak je v pořádku, že místo toho aby se využívali standardy dostupné všem, používá se technologie nějaké firmy, která okrádá o detaily majitele jiného HW!

Takže vyřaďte z testů NVIDIA 3D, NVIDIA CUDA, NVIDIA PhysX a testujte jen obecné standardy DirectX11, DirectCompute, HAVOK, OpenGL, OpenCL atd. a všechny zajímavé grafiky včetně té nejvýkonější na trhu .... zktrátka méně propagace NVDIA a jejích "NVstandardů" a více všem dostupných herních technologií a skutečných standardů ... Děkujeme!
5.4.2010 17:22:08   193.86.150.xxx 315
tohle ti smažou ale je to pravda.. taky bych uvítal v testech procesory od AMD. Dále nechápu proč není zahrnut model HD5850... testování třeba GeForce GT 240 je taky úplně zbytečnost.
7.4.2010 11:47:06   194.79.55.xxx 71
3D Vision, CUDA, PhysX prosím nevynechávat, zajímají mne a určitě nejsem jediný. Pokud někoho dráždí ono slovíčko NVIDIA, jeho problém. Proč ale není v testu zahrnuta HD5970, což je test nejvýkonnější grafiky a CF v jednom, to taky nechápu.
5.4.2010 16:24:44   94.112.61.xxx 193
zítra ji můžete mít v redakci http://www.alza.cz/asus-eah5970-g-2dis-2gd5-a-d146009.htm
5.4.2010 16:30:40   85.160.33.xxx 168
nemluvě o dalších nových a ještě výkonějších 4GB verzí, které dorazí do obchodů tento měsíc .... ale to by nám ty zelené sloupečky v grafech vypadaly moc malé
5.4.2010 21:10:10   78.102.157.xxx 324
Tomáš Šulc napsal:
Radeon HD 5970 je problematicky hned z nekolika duvodu. Tim nejvetsim je dostupnost, i ceska zastoupeni spolecnosti jich maji doslova jen par a nikdo jej zatim nemuze postradat delsi dobu (GTX 470/480 je v CR nekolikanasobne vic. Druhym problem je, ze testuji 5 karet NVIDIA a 5 ATI. S prichodem GTX 480 snadno vyradim GTX 295, ale ktery Radeon bych mel vyradit u HD 5970? Karet HD 4850/4890 ma podle mne vyrazne vice uzivatelu a jsou v testu uzitecnejsi


Chcete jich 5ks nebo 10ks těch HD5970? Rád Vám ze pošlu rovnou z našeho skladu. Tohle je opravdu blábol. Kolik lidí má asi tak GTX295? Chtělo by si to rozmyslet, než jsem plácnete další nesmysl. Vynecháváte HD5850 ... to rovnou vynechte i GTX285. Protože HD5850 si alespoň lidi koupěj, což se o GTX285 a 295 už opravdu říct nedá.
7.4.2010 08:02:10   79.170.254.xxx 10
Přesně tak. Kdyby se mi chtělo do HD 5970 vrazit ty prachy, tak ji zítra můžu mít a ještě si můžu vybírat od kterého výrobce. A když už jsme u toho vyřazování, tak rozhodně GT 240 ven, dyť to nikdo snad nemá a GTX 295, to taky moc lidí nemá. No ale co místo toho nevím, když nV zrovná nic kloudného nemá. Rozhodně v budoucnu bych tam dal aspoň GTX470 nebo GTX480, spíše to GTX470, protože GTX480 si asi taky moc lidí nekoupí. No u ATI bych dal pryč HD 5670, i když tu má/bude mít podstatně více lidí, ale holt daň za to HD 5970. Nebo bych počet těch grafik zvýšil spíše na 7 a u ATI bych dodal HD 5850(tu má hodně lidí) a HD 5970. U nV bych i tak tu GT 240 hodil pryč a dodal až budou GTX470 a GTX480, další mě nic nenapadá, holt nV teď nemá dostatek modelů, které by se daly proti ATI nasadit. Tak holt by to bylo ATI:nV 7:6 a dnes dokonce 7:4 a hlavně by to i hezky ukazovalo zastoupení modelů u hráčů. U ATI je to holt více modelů u nV méně, ale ATI:nV je teď se mi zdá nějak +/- 45:54 zaokrouhleně zhruba 50:50, jen u ATI to je 7 modelů a u nV 4 a v budoucnu možná 6.
6.4.2010 18:35:07   213.192.35.xxx 92
Kam zmizely novinky Nvidie ? Je to jednoduché. Za prvé nejsou nikde dostupné, ty karty prakticky ani neexistují a dostalo je jen pár redakcí a to ještě k zapůjčení. Na trh k prodeji se nedostalo prakticky nic.
Za druhé, viz. testy Xbitlabs, podávají novinky od Nvidie v této hře horší výkon jak HD5870, takže by se vlastně ani nehodily do krámu. Ačkoli je to hra šitá na míru kartám Nvidie, tak v ní podávají lepší výsledky karty Ati.
6.4.2010 18:40:25   213.192.35.xxx 81
Ono totiž novinky od Nvidie jsou v této hře pomalejší jak HD5870 a to je prostě problém. Stačí se podívat na zahraniční weby, kde GTX 480 a 470 mají k dispozici a v této hře testovali (Xbitlabs).
Stejně tak vyšlo v zahraničí najevo, že nové karty Nvidie mají problém ve hře Metro, kde je jejich obraz oproti Radeonům rozmazaný, zejména u textur. Čili ona Fermi je sice o něco rychlejší, ale ne všude a ne všude má stejnou kvalitu obrazu.
5.4.2010 09:31:38   94.112.143.xxx 234
"Just Cause 2 je první hrou s tímto enginem (CPU Havok), u které vidím posun kupředu od dob Half-Life 2." A co takový Bad Company 2, Red Faction Guerilla ?
5.4.2010 11:18:05   83.240.22.xxx 723
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.4.2010 16:26:23   85.160.33.xxx 213
bad Company 2 samozřejmě HAVOK používá ... vzhledem k mnnožství faktických chyb ve vašich testech, kdy řada výsledků nesedí, jsou divné, už mě ani nepřekvapuje, že to nevíte ...

HAVOK je v BadCompany2 použit, stejně jako třeba ve Fallout3 atd. ....
5.4.2010 17:16:56   193.86.150.xxx 112
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
5.4.2010 17:20:23   85.160.33.xxx 171
takže je to prostě havok
5.4.2010 09:34:52   114.176.241.xxx 170
ale tohle neni herni server, to si musis najit jinde....a je to super tyhle recenzi na hry tady, jelikoz by me osobne by nebavilo zkouset co nastavit a jak to zmeni vzhled a hratelnost....jen tak dal, diky
5.4.2010 11:38:50   77.242.80.xxx 2021
tahle hra je absolutní odpad, tak maximálně pro náctiletý vyhulený vygumovaný mozky...naprosto zoufalá absurdita, stejně jako první díl

no a co se týče toho engine, Vás snad platí Avalanche, to snad není jinak možný, všude plno velkohubejch keců, engine století, dokonalost co překoná CryEngine a kdesicosi-a výsledek? stejně jako s prvním dílem a engine 1.0, naprostej provar nesahající CryEngine ani po kotníky

