Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU

Just Cause 2 — super grafika, vysoké nároky a GPGPU | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

5. 4. 2010 02:00 110

Seznam kapitol

1. Nový engine s podporou NVIDIA CUDA 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF (bez CUDA efektů) 4. Výsledky grafických karet včetně AA/AF (bez CUDA efektů) 5. Výsledky grafických karet GeForce včetně CUDA efektů 6. Vliv procesoru na hru, 3D Vision
7. NVIDIA CUDA efekty — srovnávací screeny 8. Vliv nastavení na hru I 9. Vliv nastavení na hru II 10. Vliv nastavení na hru III 11. Závěr

První díl akční hry Just Cause se do paměti hráčů příliš nezapsal. To dvojka má poněkud větší ambice a v recenzích sklízí poměrně vysoká hodnocení. A dobře našlápnuto má i po stránce technologické. Hra má totiž výbornou vizuální stránku a v jistém ohledu jde o ukázku budoucnosti. Just Cause 2 totiž ve velkém využívá GPGPU technologie.

Reklama

SSAO

 SSAO High/Off
i Zdroj: PCTuning.cz
SSAO High/Off

Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým Ambient Occlusion je patrný hned na první pohled a také rozdíl ve výkonu je větší než u jiných nastavení, konkrétně čtyři snímky za sekundu.

Point Light Specular

 Point Light Specular On/off
i Zdroj: PCTuning.cz
Point Light Specular On/off

Posledním nastavením je Point Light Specular, které mění kvalitu některých odlesků a nasvícení. Rozdílů jsem si však u srovnávací dvojice screenů nevšiml a také vliv na výkon je nulový.

Maximální x minimální nastavení

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

 Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)
i Zdroj: PCTuning.cz
Nejvyšší nastavení hry/nejnižší (pro zvětšení klikněte na obrázek)

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky jsou v zásadě jen čtyři: rozlišení textur, chybějící stíny, ambient occlusion a v případě grafické karty GeForce ještě GPU Water Simulation. Ostatní efekty téměř nemají vliv na výkon i detailnost hry. Nicméně i tato čtyři nastavení udělají v součtu poměrně slušný rozdíl. Konkrétně u naší GeForce GTX 260 to v rozlišení 1680 × 1050 px včetně vyhlazování hran bylo 26/84 fps u první dvojice screenů a 29/89 fps u druhé dvojice. Snižování detailů se tedy rozhodně vyplatí a pokud vám hra nejede na maximální detaily plynule, výrazně si pomůžete.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama