Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hardware Článek Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?

Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní? | Kapitola 7

Michal Rybka

Michal Rybka

22. 7. 2011 03:00 41

Seznam kapitol

1. Smartphony rostou 2. Causual nebo hardcore? 3. Čas je oč tu běží 4. Ultra mega skóre 5. Easy to start...
6. Zlatá medaile 7. Výkon jde stranou 8. Jak budeme hrát? 9. Hráči zvítězí

Když nedávno Carmack prohlásil, že už brzy budou dominantní herní platformou tablety a telefony, zavládlo mezi hráči zděšení. Je vůbec možné, že toto prohlašuje autor pecek, jako byl Doom nebo Quake? Kde to jsme? Kde je smysl přetaktování našich PC a kam najednou mizí zdánlivá dominance herních konzolí?

Reklama

Tabletová budoucnost nabízí expanzi hlavně MMORPG žánru i mimo obýváky a ložnice – šílenci, kteří po vzoru Penny propadnou online světům, se budou moci připojovat odkudkoliv. I „hardcore casual sociální hry“ od Zyngy, které se rvou do života lidem s razancí nezbedného štěněte, bude možné hrát na více a více místech a upevňovat své závislosti. Nově budou moci podporovat svou závislost na dovolené, během cest a třeba i v práci, protože i když firma hlídá využívání jejích zdrojů, bude jen těžko kontrolovat tablety a mobily patřící zaměstnancům. Tablet je pro podobný typ hardcore her ideální, můžete ho mít kdekoliv s sebou, bezdrátové komunikace jsou dnes už velmi slušné a i grafický výkon bude brzy přijatelný, pokud skousnete jednodušší grafiku. A pokud jste hardcore hráč, tak ji téměř jistě skousnete.

Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?
i Zdroj: PCTuning.cz

Skutečná změna v herních technologiích, tak, jak nově přicházejí, nesouvisí vlastně s tím, že by nějak revolučně měnily herní styly. Je to expanze hraní do nových časových slotů a na nová místa. Nekryjí se příliš s výkonnými konzolemi a ze své povahy ani nemohou – zařízení, které má mít hmotnost kolem 500 gramů a na zabudovanou baterii jet alespoň 5 hodin, prostě nemůže ve stejné generaci svým výkonem a možnostmi konkurovat konzoli konzumující přes 100 wattů nebo PC s více než kilowattovou spotřebou. Nepochybně dojde k rozdělení her podle žánrů – střílečky se na tabletech ovládají vážně blbě, navíc vyžadují velký výkon, a tak je pravděpodobné, že budou na tabletech okrajové, zatímco na PC a konzolích budou dominantní.

Úvaha: Nastává nám konec hardcore hraní?
i Zdroj: PCTuning.cz

Skutečná kolize, která se blíží, není o tom, zda dojde „ke změně z hardcore hraní na casual“. Hardcore a casual hraní není totiž o hardware, ale spíše o designu her a stylu, jakým hráči hrají. Dojde spíše k diferenciaci her mezi „mobilní“ a „nemobilní“ platformy, kdy na mobilní straně nastane tahanice o hráče mezi tablety, smartphony a přenosnými konzolemi a na straně „nemobilní“ bude pokračovat válka mezi PC a konzolemi. Konflikt mezi PC a konzolemi se dále plynule rozvíjí tak, že PC sice dominuje výkonem a má silnou nezávislou scénu, ale konzole se snaží zaujmout netradičními způsoby ovládání, na což PC odpoví jenom velice těžko.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama