Risen — náročný nástupce Gothic 3
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Risen — náročný nástupce Gothic 3

Risen — náročný nástupce Gothic 3 | Kapitola 3

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

12. 10. 2009 03:00 41

Seznam kapitol

1. Přepracovaný engine z Gothicu 3 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky grafických karet bez AA/AF 4. Vliv procesoru na hru
5. Vliv nastavení na hru I 6. Vliv nastavení na hru II 7. Závěr

Pokud patříte mezi fandy RPG počítačových her, jistě jste zaregistrovali příchod nástupce populárního německého RPG Gothic 3. V našem testu se jako obvykle zaměříme na engine a hardwarové nároky Risenu. A že bylo co testovat, protože hra má podobně jako třetí Gothic velmi vysoké hardwarové nároky.

Reklama
Risen — náročný nástupce Gothic 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Risen — náročný nástupce Gothic 3
i Zdroj: PCTuning.cz

Risen — náročný nástupce Gothic 3
i Zdroj: PCTuning.cz

V testu grafických karet jsou vidět mnou uváděné vysoké hardwarové nároky hry. Už v rozlišení 1280 × 1024 px potřebujete pro hraní na nejvyšší detaily alespoň základní mainstremovou grafickou kartu. Na hranici 30 snímků za sekundu se dostává až GeForce 9600 GT. S rostoucím rozlišením rostou také nároky hry. V rozlišení 22" LCD monitorů se na hranici 30 snímků za sekundu dostanete až s ATI Radeonem HD 4850 a obstát by měli i majitelé všech GeForce 9800 (a starších 8800).

Nakonec je tu Full HD rozlišení, na které už potřebujete mainstreamové karty jako GeForce GTS 250 (9800 GTX+) či Radeon HD 4870. A ani výkonné karty jako GeForce GTX 280 či ATI Radeon HD 4890 nemají velké rezervy, jejich průměrný framerate se pohybuje jen okolo 40 snímků za sekundu. Pokud chcete mít opravdu jistotu, že hra bude vždy naprosto plynulá, potřebujete buď SLI či CrossFire (obojí ve hře škáluje výborně) anebo některý z nejnovějších Radeonů HD 58x0.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama