Hlavní stránka Hardware Multimedia, zvuk, TV Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?
Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?
autor: Michal Rybka , publikováno 1.11.2013
Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?

Chystaný přechod na DVB-T2 a blížící se vlna nákupů nových televizorů rozvíří jedno téma: současná TV nedokáže uspokojit požadavky diváků. Není to přitom jen kvůli nízkému rozlišení a vysoké komprimaci, takže obraz vypadá mimořádně hnusně i na drahé TV. Chyba je v obsahu, reklamách a vědomé i nevědomé cenzuře. Jak z toho ven?


Všechny zmíněné faktory ukazují na to, že televize, alespoň ve formě klasického vysílání, bude časem marginalizována. V určitých oblastech, jako je zpravodajství a nebo sportovní přenosy, zůstane její pozice neotřesena. Pokud jde o klasické filmy či seriály, bude vytlačena na okraj. Ne, že by se snad v budoucnosti nikdo na filmy a seriály na klasické televizi nedíval, ale bude to spíš skupina starších a méně náročných diváků. Mladší se budou stále více zaměřovat na moderní formy digitální distribuce a televize jim bude říkat stále méně.

Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?

A každá překážka, kterou svým divákům hodí televizní průmysl do cesty, tenhle proces urychluje. Každá změna technologie, která otráví část diváků, je vytlačuje na okraj a vede je k tomu, aby se už konečně na televizi vykašlali a přešli na digitální distribuční model. Řada lidí si trpělivě ladila analogový anténní systém jen proto, aby zjistili, že jim s digitálním vysíláním nefunguje. Nové vysílání vyžaduje nové předzesilovače, novou práci... není už na čase se na to vykašlat? Stejně všechny pořádné věci, které dávají v bedně, už jde najít jinde.

Úvaha: TV patří do pravěku. Pořídíte si novou s DVB-T2?

Tak proč si vůbec lámat hlavu s DVB-T2? Myslíte si snad, že se situace časem zlepší? Že se diametrálně zlepší nabídka a nebo programová skladba? Že další změna technologie vyřeší koncepční zastarávání vysílání, které se s postupem času čím dál tím více zaměřuje na nenáročného pasivního konzumenta? Já si to nemyslím. Řekl bych, že pro řadu lidí se spíš blíží okamžik, kdy se zbaví příjmu televizního vysílání úplně, stejně jako u rozhlasu. Jestli budou ceny přístupů do velkých knihoven, jako je Google Play, na úrovni stovky měsíčně, tak už není příliš důvodů se k televizi vůbec vracet. Pokud se tedy ovšem nezajímáte o ty sporty...

Jak jste na tom s televizorem vy? Vyjádřit se můžete v diskusi a v anketě vpravo.

 



Tagy: úvaha  TV  televize  vysílání  reklamy  internet  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
1.11.2013 04:28:32   178.41.6.xxx 484
TV prijmu som sa zbavil pred dvoma rokmi. Lepsej casovej investicie niet. Co sa tyka vplyvu klasickeho rozhlasu, je dobre, aby taketo riesenie zostalo funkcne niekede v sufliku pre pripad vojny alebo prirodnej katastrofy, okrem SRO1 ide na Slovensku z eteru aj tak iba hnoj. Sportove prenosy sa daju vyriesit live streamami... v sucasnosti je to najvacsia bolest internetoveho vysielania nakolko velke molochy ako SKY vlastnia vsetky prava a tak znemoznuju prinasat tento obsah alternativne a zaroven kvalitne...
1.11.2013 05:12:03   180.6.97.xxx 632
TV jsem nevlastnim cca 10 let. Ted jsem si ji koupil na filmy co mam v pocitaci a zjistil jsem, ze i hry na te velke uhlopricce vypadaji slusne. TV je prezitek, stejne jako prodej filmu a her na DVD, lokalizace obsahu, DRM, atd. Slusny clovek je za vsechno po zasluze potrestan. V TV je to reklama, pri koupi filmu jsou to nepreskocitelne reklamy a priblbla upozorneni, u her je to DRM (nutnost netu) ci lokalizace, aby tam nahodou nebyly moc prsa nebo moc krve. A za tohle vsechno platime navic. Celkove distribuce medialniho obsahu ma jeste dlouhou cestu pred sebou.
2.11.2013 09:29:39   82.99.187.xxx 130
Na DVD doporucuji VLC... nepreskocitelna reklama jde preskocit
1.11.2013 05:23:35   84.138.65.xxx 139
TV nepozeram uz aspon 5 rokov byt ju ako sucast internetu mam. A jedine radio mam v aute, ktore ovsem pouzivam zasadne len na prehravanie CDciek. Pre mna osobne je ako TV tak i rozhlas mrtvy uz davno, viac casu stravim uz i v kine nez pozeranim TV. Dokonca uz v TV nepozeram ani oblubeny sport (F1/hokej), len si precitam vysledny na internete a pripadne pozriem najkrajsie zabery cez YouTube. :-)
4.11.2013 15:29:15   95.102.215.xxx 23
Ja tak isto TV si pustim len ked obedujem vacsinou Discoveri Science, Viasat, alebo Spektrum. Filmy ked tak pozeram v pocitaci alebo v kine, ale v poslednej dobe ani na tie nemam cas, uz cca 3 mesiace som nevidel ziadny film. Ale myslim ze TV ma buducnost ale nie taka ako je dnes ale interektivna pay-per-view. Uzivatel si zvoli tematicky kanal vyberie si z ponuky filmov alebo relacii a to mu strhne nejaku cast z mesacneho kreditu - hovori sa tomu video on demand, u sportovych prenosov, koncertov a roznych podujati si dokonca bude moct prepinat kameru z ktorej to sleduje atd atd. Klasicka tv kde nam niekto 24hodin denne vnucuje svoju propagandu postupom casu uplne prestane existovat. A verejnopravnu TV treba zrusit.
1.11.2013 06:57:24   37.188.237.xxx 1912
TV Je na ovladani ovecek Ale kdyz zapnu comp take ho musim ovladat coz Je vyhoda I nevyhoda . Nenavidim reklamy a televizi Jako Je dnes preji ji  rychlou smrt
1.11.2013 07:04:20   178.255.168.xxx 561
kingbean napsal:
TV jsem nevlastnim cca 10 let.

Ja myslim, ze je to hlavne o prirozenem vyvoji a trendech jednotlivych generaci...
Moje babicka rada vzpomina, jak sedeli vecer a poslouchali rozhlas a cetli noviny, rodice zase nejcasteji TV (v te dobe jeste ceronbilou) a nase generace proste vyrusta s Internetem...
Mozna za 20 let se nam nase deti budou smat, ze cucime na Youtube a podobne, coz pro ne uz bude prezitek, kdyz bude k dispozici treba nejaka holoprojekce videa, augment reality a ja nevim co jineho
1.11.2013 07:08:46   195.122.195.xxx 3017
TV je vynález pro neaktivní členy domácností, kteří nemají nebo nechtějí mít jinou možnost "využití" času. Nedá se na to vůbec koukat. Ztráta času...
1.11.2013 07:12:37   88.103.122.xxx 186
Klasickou TV jsem vyhodil před deseti lety a odmítám si koupit novou. Nicméně koupil jsem si USB TV tuner k PC, abych se mohl dívat na některé pořady na Coolu. Ano, většinu z toho bych si mohl pustit sám z PC, ale jsou dny, kdy mě nebaví se probírat kvantem seriálů a filmů, takže vezmu za vděk tomu, co se právě vysílá.
1.11.2013 07:43:38   90.180.82.xxx 501
Já jsem kdysi na TV koukal pořád, hlavně po revoluci to byly nové americké filmy, seriály a podobně, tenkrát to ale mělo úplně jiný smysl.

Když mi bylo nějakých 16 let, tak se u nás dalo načerno chytat vzduchem kabelovku, to byla bomba, HBO, dokumenty, hudební kanály, prakticky jsem zapomněl na stanice jako byla Nova, Prima, kde pro mě najednou nebylo vůbec nic zajímavého. Nějaké přihlouplé show a estrády mě nezajímaly, na HBO byly lepší filmy a hlavně jsem hltal Discovery a National Geographic.

Bohužel po roce to přestali vzduchem vysílat a já najednou neměl na co koukal, zpět se mi vracet na klasické programy nechtělo a tak jsem prostě ve svých 17 letech na TV přestal koukal úplně. Byl to rok 2000 a už frčely filmy na CD či DVD a k televizi jsem se už nevrátil.

Nejvíce mě ale ovlivnilo, když jsem byl na výšce na koleji, kolejní servery našlapané filmy a seriály, sdílené disky, jen to frčelo. Zvykl jsem si na to, koukat se na filmy v originálním znění, bez reklam, kdykoli se mi zachce.

Tohle mi zůstalo dodneška. Na TV se už aktivně nekoukám nějakých 13 let a vůbec mi nechybí. Kdykoli mám chuť, najdu na torrentu kvalitní HD BD Rip a jsem spokojený. Navíc ve kvalitě, kterou ani za 10 let na DVB-Tx mít nebudeme.

