Battlefield: Bad Company 2 — fyzika především | Kapitola 6
Seznam kapitol
Další díl z herní série Battlefield s podtitulem Bad Company 2 je konečně tu a my vám přinášíme jeho hardwarový rozbor. Důvodů, proč jsme vybrali právě tento titul, je mnoho. Kromě poměrně vysokých nároků na výkon počítače to je dobrá vizuální stránka hry, údajná podpora DirectX 11 a mimo jiné také excelentní fyzika, která vás doslova uzemní.
Nároky na výkon grafické karty má nový Battlefield poměrně vysoké a spousta majitelů slabších karet tak bude muset snižovat detaily. Nastavení není mnoho, protože vývoj probíhal na PC i herních konzolích současně. Takže má vůbec smysl si s detaily hrát? Vyzkoušeli jsme na Radeonu HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 px, 4× AA, kde hra v průměru jela nic moc 28 snímků za sekundu.
Level of Detail
Prvním nastavením je Level of Detail, které mění jen drobnosti. Všimněte si horší viditelnosti džungle v dálce a také trávy v popředí je méně. Jiné rozdíly v obraze nejsou a výkonnostní zisk byl dva snímky za sekundu.
Texture Quality
Vliv nastavení texture quality bývá většinou nejvýraznější, tentokrát jsem však rozdíly neobjevil a nenaměřil ani rozdíl v počtu snímků za sekundu.
Shadow Quality
Nastavení Shadow Quality stíny úplně nevypíná, pouze snižuje jejich kvalitu. Všimněte si, že na spodním screenu jsou stíny méně výrazně a jednodušší. Vliv na výkon je však poměrně malý, fps poskočilo z 36 na 39.