no a co to má být s tím CUDA...no omg, jo kdyby použili pro tu vodu hardwarový PhysX, to by bylo něco jinýho, to by sme se pak možná dočkali i něčeho, co vodu aspoň připomíná a ne těch zoufalých prolínajících se textur "příboje"
5.4.2010 12:05:41   193.86.149.xxx 195
Nevím v které tržnici jste hru koupili, ale já jí hraju na HD5870 Win 7 x64 a po měsíci hraní mi ještě nepadla...
5.4.2010 12:23:19   86.49.9.xxx 90
Zdravim,
lze CUDA pocitat na druhe GK podobne jako Physix?
diky
5.4.2010 12:36:36   77.48.104.xxx 71
Nebylo by výkonové porovnání s "novými" nVidiemi 470/480...?
5.4.2010 22:03:12   217.66.191.xxx 11
Tiez ma to zaujima. Spytal som sa na to Igora Staneka a som zvedavy co napise. Odlsedovat si to mozes tu:
http://istanek.wordpress.com/2010/03/29/geforce-gtx480-a-gtx470/#comment-84
5.4.2010 22:04:37   217.66.191.xxx 00
Skopiruj si komplet celu linku aj s #comment-84 na konci.
5.4.2010 22:16:07   217.66.191.xxx 00
Takze uz je to zmazane. Skoda. Myslim, ze by to zaujimalo viacero ludi.
7.4.2010 12:20:03   195.168.113.xxx 00
Nakoniec sa moj prispevok opat objavil aj s odopovedou od pana Staneka.
5.4.2010 12:53:29   78.98.188.xxx 817
ja si myslim pravy opak... teraz neobhajujem ani ATI ani NVIDIu, podla mna je to len sikovnost danej firmy ze to zaplati danu technologiu ktoru podporuje prave ich vyrobok. to uz sa potom moze stazovat hocikto, ze niekto spravi vykonnejsiu kartu ako konkurencia... ATI ma rovnaku moznost dohody s vyvojarmi hry. Znova musim zopakovat, ze podla mna je jednozacne vecou sikovnosti a stategie firmy, ze vsadila na to ze podporuje vyvojarov, preto suhlasim aj s vyrokom ze to je idealna situacia
5.4.2010 18:15:03   188.112.90.xxx 52
jaaaj takze sa budu robit hry zvlast pre nvidiu a zvlast pre ati? Si ty komplet?
5.4.2010 18:16:02   188.112.90.xxx 42
este si kupim 2 grafiky nakoniec a a 3x denne ich budem menit aby so mal to co mam mat?
5.4.2010 19:22:48   217.66.191.xxx 42
Preco to hned hnat do extremov? To, ze si vyvojar GPU doplni nejake vlastne efekty na podporu svojich kariet je aj podla mna v pohode. To by mohlo popohnat tych ostatnych, aby sa posnazili o nieco svoje alebo aby konkurenta prekonali. Pokial by to ale malo viest k tomu co si napisal ty, tak je to neprijatelne. To by si zasa ziadny vyvojar hier nedovolil vzhladom na to, ze ako NVIDIA tak aj ATI maju vysoky podiel na trhu takze v tomto smere sa upriamit iba na jednu znacku GPU by bolo samovrazedne. Do istej medze sa to ale akceptovat da.

Inak kvoli tomu, ze je v tomto smere aktivna hlavne NVIDIA, tak su frustrovani iba majitelia GPU od ATI. Som zvedavy co by niektori z nich pisali keby to bolo naopak.
5.4.2010 20:07:19   188.112.90.xxx 30
budme uprimny. Na internete su rozne techdema technologie PhysX. Kazde ukazuje nejaku fičurku co to dokaze. Ak by sa robili hry ktore by vyuzivali moznosti tej technologie naplno, a nie len mizive precento ako je tomu dnes, tak by to bola šupa a ja ako Atinar by som nevahal s kupou karty co by to podporovala. Dnes vsak HW na to stale nieje, ale cim dalej tym viac sa to priblizuje. Vypocentny vykon rastie a s nim aj moznosti a priepast sa stale viac a viac otvara resp zatvara. Som presvedceny ze HW spracovavanie fyziky ma daleko vyssie moznosti ako cez CPU. Presne ako to bolo kedysi s 3D akceleraciou a Voodoo 3Dfx. Ak sa nerozsiri nejaky open fyzikalny engine ktory bude konkurencieschopny tak casom sa ta PhysX presadi. Je to asi jediny "staly" engine. Okrem toho program TWIMTBP tomu vyrazne pomoze. Zatial je to vec buducnosti, ale zase nie tak velmi vzdialenej.
5.4.2010 13:43:42   178.40.194.xxx 108
Tomáš Šulc napsal:
majitelé karet ATI Radeon. Ti si příslušný efekt prostě nezapnou, ale teoreticky jim to v hraní hry nebrání. Z mého pohledu je to ideální situace.

Aha, takže to, že ľudia vlastniace grafické karty od ATI budú mať menej resp. menej kvalitné efekty je "Ideálna situácia" ?! 
Vôbec by som to neriešil, ale tá posledná veta by tam nebola treba.
5.4.2010 15:08:54   82.114.197.xxx 107
coto je zase za zaver???? tak dobre napsany clanek a tak ho zmr... takovym koncem????? chapu vase rozhorceni z fermi ale bezte si vzit svoje zelene plysackysem a bezte si hrat do kouta opravdu nechapu jak muzete tak zlostne kopat kolem sebe sem zastancem volnych a otevrenych standartu pro vsechny ne tendle svet svet speje do kytej vytriskat co nejvic penez ze vseho i z mrtvoly to je cesta do pekel ve vyvoji ve vyzkumu ve vsem. takze mili redaktori chapu ze ste na strane zeleneho tabaro fajn a kdyz nvdia ci ati vyhraje recenzi ci test proste napsat nvdia je lepsi ci ati je lepsi ane zakoncit recenzi ati je ........
5.4.2010 15:50:51   88.101.72.xxx 142
Diskriminace je to pouze teoreticky. Majitelé NV karet GTX285 a slabších si CUDA efekty také nezapnou, protože pak se hra díky nízkým fps nedá hrát.
Na druhé straně je to běžný obchodní model, který je stále častější, tím myslím nejen u Nvidie. Dnes už také nestrčím (bez násilí) procesor AMD do desky od Intelu, v dobách K5 to šlo.
Krom toho se NV kartám vytýká horší poměr cena/výkon, tak to můžeme taky brát tak, že majitelé NV karet si na tyhle extra fíčurky připlatili. Tak proč se rozčilovat?
5.4.2010 16:13:26   114.176.241.xxx 74
jeee diskriminace..tak to jsem se pobavil... uz tady jedna skupina co vykrikuje diskriminaci na vse co se ji nelibi je a kam to speje... herni business neni socialisticky svet kde vsichni maji vsechno, mas co si zaplatis..
5.4.2010 16:15:18   114.176.241.xxx 33
osobne bych se nedivil, ze za par let budou hry vydavane tak, ze pujdou jen pod Nvidia nebo Ati, tak jako xbox hra nejde pod ps3 (bez nejake upravy)
5.4.2010 17:31:48   89.103.89.xxx 30
Tak to vůbec... To by dlouhodobě nešlo udržet v rovnováze, navíc nedovedu si představit studio, které by se dobrovolně připravilo o 60, resp 40 procent potencionálního zisku.
5.4.2010 18:21:19   188.112.90.xxx 10
no, ono ak im tie percenta nasledne niekto(vyrobca preferovaneho cipu) preplati tak to az take vylucene nieje. Dnes sa hraje velice spinavy bussines vo svete
5.4.2010 19:30:28   217.66.191.xxx 11
No pokial sa vyvojar hry s niektorym vyrobcom cipu dohodne tak nejde o spinavy bussines ale iba o bussines. Majitelov ostatnych znaciek to moze nastvat ale nebolo by na tom nic nefer. Ale kedze kazdy vyvojar chce zarobit co najviac, bol by takyto krok dost neprezieravy. Potom sa kludne moze stat, ze ked v buducnosti vytvori hru na obe znacky, tak sa moze dockat bojkotu zo strany tych, na ktorych sa predtym vykaslal. A naco take nieco robit.
7.4.2010 08:23:13   79.170.254.xxx 00
Jenom aby to nakonec nedopadlo tak, že se budou vyvíjet 2 verze her, jedna pro ATI a jedna pro nV, kde v každé verzi bude maximum toho co jedna či druhá značka podporuje za technologie. Jenže to by byl vývoj pak hodně drahý. Se fakt divím, že to je tak jak to je, když jsou síly na trhu zhruba vyrovnané, takže by mělo být v zájmu vývojářů, aby to vypadalo co nejlíp a běželo co nejlíp na obou značká. Tudíž by měla cesta vézt k tomu, aby podporovali standardy, které pojedou na obou značkách.
5.4.2010 16:12:15   82.114.197.xxx 20
nojo ale grafiku si muzes dat jakou chces, cpu dnes o mas podstatne jedno pokud nechce gpu cpu tak amd jasne zacne to jednim standartem a protlaci jen ty neplacene a pak kdo bude vydavat hry? ubi a jejich online hry? ci ea? ta domrvila na co sahla viz posledni c a c.dnes najit dobrou hru je zazrak treba docela se me libi settlers 7 ale zatim nekoupim cekam na patch na hrani offline a cenu 6 stovek
5.4.2010 18:22:30   188.112.90.xxx 00
mne uz par mesiacov dost drbe z Tropica3
5.4.2010 16:23:25   213.250.212.xxx 80
Zajímalo by mě, zda by nešlo změnit porovnávání snímků různého nastavení grafických detailů. Takhle nad sebou se rozdíly někdy hledají opravdu složitě. Na nějakém webu to měli udělané tak, že se obrázek změní při najetím kurzoru na něj. Tzn. normálně by se zobrazoval obrázek s vypnutým efektem a při najetí kurzorem by se zobrazil obrázek se zapnutým efektem. Pokud by se jednalo o stejně komponované snímky, tak by byl rozdíl vidět mnohem lépe.
5.4.2010 16:31:19   85.160.33.xxx 21
www.pcgh.de
5.4.2010 17:00:18   213.250.212.xxx 40
Jo, asi takhle, akorát bez nutnosti klikat na tlačítka - stačilo by najet kurzorem na onen obrázek.
5.4.2010 17:35:45   195.122.213.xxx 111
To je nějak divně napsaný konec,nemyslíte ?Majitelé Radeonů si bohužel tyhle efekty nezapnou,a pak napsat,že je to ideální situace ?
To mi tedy nepřijde jako ideální situace.Já sám sice vlastním GTX260 a všechny funkce mám zapnuty a ty efekty jsou opravdu povedeny,ale pokud bych byl majitelem Radeonu,tak bych s tím asi moc spokojen nebyl.
5.4.2010 17:46:16   89.103.89.xxx 52
Já mám taky GTX260 a docela si mi líbí, že se všechny srovnání detailů tady dělají právě na ní, na druhou stranu prostě fakt nesnáším, to urážení Radonů(i když on to tak autor asi nemyslel)... Ty karty jsou levnější a technologicky lepší, mají svoje problémy, ale kdyby ne - kupoval by si někdo nVidie z jiného důvodu, než že je její zarytý přívrženec? Tak prostě rovnováha na trhu se nějak udržuje, kdyby tomu tak nebylo... atd.
5.4.2010 21:50:30   79.170.253.xxx 10
Zřejmě protože se chce redaktor vyhnout napadaní ze stran lidí fandící ATI kdyby nechal jen vítězně nvidii. Asik proto...
5.4.2010 17:53:33   95.173.194.xxx 63
Honza25 napsal:
To je nějak divně napsaný konec,nemyslíte ?Majitelé Radeonů si bohužel tyhle efekty nezapnou,a pak napsat,že je to ideální situace ?
To mi tedy nepřijde jako ideální situace.Já sám sice vlastním GTX260 a všechny funkce mám zapnuty a ty efekty jsou opravdu povedeny,ale pokud bych byl majitelem Radeonu,tak bych s tím asi moc spokojen nebyl.