Jediné, co bych uvítal, by byla nějaká kvalitní předplacená neomezená služba, kde bych si mohl formou videotéky pustit jakýkoli film, s možností zvolit si jak kvalitu (od SD po FullHD s vysokým Bitrate), zvukovou (stereo až x.1 zvuk) a titulkovou stopu. Něco ve stylu online BD média. Ušetřilo by to čas hledání, za to bych si byl ochotný zaplatit i nějakých 300kč měsíčně. Bohužel tu zatím nic tak sofistikovaného a lehce dostupného zatím není
1.11.2013 08:29:31   180.6.97.xxx 221
Presne tak, vysokoskolska kolej nas vsechny rozmazlila. ;p Ja pouzival pres rok Hulu, ale koukal jsem jen na cely
Akta X. Kazdopadne FullHD tam nemaji. Chce to aby se tu rozjel Amazon tak jako v USA, za 800Kc rocne ma clovek pristup do obri filmoteky, kde jsou filmy ve formatu vhodnym pro vsechny myslitelny zarizeni. Za to budu platit s nadsenim.
2.11.2013 20:06:26   94.113.220.xxx 41
Určitě by to pro hodně lidí byla dobrá volba. Některé, jako mě, by nezaujalo ani to Aspoň ne za měsíční platby, pokud by to nebyl úplný pakatel. Já nejenže nekoukám na TV, ale i tahám filmy minimálně, nebaví mě na to koukat. To už jsem častěji v kině. Poslouchám hudbu (tu přeplacenou mám), čtu, pařím, nebo dělám 10 jiných věcí.
1.11.2013 07:49:56   85.70.75.xxx 513
Nedávno jsme si pořídili O2 TV. Tedy - vlastně my jsme ji měli už dávno ale nepoužívali jsme ji. Proč ? Set Top Box byla krabice vypadající jako video, s hroooozně pomalými reakcemi... Teď máme novou mašinku - a to je už o něčem jiném. Mrňavá prťavá krabička, která nejen že designově pasuje k AirPortu Extreme od Applu ale - hlavně konečně umí to co popisuje Michal ve svém článku. Už nejsem závislý na tom že nějaký pořad jde v tu a tu dobu. Prostě se vrátím v čase - a podívám se na něj jindy ! Je tu ale jedna totálně hloupá věc. Ten čas musí být třicet hodin. Pokud to není třicet hodin, tak je ten pořad stejně v háji. Pokud by to bylo neomezené (chci vidět to a to teď a tady) tak by to bylo naprosto skvělé řešení. Na druhou stranu, tohle by určitě šlo i bez "zázračné krabičky". Osobně si také myslím že je TV i rozhlas mrtvá. Z rozhlasu si stahuju svůj oblíbený pořad do iTunes - a nic víc nepotřebuju, hledat zprávy umím sám, Leoš Mareš mě nezajímá... TV nakonec stejně asi zanikne, protože kvaliní obraz už dneska není problém ani na tabletu, smart phonu či notebooku-o klasickém monitoru nemluvě... Tak k čemu platit televizi ?
1.11.2013 08:10:09   93.99.208.xxx 110
Bohužel sis ale sednul na zadek z něčeho, co lze v dnešní době jednoduše udělat i u běžné televize/settopboxu, ale asi na to nemá nikdo koule. Je dost možné, že by tu v komentářích i někdo dokázal poradit nějakou krabičku/software, která dokáže nahrávat třeba 4 multiplexy(to jest se všemi "stremy" které obsahuje) kontinuálně na cca 500GB disk s přepisem. Pak by ses mohl dívat na co bys chtěl klidně měsíc dozadu a v klidu přeskakovat reklamy.
1.11.2013 09:08:36   89.203.212.xxx 80
Nápad je to hezký, jen se vloudila drobná chyba do výpočtu - při předpokládaném datovém toku 10Mbit/s na jeden multiplex se na 500GB disk nevejde jeden měsíc, ale jeden den. Pokud chcete měsíc, cenově budete minimálně na třicetinásobku krabičky od O2.
1.11.2013 09:41:48   93.99.208.xxx 01
Přiznám se, že jsem to vůbec nepočítal a dával pouze jako příklad.
Mě tedy vychází 10Mbit=1MB*60sec*60min*24h=86400MB=84,375GB denně na jeden multiplex. Při 4 multiplexech a 2TB disku je to něco málo přes 5 dní.
1.11.2013 10:29:42   80.188.34.xxx 170
a tak mi teda všichni řekněte proč sledovanost TV je tak kde je a všichni to neřeší stejně jako vy??Proč všechny báby a ženský vůbec čuměj na ty svoje ordinace, ulice a kdo víc co ještě. Není snad jednodušší zmáčknout čudlík a něco si tam najít, někteří ani neví na co se chtějí koukat..? Nebo není snad velká skupina lidí co slovo youtube vůbec nezná? Nebo není snad skupina lidí co používá obojí? Popravdě myslím že úzká skupina lidí to řeší tak jako vy mážná proto taky teď píšeme na portálu pctunning kam chodí lidi co se zajímají o IT a né pecemeprocelourodinu kam chodí půlka ženskej co maji net... a ten konzumní zbytek platí poplatky a nadává když mu jeho oblíbený tři oříšky na popelku nova přeruší reklamou už po 10.. a stejně si ten film na youtube nepustí. Život je o nelogičnosti, nechuti učit se něco nového a lenosti a na straně těch "movitých" a ještě vetším ždímaní peněženek a vychytralosti... co z toho vznikne? Většina si koupí DVB-T2 pak 3 4 až milion a pokaždý pár lidí radši přejde na net kde tupě bude zírat na reklamu před každym videem na novinkách apod. což ve výsledku vyjde nastejno ale pravda ušetří za nový tuner...
1.11.2013 17:07:17   78.102.205.xxx 44
neni to tak, ze by lidi TV chteli, oni porad jeste nevedi, ze jsou i jine moznosti, ale tech lidi, co nevedi, bude cim dal mene. Muj 60lety otec prohlasil, ze je uzasne, ze mu nosim filmy na flashce, ze se na TV programy uz vubec nekouka, protoze to, ze si muze film pustit kdy chce je naprosto idealni. (on to vi, ale jen diky tomu, ze mu ty filmy nosim, dnesni 50nici uz umeji pouzivat uloz.to a za park let tak TV divaci jednoduse vymrou.)
1.11.2013 12:00:46   85.70.75.xxx 31
Já nechci nic nahrávat. Chci se podívat na pořady které šly před nějakým časem - streamem.
1.11.2013 15:28:55   90.180.82.xxx 11
Ta funkcionalita nahrávání není v krabičce, ale ve službě O2TV jako takové. Všechny pořady se nahrávají na servery a v STB si pouze pustíš stream záznamu ze serveru...

Jinak tato služba a celkově nové rozhraní po Firmware Upgrade dostupné i na starých STB, ale bohužel díky nízkému výkonu procesoru má takové pomalé reakce...
1.11.2013 17:08:10   78.102.205.xxx 11
neni to tak, ze by lidi TV chteli, oni porad jeste nevedi, ze jsou i jine moznosti, ale tech lidi, co nevedi, bude cim dal mene. Muj 60lety otec prohlasil, ze je uzasne, ze mu nosim filmy na flashce, ze se na TV programy uz vubec nekouka, protoze to, ze si muze film pustit kdy chce je naprosto idealni. (on to vi, ale jen diky tomu, ze mu ty filmy nosim, dnesni 50nici uz umeji pouzivat uloz.to a za par let tak TV divaci jednoduse vymrou.)
1.11.2013 07:51:31   93.91.243.xxx 63
Tak opět, neboť jste se nevyjádřili. Bude recenze této grafické karty 5. 11, kdy má oficiálně vyjít? Aha, to je další úvaha Rybky, tak to jsem položil dotaz pod správný článek.
1.11.2013 08:29:16   83.240.16.xxx 92
Jen pro upřesnění, 5.11 by měl vyjít R9 290, ne R9 290X, který už vyšel.
Na Obrovu zelenofilní recenzi se taky už pár týdnů těším, ale zřejmě byl odsouzen k smrti za vlastrizradu AMD, nebo jinak si to nedokážu vysvětlit...
------------------
pod čarou - prosím berte to jako eufemismus, neboť jsem si vědom toho, že tento post popudí jak zapřísáhlé rudofily, tak věrné zastánce Obrovy "zelené objektivity".
1.11.2013 17:02:57   78.102.205.xxx 50
V diskuzi pod novinkou o nejnovejsim trumfu NVidie OBR prohlasil, ze recenze na R9 290X nebude a vysledky teto karty budou srovnany az v recenzi o GTX780Ti. Duvod je ten, ze AMD odmitla za recenzi zaplatit!
1.11.2013 22:00:42   83.240.16.xxx 40
Děkuji za redirect. Jeho reakce byla až netipicky děcky zelenofilní. Težko uvěřit, že vzdělaný člověk může klesnout na takhle adolescentní úroveň.
1.11.2013 07:54:43   193.179.167.xxx 31
nechť zhyne ta obludná televize
1.11.2013 08:03:35   93.99.208.xxx 121
kapitolu 5.6.7. jsem nečetl, ale s těmi předešlími musím než souhlasit. Na druhou stranu musím však podotknout, že každý kdo byl do digitalizace/telekomunikací alespoň trochu zainteresovaný tohle věděl už v době, kdy se na ní přecházelo. To že se výběhová technologie ze západu přeprodává k nám je v česku nejspíš běžný postup českých radiotelekomunikací který se praktikoval u nasazování ISDN, DSL i DVB-T.
Například mě samotného zaráželo, proč se při rozjezdu DVB-T u nás rovnou nenasadil MPEG4. Už jen z jednoduché čecháčské logiky: lepší komprese=víc kanálů do muxu. I v té době si šlo už najít TV i BOXy s podporou DVB-T/MP4, nebylo jich tolik, ale dalo se to.
Jinak digitalizace jako taková dopadla dle mého příšerně. Snad se nemýlím, ale jeden MUX/Multiplex má přenosovou kapacitu 8Mbit a do něj nacpou 4-5 streamů/tv stanic, výsledek je cca 2Mbit v MPEG2(DVD) formátu a to je mazec/obraz na blití.
1.11.2013 13:08:44   89.203.212.xxx 15
Kromě toho, že kolem roku 2004-5 bylo MPEG-4 STB velice málo, byly taky dost drahé a dekódovací chipsety byly prolezlé chybami. Prověřená a rozšířená MPEG-2 byla (zvlášť pro obsah, co se tady vysílá) rozhodně lepší volba.

Dneska zase lidi v diskusích na Digizone horují za přeskočení MPEG-4 a nasazení HEVC, což je pro masové nasazení v DVB-T taky mimo realitu. Tyhle novinky se dají rozumně provozovat maximálně v uzavřené síti, kde máte koncová zařízení pod kontrolou a víte, jaká data jim můžete poslat.
1.11.2013 13:54:01   93.99.208.xxx 91
Nebudu se hádat, vím ale, že už v té době jsem koukal po SETTOPboxech které uměly MPEG4 a pokud člověk nekoupil opravdu ten nejlevnější, tak fungují doteď i na HD plexech i na zkušebním Pražském.
Nevybavuji si, že by tam byl nějak závratný cenový rozdíl. Kolikrát se mi zdálo, že lidi tu informaci o podporovaném kodeku totálně ignorují, aby ne, netušili že jim to někdy k něčemu bude.
3.11.2013 15:08:42   109.72.12.xxx 05
Nepřehánějte, v té době dostupné STB pro DVB-T2 opravdu nebyly.
4.11.2013 12:01:52   85.70.225.xxx 40
MPEG4 s DVB-T2 nijak nesouvisí...
1.11.2013 08:03:50   90.176.80.xxx 51
tak na telku se kouknu , hlavne na fotbalek /anglicka liga z canal+ sport HD z polska je super kvalita na ledce/ jinak zoom , history , viasat ... na to koukam rad , jinak ceske tv nemaji ani cenu zapinat. Krom kriminalek a blbosti tak nic neni.
1.11.2013 08:33:28   83.240.16.xxx 51
Televizi jsme už před časem nahradili multimediálním centrem, v našem případě na platformě PC s Windows.
Poskytovaltel internetu provozuje streamovanou obdobu televizních kanálů za symbolickou částku, takže službu máme aktivovanou. Televizní vysílání ale u nás běží velmi sporadicky jako kulisa a především na kanálu Prima COOL.
1.11.2013 12:37:15   92.25.79.xxx 32
TV sledujou duchodci a hodne zeny. Jak to vim? Vsak se podivejte na koho jsou prevazne mireny reklamy.
1.11.2013 12:42:23   87.197.2.xxx 141
Mne hlavne vadia reklamy, zoberme si program Vtierka Castle na JOJke - 45 minutovy diel ide 70 minut, to je "prijemnych 25 minut reklamy". Pokym telka nie je ako zvukova kulisa a ovladac nema tlacitko mute, tak sa to neoplati pozerat.
A reklamy su debilne, 10 rovnakych chodi kazdych 20 minut, na zblbnutie. To je problem aj radii.
Inak mne sa prave vidi na radiu ta zivost - mam pocit ucasti na niecom teraz. Ale pocuvam nejake hudobne shows na zahranicnom a internetovom.
Osobne mi pride najlepsie CT, kde chodi Pan casu a Cerveny trpaslik alebo Smichov, kde chodia vecer animaky.
Pozerat veci na pocitaci je nanic, ak si nema clovek kde lahnut alebo nema naozaj pohodlnu stolicku.
Inak koncesionarske poplatky sa tu na Slovensku platia podla elektromeru (!)
1.11.2013 13:09:02   46.13.243.xxx 111
Jo ty reklamy mě taky štvou, zvláš´t ten nový trend dávat ještě před a za znělku reklamy "sponzory".

Další věc co mi vadí je zvýšení zhlasitosti u reklam. neznáte náhodou někdo nějaký program, který by udržoval nějakou maximální akustickou hladinu?
1.11.2013 15:38:10   90.180.82.xxx 31
No a co třeba takový 3h film, to by dělalo 1 hodinu čistého času reklam takový blázen bych nebyl, abych na to hleděl...a ještě s dabingem...

Jinak na filmy na PC koukám normálně a není s tím problém...to že člověk nemá dobré posezení přece neznamená, že to musí být automaticky naprd
1.11.2013 15:55:21   86.63.210.xxx 22
Televizních programů jsme se zbavily před pár lety a televize chvíli na to, televize už dneska nemá skoro žádný smysl, jediné využití je obrazovky televize, a to na konzolové hraní, znám ale spoustu lidí co si televizi musí pouštět kvůli zvukové kulise a hodně lidí kouká na televizní pořady protože je to pro ně nejjednodušší cesta a to se televizi nedá upřít, často totiž rozhoduje pohodlí zapnutí jednoho tlačítka.
1.11.2013 22:57:34   83.240.16.xxx 81
Jenom si dovolím drobnost z českého jazyka a předem se omlouvám, prosím neuražte se, netuším zda jste řena či muž.

Pokud mluvíme o mužích, nebo skupině mužů a žen, ti se pak televize "zbavili". Pokud mluvíme pouze o ženách, ty se pak televize "zbavily".
Muži jsou, z pohledu češtiny, bohužel vždycky změklí.
1.11.2013 17:55:59   195.113.82.xxx 102
*obelix* napsal:
a tak mi teda všichni řekněte proč sledovanost TV je tak kde je a všichni to neřeší stejně jako vy??Proč všechny báby a ženský vůbec čuměj na ty svoje ordinace, ulice a kdo víc co ještě. ..


Protože milánku vymíráme jako národ, víš ? Takže nejpočetnější genereace není tlupa 15-25 letých adolescentů, jak by sis jistě přál, ale právě ty maminy z Husákových 70 let. A do budoucna bude už jen hůř a hůř, takže až v roce 2050 tvoje vnouče, jestli teda vůbec budeš mít děti a ty zase děti, bude koukat na nějaký holomegautragiga nesmysl, možná jich bude v republice asi tak 10 podobných. Zbytek bude vysílání rozhlasu v Arabštině, v lepším případu Ukrajinštině .
1.11.2013 22:17:43   84.242.66.xxx 11
Čím větší , tím lepší. Pro zábavu i pro práci. Jinak jasně, že budoucnost je v určovaní kdy a jaký obsah budu konzumovat.
Už ani dnes není třeba sledovat TV realtime, krom zábavného kolektivního sledování News, sportu atp. To, že si spotřebitel kvůli tomu musí ohýbat prodejní modely je věc jiná, ale jde to.
Osobně nevidím budoucnost v Oculus Rift a podobných technologijích u domáci zábavy. Tu vidím v zapojení větších zobrazovacích ploch v okolí člověka. Proč nesedět v obejváku a nebýt u moře nebo v lese, ve vesmíru, v sopce, či ve hře. Jde o zapojení mého prostoru do zobrazení. To v kombinaci s 3D snimací technikou pro ovládání, bude věc která pofrčí.
Rozšířená realita, je taky zajímavá věc. Doplnění vlastního vidění světa, je ošemetné v tom, že se sním nerodíme. Nebo respektive by muselo být propojené přimo na mozek a adekvátně rychlé a precizní. Ale pokud část života , žiju bez toho, bude těžký vyrobit cokoliv přirozeného.
2.11.2013 01:56:05   88.102.74.xxx 50
..TV mám rád. Zapnu TV, zapnu HTPC a koukám na co chci. V podstatě je z toho monitor..