Hmm, to asi nehrajete ve vysokém rozlišení, nebo s max detaily, že? Jelikož s GTX260+CUDA je to v takovém nastavení slideshow. Ač mám HD5870, nechávají mě ony bonusové efekty chladným. Kdyby tam byly, ok, bude to možná hezčí, ale pokud by mi výrazně snížily výkon, tak bych je stejně vypnul. Nechápu, jak je můžete na GTX260 zapínat... ta voda mi tak skvělá nepříjde, i bez toho vypadá hezky a zbytečně si ze hry děláte "trhací kalendář (pctuning TM)". Ale to je každého věc... mě to jen udivilo :-)
5.4.2010 18:13:07   88.101.72.xxx 61
Asi tak nějak. Mám GTX275 na 700MHz a když v rozlišení 1680x1050 dám vše na max. a zapnu CUDA efekty, je hra trhaná a fps padá pod 20. To se nedá hrát. Voda je podle mého opravdu hezčí, ale nestihl jsem si ji řádně vychutnat, protože mě zastřelili.

Z toho důvodu si myslím, že nespokojeni by měli být nejen majitelé Radeonů, ale i majitelé téměř všech NV karet.
5.4.2010 17:56:50   95.173.194.xxx 51
Jinak mě tyhle vychytávky v podobě CUDA a PHYSX nijak nevzrušují. Jsem spíše rád, že nic takového na HD 5870 nemám. Proč? Protože se implementují většinou do graficky náročných titulů, kde i bez nich má GF co dělat, aby vše plynule zvládla... A někteří si ještě dobrovolně zapínají "featury", které jim vezmou výrazný podíl výpočetního výkonu GF a dělají si z hraní slideshow... Dokud výkon GF nepředstihne výrazným způsobem nároky her, budou tyhle bonusovky stejně k ničemu...
5.4.2010 18:12:39   195.122.213.xxx 66
Mastegl napsal:
Honza25 napsal:
To je nějak divně napsaný konec,nemyslíte ?Majitelé Radeonů si bohužel tyhle efekty nezapnou,a pak napsat,že je to ideální situace ?
To mi tedy nepřijde jako ideální situace.Já sám sice vlastním GTX260 a všechny funkce mám zapnuty a ty efekty jsou opravdu povedeny,ale pokud bych byl majitelem Radeonu,tak bych s tím asi moc spokojen nebyl.


Hmm, to asi nehrajete ve vysokém rozlišení, nebo s max detaily, že? Jelikož s GTX260+CUDA je to v takovém nastavení slideshow. Ač mám HD5870, nechávají mě ony bonusové efekty chladným. Kdyby tam byly, ok, bude to možná hezčí, ale pokud by mi výrazně snížily výkon, tak bych je stejně vypnul. Nechápu, jak je můžete na GTX260 zapínat... ta voda mi tak skvělá nepříjde, i bez toho vypadá hezky a zbytečně si ze hry děláte "trhací kalendář (pctuning TM)". Ale to je každého věc... mě to jen udivilo :-)

Hraji to v rozlišení 1680*1050 a na nejvyšší detaily a mám tak kolem 30 fps.Samozřejmě nemám obyčejnou GTX260 ku,ale vylepšenou verzi AMP 2,která má mnohem vyšší takty a výkonově je někde na úrovni GTX280,takže žádnou slide-show nepociťuji.
5.4.2010 18:39:52   95.173.194.xxx 52
Honza25 napsal:
Hraji to v rozlišení 1680*1050 a na nejvyšší detaily a mám tak kolem 30 fps.Samozřejmě nemám obyčejnou GTX260 ku,ale vylepšenou verzi AMP 2,která má mnohem vyšší takty a výkonově je někde na úrovni GTX280,takže žádnou slide-show nepociťuji.


Tak to musíte mít nějakou super vylepšenou GTX260, když tu jiný majitel GTX275 píše, jak mu to ve vašem nastavení padá pod 20FPS. Ono to, že to někde v klidné scéně udrží FPS nad 30 je sice hezké (co ale například ve městě, nebo při náročných výbuších apod.), ale já osobně nesnesu ani náznak trhání a proto toto "šolichání" na hranici plynulosti není nic pro mě. Ale proti gustu... Jak jsem psal, dokud nebudou mít GK výkonovou rezervu pro tyto "vychytávky" navíc, jsou zbytečné i pro majitele karet od nvidie. Toť můj názor :-)
5.4.2010 18:44:43   95.173.194.xxx 52
Honza25 napsal:
a mám tak kolem 30 fps
BTW, ve vašem nastavení má dle tohoto testu i GTX285 PRŮMĚRNĚ 26FPS, čili máte opravdu zázračnou 260tku :-)
5.4.2010 19:07:33   93.181.114.xxx 94
Kdyz uz se testuje NVidia 3D, proc se napriklad neotestuje Eyefinity od ATI? Nebo tento herni titul neni podporovany? Podle info z netu funguje. Doufam, ze neuslysime vymluvu, ze nemate vice stejnych monitoru nebo dostatek casu... Pokud je cas na 3D, tak na Eyefinity take...
5.4.2010 22:48:20   178.40.86.xxx 10
Takže hra mi tieš nepadla ani raz.