To co je popsáno v článku je pro mě prakticky realita. A předpokládám, že pro dost dalších..
2.11.2013 05:03:54   80.250.31.xxx 11
dobry den pane rybko sleduji vas jiz od vasi dopisove sekce v levlu mam nekde doma vasi knihu hardware:_)dloho jsem televizi nemnel cca 20let pouze PC(respektive 2 pc:-)) az pred pul rokem jsem doma nasel tv tuner pinnacle tak jsem po dalsim pul roce koupil antenu a jelikoz mam nemeckej presah tak muzu hodnotit i zahranicni televize a sem tam se neco opravdu objevi co se neda sehnat na internete takze to hodnotim vesmes kladne je to prinoz hlavne v oblasti dokumentu:_)
2.11.2013 12:01:36   89.29.115.xxx 13
TV mám, ale nic víc. Mám k tomu HDMI adaptér do mého Note 2, a takto si pouštím filmy a seriály, nemusím se srat pořád s nějakým signálem, abych chytl stupidní ordinaci v růžové zahradě hojně proloženou reklamama. A netahám nikde hromady kabelů
2.11.2013 15:34:34   92.25.79.xxx 76
Ja mam jednu televizi v obejvaku a druhou v loznici.

V obouch pripadech funguji jako monitor. Tot vse k cemu je pouzivam.

Je uz na case aby TV vysilani slo do duchodu, stejnak tam jsou jen ko**tiny.

Dokonce i moje picinka se naucila pouzivat bezdratovou mysku a jak ji to jde. Na TV ovladaci pouziva jen tlacitko pro zapnuti.
3.11.2013 01:26:38   88.101.54.xxx 58
Mám sedmadvaceti palcový monitor. Full HD. Stál mě pět litrů.
Sedím od něj přibližně metr. To znamená, že televize ve vzdálenosti tří metrů by musela mít 81 palců. To je při hrubém přepočtu dva metry.
Když si uvědomíme, že televize dneska stejně vyšší rozlišení nenabídne...
Jinak steamování z UT v 1080p běžně. Stačí linka ADSL.
Ale ani to vlastně skoro nepoužívám. A víte proč? Protože hraju. Ano, je to venku! Já hraju hry, většinou onlinové, kde se bavím s živýma lidma. Lidma jako vy a já. Televizi jsem fakticky neviděl sedm dlouhých let. Nikdy jsem žádnou nevlastnil. No, občas se podívám na přímý přenos ČT24.
Apropo, koho ještě kromě mě krká to, že česká televize není schopná svůj pilotní stream dodat ve Full HD?
4.11.2013 08:37:30   160.44.230.xxx 11
schopnosti valné části populace podílet se aktivně na vlastní zábavě končí u volby TV kanálu - ergo kladífko - telka v podobě nějaké trotlfest volby 1,2,3.. etc. bude i dál, jen se to možná nebude jmenovat televize a kanály budou třeba 1) estráda 2) virtuální nákupy 3) xichtbuk

no, hmota s námi a zlý pryč, máme se na co těšit...
;-)
4.11.2013 09:13:19   80.188.34.xxx 00
reakce na zvirek:
:-D tady je vidět, že jste nepochopil(a), že je tato věta brána jako argument a né výčitka no dobře

bavíme se zde o teď a tady, nevím proč sem brát rok 2050 ale budiž, to že češi vymíraj je fakt s arabama moc nesouhlasim, spíš zde bude angličtina a tuna šikmookejch ale budiž, naštěstí ani nepařím do skupiny 15-25, ale tak taky dobře. Co se týká koukání na tyhle pořady zrovna na tv, tak to vysvětluje to, že jsou na netu zpoplatněny proto se na ně dívaj na TV a né na netu, tudíž argument proč je sledovanost tam kde je, pak se taky můžem dohadovat o tom kolik % lidí této generace PC má a kolik z nich má internet ale to vše je už věcí další...
4.11.2013 09:14:23   188.167.242.xxx 20
je to zvlastna vec, ta tv. mam tv, ktory vsetko spomenute vie. je pripojeny na net, hlavne na media server. mojim konickom su serialy, ktore v nasich tv bud vymreli (u nas), alebo vymieraju (u vas), ale su znicene dabingom (u nas aj u vas), alebo su v noci.. no proste teoreticky by pre mna platit kablovku (rozsirenu) nemalo mat zmysel. ale ono i tak clovek na tu tv niekedy pozera (urcite na dennej baze), dava si to do pozadia, zapne si to k jedlu atd. asi zvyk no. navyse, ked vam idu ceske klasiky, tak ich takmer nikdy nepremeskam neviem preco, on demand, alebo zo zalohy si to proste nepustim. a to iste nahravane programy. nieco si ulozim, alebo nie som doma, ale vacsinu veci, keby som si nahral, tak si ich proste ani nepozriem a po rokoch vymazem. v "priamom prenose" si k nim sadnem. cim to je? ze by clovek, ked si sadne k tv bral cas inak, ako ked si to ma cielene pustit? tam robi radsej nieco ine a ked to ide, tak to proste vnima inak?