Jistě vás zajímá, které technologie nový Just Cause využívá. V tomto ohledu však byli vývojáři skoupí na slovo a mnoho se toho na internetu nedočtete, tudíž se dá zjistit jen to, čeho si přímo všimnete ve hře.
nech sa páči:
http://www.sector.sk/novinka/52623/just_cause_2_pc_technologie_priblizene.htm
fakt kvalitný recenzent...
5.4.2010 22:50:19   178.40.86.xxx 20
ešte vám aj nefungujú hyperlinky super...odkaz si treba manuálne skopírovať
a ram i ide na 4870 2 gb 29 fps-t.j. tak isto ako na vašom 4890,parada nie ?
5.4.2010 22:52:06   178.40.86.xxx 20
a toto je hra s krvavými nárokmi ????????????? to je pre môj skoro ročný 4870 jedine crysis...s ničím iným som nemal nikdy problém..ani metro
6.4.2010 07:34:54   83.208.144.xxx 30
4890 bez problémů... ani jeden pád během 10-ti hodin...
6.4.2010 12:32:02   193.85.228.xxx 40
Nevím,jestli jste si toho taky všimli,ale ve hře lze velice snadno lézt po svislých a zamrzlých skalách jakoby se nechumelilo.
6.4.2010 13:23:12   62.209.192.xxx 12
Je sice pekne, ze hra vyuziva nejmodernejsi graficke featury, ale proc mi takova hra jede pouze na jednom CPU jadre, to mi hlava nebere. Mozna by pak nebyla tak narocna.
6.4.2010 14:10:24   83.240.12.xxx 20
mas neco spatne, me zatezuje 4 jadra (8 virtualnich), btw ati5870 a nic nepada, autor by mel se sebou neco delat, prvne pomylena recenze na metro a dnesni recenze opravdu nic moc
6.4.2010 15:41:25   62.209.192.xxx 00
Je fakt, ze jsem to nezkoumal do hloubky, ale po prepnuti do Windows vytezoval JC2 presne 25% CPU, tedy 1 jadro. Je mozny, ze behem hry je tomu jinak, ale moc bych tomu neveril.
6.4.2010 17:04:19   83.240.12.xxx 00
zapni si graf procaku pred hrou, hraj a po prepnuti se mrkni na zaznam vytizeni, ne co hra bere, kdyz v ni nejsi
6.4.2010 15:19:43   78.99.42.xxx 70
Mam pocit ze problemy s ati ma iba redakcia pctuning , pouzivam ati od rady 3000 (3870, 4850, 5750) a este nikdy mi ziadna hra nepadla koli ovladacom ati. Myslim si ze problem tentoraz bude medzi klavesnicou a redaktormi pct. Ako smejem sa z fanATIzmu nejmenovany webu ale co vy tu predvadzate na "serioznom" pct je priam chronicky nvidiotizmus. Inak preco v testoch nie je 5970?, len na slovensku som ich v obchodoch napocital cez 10, a myslim si ze v cr s dostupnostou to nemoze byt horsie ako na sr
6.4.2010 22:50:25   78.99.235.xxx 40
nejmenovany web je v poho, teda urcite sa tam docitas menej blabolov, a menej zmanipulovanych testov ako tu ...
7.4.2010 08:43:30   79.170.254.xxx 31
A to věř tomu, že znám hodně slováků, kteří se rozčilují, jak je HD 5970 na slovensku "nedostupná", a že u nás jich je všude jak srač... ... ehm hub po dešti.
6.4.2010 15:27:50   62.168.37.xxx 40
a kde jsou ty videa s vylepsenou vodou?
6.4.2010 22:49:24   78.99.235.xxx 40
nejmenovany web je v poho, teda urcite sa tam docitas menej blabolov, a menej zmanipulovanych testov ako tu ...
7.4.2010 19:10:00   90.182.117.xxx 40
Proč v žádných recenzích her nejsou použity grafické karty ATI 5850? to je ňáký bojkot z vaší strany?
11.4.2010 07:46:14   78.99.42.xxx 40
Pretoze tak by potom karty nvidie vyzerali uplne uboho oproti ATI. Vsimni si ze z tych silnejsich ati pouzili len 5870, zato nvidie pouzili aj dvojjadrove 295. A to sa na pct nemoze stat aby v grafoch dominovala Ati Nie este jej aj pohorsia, ako v poslednom odstavci, nikoho nepoznam co ma ati ze by mal s touto hrou problemy (co potvrdzuju aj prispevky v tomto fore) ale redakcia pct ich ma, ma ich lebo ati jej lezi v zaludku..
8.4.2010 07:04:49   188.112.92.xxx 11
to konzolove ovladanie je uplny OTRAS. Uplne to kazi dojem. Este tomu dam jeden den sancu, ale inak to poleti do sraciek...
12.4.2010 09:52:24   62.2.103.xxx 10
Me to pripada jako super hra Akcnejsi GTA. Co co jsem od GTA vzdy chtel. Hodne prostredku na niceni a spousty vojaku a komplexu.