inak k teme, tv sa bude menit. ale asi nezomrie tak, ako denniky. pozrite, stale maju telenovely 30-40%, masove masy pozeraju neustale dookola uplne sialenstva (telenovely, farmy, vyvolenych, superstary), to sa len tak neskonci. to, ze tv maju napriek tomu vazne problemy je uz druha vec..
4.11.2013 11:31:34   80.79.86.xxx 31
redakcia > tento clanok by si zasluzil zverejnenie naraz v niekolkych celostatnych velkych dennikoch
Ja osobne TV vysielanie sledujem tak 60 hodin rocne (20x velka cena F1 + MS v hokeji ked hraju nasi + nieco navyse ked je nahodou vypadok internetu.
Nahrane filmy mozno 2-3 do roka aj to radsej v kine. Pasivne sledovanie predpripraveneho obsahu je strata casu. Viac sa zabavim aktivne hranim futbalu alebo PC hier cez net.
5.11.2013 10:00:28   194.138.12.xxx 10
na TV neni cas a nema to cenu pritom ake hovna tam idu
5.11.2013 15:12:06   94.230.150.xxx 11
Souhlasím, že televize je žrout času, asi nezanikne tak rychle jak by si autor přál. Valná většina obyvatelstva se na ní bude stejně dívat. Většina nepřemýšlí, většina se chce bavit a to i v horších časech. A reklama a podbízení nezmizí ani při sdíleném obsahu (někdo to musí zaplatit). Ten kdo ovládá média (ať je to vláda nebo finanční skupiny)ten určuje obsah. A je jedno jestli jde o televizi nebo internet.
Nehledě na to, že při sledování přes síť jsme ještě více zranitelnější než sledováním televize. Ať jde o reklamu nebo monitorováním toho co jsme sledovali. Web není anonymní.
6.11.2013 21:15:04   37.188.228.xxx 00
Sedm let bez televize ... a dnes si neumím představit , že bych snad kdy chtěl utrácet za DVB-T2 tuner nebo služby kabelovek ...
10.11.2013 22:22:54   109.80.30.xxx 30
S obsahem článku nelze než souhlasit, ALE, jedna věc digitální distribuce nenahradí. A to jsou dokumenty. Vím, že si člověk může na netu najít to co chce, ale jak to najde ten, kdo neví co chce.

Kolikrát týdně zapnu ČT2 nebo PrimaZoom a uvidím děsně zajímavej dokument, kterej bych normálně neměl šanci poznat a vidět. V tom vidím výhodu televizního vysílání. Jasně, jsou internetový streamy, ale kolik lidí dělá titulky na dokumenty, kolik lidí dělá lokalizaci dokumentů. Žalostně málo.
Kolik lidí dokumenty ripuje? Žalostně málo - a navíc, většinou z televize.
13.11.2013 15:38:06   212.111.28.xxx 40
Autor článku se zabednil ve svém světě. Kde se například koncesionářský poplatek platí ještě za tuner. Ale v našem světě se už dávno platí za elektroměr. Stejně tak si autor neuvědomil, že obrazovka se už dávno kromě zábavy používá i pro vydělávání peněz, vzdělávání atd.
Mám obrovský archiv písniček v MP3, připravil jsem si několik oblíbených mixů podle nálady, přesto mám v autě většinou zaplé rádio. Proč? Protože kdybych si pouštěl jen ty své mixy, tak ustrnu. Zajímá mě, jaký mix připravil redaktor a ladím stanici, na které mi redaktoři nejvíc padnou do noty. A to samé platí i pro televizi: lidi nemají chuť neustále si připravovat zábavu, když se chtějí uvolnit, tak lehnou před televizi a nechají se bavit tím, co seskládali profíci. Jasně, že když se nechci bavit, ale třeba učit, tak si to řídím sám.
15.11.2013 13:28:23   109.107.210.xxx 10
ad rádio - přesně! Kromě toho, poslouchám podle nálady Radiožurnál, nebo RadioBeat, případně, když se mi zlíbí, ladím běžnou konfekci.

Když totiž člověk poslouchá jen "to svoje", tak se mu to jednak oposlouchá a potom si nerozšiřuje obzory. V autě trávím denně celkem dost času, takže pro zpříjemnění cesty je rádio bezva.

Co se čumítka týká, sleduju ho sporadicky, nicméně zprávy a semtam sport si ujít nenechám. Navíc když už jsem večer po práci hodně unavený a nemám sílu ani gamesit, tak relax u čumítka, kde si člověk náhodně pustí dokument z čt2 nebo zoom apod., nebo nějaký už 10x viděný starší blockbuster apod., je k nezaplacení.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

229 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 101.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.