Mam jen dotaz. Nevite jakou klavesou se odpaluje dynamit? Nemuzu to najit v nastaveni.
Diky
12.4.2010 15:33:38   78.98.198.xxx 20
podrz prave tlacitko na mysi dlhsie a odpalis c4
12.4.2010 22:00:13   92.52.22.xxx 32
Preposielam post od pavelkoutny ktory je jednoznacne najlepsi !!!!

výmluvy, výmluv, výmluvy a lži ... už skoro půl roku vám chybí v testech nejvýkonější grafická karta na světě, zajímavé že zrovna od ATI, takže děláte závěry z nekompletních testů a ukazujete nekompletní data. HD 5970 má mnoho obchodů skladem, GTX 400 v podstatě žádný, dostupnost na zápůjčky je tedy dobrá a když ji mohou mít jiné weby ... třeba to souvisí s nějakým jiným vaěším osobním či webovým problémem ... výmluva s testy 5ti karet je totálně k smíchu, takže testovat 3D na NVIDIA, na to kupodivu čas máte, testovat nejvýkonější grafickou kartu, která ale není k vašemu zděšení a zklamání od NV, na to čas kupodivu není ... Buďme upřímní, pro většinu lidí je mnohem užitečnější testovat Radeon HD 5970, který mají mnozí doma, než nepovedené podobně drahé GTX 470/480. Ale to byste nemohl dělat ty své závěry o tom, jak je NV nejlepší, nejhezčí a jak je v pořádku, že místo toho aby se využívali standardy dostupné všem, používá se technologie nějaké firmy, která okrádá o detaily majitele jiného HW! Takže vyřaďte z testů NVIDIA 3D, NVIDIA CUDA, NVIDIA PhysX a testujte jen obecné standardy DirectX11, DirectCompute, HAVOK, OpenGL, OpenCL atd. a všechny zajímavé grafiky včetně té nejvýkonější na trhu .... zktrátka méně propagace NVDIA a jejích "NVstandardů" a více všem dostupných herních technologií a skutečných standardů ... Děkujeme!


A to som si myslel ze nejmenovany web je fanATIk , ale jeho dovody sa mi zdaju aspon ako tak objektivne ale tuto to je fakt zaujatost - no nechapem preco ? fakt je z toho az tolko penazi ? myslim ze je lepsie sa troska potrapit z anglictinou a prezriet si anglicky hovoriace weby kde dostatok penazi nevytvara miesto pre PR a korupcny marketing
15.4.2010 14:41:43   195.168.113.xxx 00
Citace:
Ale to byste nemohl dělat ty své závěry o tom, jak je NV nejlepší, nejhezčí a jak je v pořádku, že místo toho aby se využívali standardy dostupné všem, používá se technologie nějaké firmy, která okrádá o detaily majitele jiného HW! Takže vyřaďte z testů NVIDIA 3D, NVIDIA CUDA, NVIDIA PhysX a testujte jen obecné standardy DirectX11, DirectCompute, HAVOK, OpenGL, OpenCL atd. a všechny zajímavé grafiky včetně té nejvýkonější na trhu


Sorry ale toto je jeden vacsi blabol ako druhy. Nikto nikoho o detaily neokrada. To by si mohol povedat iba v pripade, ze to vsetkym islo, do vyvoja sa zapojila NV a odrazu by tieto detaily sli iba na ich kartach. Ale tak to predsa nie je. Pokial je NVIDIA zapojena do vyvoja a doprogramuje si par efektov na svoje karty nikoho tym neokrada. Je to iba pridana hodnota pre majitelov jej kariet. Ked si zoberies ako priklad Just Cause 2 tak si myslis, ze ak by tam NV nepridala to co tam je navyse oproti konzoovej verzii, ze by to tam dali samotni vyvojari pre vsetkych? Preco sa AMD/ATI tiez neucastni niecoho podobneho ako NV? A neskryvaj sa prosim za akoze "standardy". Pokial ta zaujimaju efekty, ktore na tvojej ATIne nejdu co tak si kupit kartu konkurencie? Pokial to nemas v umysle tak prosim nesir hluposti typu ze ta o tie efekty niekto okrada. Dakujem. Neber to v zlom, ale toto je cisty priklad toho ako niektori ludia ziju myslienkovo v socializme.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

113 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 27.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.